[ACCESS] Database corrupt (geen backup)

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Bij ons heeft een afdeling al sinds 2000 een database in Access waar ze dagelijks gegevens invoeren. Er heeft helaas nooit iemand aan een backup gedacht en dan weet je het: Het gaat een keer mis.

Waarschijnlijk is de pc waar de database op stond afgesloten (er werken 2 a 3 mensen via het netwerk op). Het is een Access 97 database.

Reparatie van de database lukt niet, er staat nog wel wat in maar het meeste is onleesbaar, ook met Access 2000.

De database is een erg belangrijk stukje data en we hebben de inhoud + query's etc hard nodig.

Is er een programma of utility die de database nog enigszins kan repareren ?

Aub niet over backup beginnen, kunnen wij ook niks aan doen dat ze dat niet gedaan hebben

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 00:25

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je zou kunnen proberen om met scandisk oid de schijf te repareren. Ik kan me haast niet voorstellen dat er tools zijn om een database te repareren.

offtopic:
Maar begin ik toch over je backup: Ga deze week onmiddelijk een systeem aanschaffen waarmee je zoiets kan realiseren. Hoef je helemaal niet duur te gaan doen met tapestreamers, een simpel scriptje dat de database elke nacht naar een andere pc kopieert volstaat al.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Ga zonder een database te openen naar Extra-->Database Hulpprogramma's-->Database comprimeren en herstellen.. De rest spreekt voor zich.. maak voordat je dat doet eerst een backup van de kapotte database.. ;)

FF nog wat extra info.. repareren van de database kan je gewoon ook via Acces 2000 doen.. Het beschadigd niks.. Alle andere tools die besschikbaar zijn op het internet gebruiken voor een groot gedeelte deze engine voor reperatie alleen zijn soms iets meer uitgebreid..

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan ?
http://www.granite.ab.ca/access/corruptmdbs.htm

• aj-san
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 08:34
Probeer eens een nieuwe (=lege) Access DB aan te maken en daar alles in te importeren vanuit de oude, heeft voor mij vaak gewerkt met .mdb bestanden die niet eens meer geopend konden worden zo rot waren ze.

Don't try... do. Or do not. There is no try. -- Master Yoda

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Kijk eens hier: [rml][ Access2k] VBA van database corrupt[/rml]

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad, maar heb het uiteindelijk zelf opgelost. Anders moet je maar eens Googlen op 'access database repair', er zijn maar genoeg bedrijven die het voor je willen doen (tegen betaling uiteraard). Ik heb toen gemaild naar Accessdatabaserepair, en had dezelfde avond al antwoord (gelukkig had ik het toen toch zelf kunnen fixen).

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Handig dat er een hele afdeling op een database werkt (en er afhankelijk van is) en er geen backups worden gemaakt... |:(

• Skeiron462
Gebeurd ons allemaal ook wel eens dat er iets heel erg stoms gebeurd op een andere afdeling.. Komt meestal door miscommunicatie.. En het gene wat hij alleen neerlegd is dat er een probleem is wat hij nu moet oplossen.. Beetje cru zo'n opmerking..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
LauPro schreef op 05 november 2002 @ 10:08:
Je zou kunnen proberen om met scandisk oid de schijf te repareren. Ik kan me haast niet voorstellen dat er tools zijn om een database te repareren.

offtopic:
Maar begin ik toch over je backup: Ga deze week onmiddelijk een systeem aanschaffen waarmee je zoiets kan realiseren. Hoef je helemaal niet duur te gaan doen met tapestreamers, een simpel scriptje dat de database elke nacht naar een andere pc kopieert volstaat al.
Die systemen hebben we ook, maar die afdeling heeft gewoon een database daar neer gedumpt waar wij niks van af weten. Dus kunnen we ook geen backup maken.
Skeiron schreef op 05 november 2002 @ 10:10:
Ga zonder een database te openen naar Extra-->Database Hulpprogramma's-->Database comprimeren en herstellen.. De rest spreekt voor zich.. maak voordat je dat doet eerst een backup van de kapotte database.. ;)
Werkt niet :{

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
henkleerssen schreef op 05 november 2002 @ 10:33:
Handig dat er een hele afdeling op een database werkt (en er afhankelijk van is) en er geen backups worden gemaakt... |:(
Weet ik ook wel, als je had gelezen wat ik getypt heb kom je er ook achter dat ik dat ook wel snap |:(

• Skeiron462
Stuur ff een berichtje naar mijn e-mail adres.. ik heb wel een tool die 9 van de 10 keer werkt als andere dingen niet meer werken op Acces files.. En natuurlijk importeren in een nieuwe database is ook altijd mogelijk wat Aj-san schreef.. Alleen daarbij kans op dat sommige tabellen niet meer meegekopieerd worden..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Skeiron schreef op 05 november 2002 @ 11:34:
Stuur ff een berichtje naar mijn e-mail adres.. ik heb wel een tool die 9 van de 10 keer werkt als andere dingen niet meer werken op Acces files.. En natuurlijk importeren in een nieuwe database is ook altijd mogelijk wat Aj-san schreef.. Alleen daarbij kans op dat sommige tabellen niet meer meegekopieerd worden..
Ik denk dat we daar helaas niks aan hebben, de database is zeker beschadigd en we moeten absoluut zeker zijn dat álles erin staat.

Waar we nu mee bezig zijn is het herinvoeren van veel, maar dan ook VEEL mutaties. Niks aan te doen, eigen schuld, dikke..... |:(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voordat je iets doet, maak eerste een copie van het ding, voordat je nog verder in problemen komt.

Verwijderd

Wat sowieso wel goed werkt is een stukje VBA dat elke dag dat de DB geopend wordt de Backend (met de data) kopieert. Deze methode heb ik maar in gebruik genomen. (daarnaast maakt automatisering elke nacht backups op tape).
Pagina: 1