Toon posts:

[XP] Wat kan ik met deze AVI file doen (raw video)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de webcam en het programma Pryme een AVI filmpje opgenomen. Deze is uiteraard erg groot geworden. Windowsmediaplayer speelt hem wel af, maar met de encoder WME 7.1 krijg ik de foutmelding dat hij het formaat niet herkend. Zelf heb ik movieID genomenen de volgende gegevens eruit gehaald.

File Name: Pryme video 000.avi
File : 40.727Kb

File Format: Audio-Video Interleaved (AVI)
Author: Microsoft Corporation
Web Site: www.microsoft.com

Content: Video and Audio
Duration: 40.940 sec
Data Rate: 8149 kbps (ave)
Video Info: 352 x 288, 14.778 fps
Audio Info: 8000 Hz, 64.0 kbps, mono

Video Format: YUY2 (YUV 4:2:2)
FourCC: "YUY2"
This is a packed YUV 4:2:2 format (16 bits/pixel).

Audio Format: Microsoft PCM Format
Format ID: 0x0001

Waar ik eigenlijk naar zoek is een progje wat de boel verkleind. Ik heb virtualdub ook al geprobeerd te gebruiken, maar met capturen kwam ik niet boven de 5.000fps terwijl Pryme op 15 fps kwam.

Aangezien ik door de codecs en programm's het filmpje niet meer zie, zou ik de voorkeur geven aan WME als deze de file kon lezen.

Wie kan me een kleine hint geven.

Verwijderd

Size: 40.727Kb
Is dat echt 682 minuten? Of zijn het 40 seconden? Indien het het eerste is dan is dat echt niet groot hoor 40 mb. Of ik moet iets helemaal verkeerd lezen.

En eh met "TMPGEnc" kun je avi's en mpeg's omzetten naar een andere avi/mpeg met bv. een DIVX compressie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2002 10:03 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Size: 40.727Kb
Is dat echt 682 minuten? Of zijn het 40 seconden?

En eh met "TMPGEnc" kun je avi's en mpeg's omzetten naar een andere avi/mpeg met bv. een DIVX compressie.
Het is 40Mb in 40 Sec :) Alleen wil ik dat rauwe videomateriaal omzetten naar iets dat de file een brok kleiner maakt. De reden dat ik niet in b.v. Moviemaker, WME en b.v. de eigen software van Logitech dat filmpje heb opgenomen is de zichtbare kwaliteit verlies die ik opmerkte. Daarom neem ik het nu met YUY2 op wat aangeraden werd door virtual dub omdat je alle soorten codecs erop los kon laten bij het omzetten. Het rotte is echter dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen met zoeken naar programma's om zoiets om te zetten.

Je kunt het vergelijken met een kleuter die in een JumboJet gezet wordt en gevraagd wordt dat ding aan de rol te krijgen.

Als ik éénmaal een hint heb gekregen waar ik zou moeten beginnen, dan wordt het al een boel duidelijker. Maar die geef jij dus al en dat zoek ik :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kan je hem niet met virtualdub naar uncompressed renderen, en dan hem aan Windows Media Encoder voeren ? Dat zou in principe moeten werken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

tbusquet schreef op 05 november 2002 @ 10:19:
Kan je hem niet met virtualdub naar uncompressed renderen, en dan hem aan Windows Media Encoder voeren ? Dat zou in principe moeten werken.
Dan kan hij er net zo goed meteen een DiVX gecodeerd AVi bestand van maken

Verwijderd

Ja met bv zoals ik al eerder schreef TMPGEnc ff op googlen. Misschien de manual lezen, en je krijgt het dan echt wel voor elkaar.
En er zal altijd een klein beetje kwaliteitsverlies zijn, maar dat is echt wel tot een minimum te beperken. Als je maar een beetje met instellingen gaat lopen spelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja met bv zoals ik al eerder schreef TMPGEnc ff op googlen. Misschien de manual lezen, en je krijgt het dan echt wel voor elkaar.
Wat jij me heb aangeraden heb ik dus gedaan. Ik ben aan het zoeken geweest en het programma gevonden. Het werkt perfect :) alleen er zijn een paar commando's niet helemaal duidelijk. Nu blijkt dat de helpfunctie uitgecrayed te zijn, ofwel die werkt niet en in de directorie van TMPGenc kon ik alleen een pinpoint helpfile'tje vinden wat dus niets over de commando's en werking uitlegd. :? Maar het principe blijkt goed te werken. Nu neem ik via Pryme dus met 120 Mb per minuut op volledig uncompressed in 320X240 want het blijkt dat het formaat 352X288 iets te maken heeft met PAL of NTSC wat ik met mijn leken verstand eruit haalde. En de bedoeling is gewoon op de PC af te spelen en niet via TV of iets van dien aard. Maar ik ga eens kijken of er ook een manual van het progje is te vinden, want vrijdag moet het werken i.v.b met een belangrijke opname voor mij, waar ik nooit meer een tweede kans voor krijg om te maken.

Verwijderd

homemade pr0n? })

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

heb ik iets gemist of doe het op de meest makkelijke manier..
open de avi die je nu hebt in virtualdub
ga naar video->full processing mode kiezen
ga naar video->compression
kies divx codec low motion ofzo, druk op settings en kies een bitrate van .. 3000 ofzo
file-save as-> "naam".avi

klaar.. .. volgens mij moet het een heel eind kloppen zo uit mijn hoofd

Verwijderd

Topicstarter
heb ik iets gemist of doe het op de meest makkelijke manier..
open de avi die je nu hebt in virtualdub
ga naar video->full processing mode kiezen
ga naar video->compression
kies divx codec low motion ofzo, druk op settings en kies een bitrate van .. 3000 ofzo
file-save as-> "naam".avi
Je hebt niets gemist :) maar dat heb ik gedaan en toen kreeg ik een enorm aantal instellingen voor mijn neus waar ik geen hout van kon maken, en het was allemaal nog in het engels ook. Dat is opzichzelf geen probleem, maar wel als je in het hele video gebeuren nog nieuw bent en vooral met programma's die barsten van de instellingen die mij niets zeggen. :?

Verwijderd

Topicstarter
homemade pr0n?
Negatief, het is iemand die ik al jaren niet gezien heb. Die komt langs en zal de dag daarop weer naar Afrika vertrekken en het kan misschien wel jaren duren voordat ik hem weer eens spreek. Dus lijkt het me leuk om een herinnering over te houden door een filmpje. Ik heb n.l. nog nooit echt met video gewerkt en wil het niet verklooien door met allerlei codecs te gaan werken met de opname. Daarom een raw video opnemen die ik achteraf kan bewerken zonder dat het eigenlijk al bewerkt is door de logitech software die bij de cam hoort, want dan ben je gauw uitgeknutseld. :)
Pagina: 1