Ik ben van plan een DrayTek Vigor 2200E router te kopen, maar ik wil ff weten of ik daarop ook een HP JetDirect Printserver kan aansluiten. De bedoeling is dat er een klein netwerkje gaat draaien (2 PC's), en op de derde aansluiting dan die JetDirect server (als dat gaat werken :-)) Heb bijna alle router topics al gelezen hier maar ik kom er niet uit, ga aub niet schreeuwen van 'zoek..'.... Heeft iemand enig idee of bovenstaande kan werken?
Waarom zou het niet werken? Het maakt toch niet uit of je nou een printerserver aan een router aansluit of een andere pc? Het werkt hetzelfde.
Werkt gewoon volgens mij dus
Zou idd gewoon moeten werken ja 
Geen probleem.
Geen probleem.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Omdat ik nergens heb kunnen lezen dat zoiets kan. Op welke computer installeer ik dan de hp jetdirect software? Nergens? Op de router gaat een beetje moeilijk...Martijn02 schreef op 05 november 2002 @ 09:49:
Waarom zou het niet werken? Het maakt toch niet uit of je nou een printerserver aan een router aansluit of een andere pc? Het werkt hetzelfde.
Ik zie niet in waarom niet. Waarom twijfel je?
JetDirect installeer je gewoon op alle clients. Klaar. Of je print gewoon naar een IP port (hangt een beetje van je JetDirect dingetje af of dat kan).
JetDirect installeer je gewoon op alle clients. Klaar. Of je print gewoon naar een IP port (hangt een beetje van je JetDirect dingetje af of dat kan).
Weet niet precies wat voor model het is, maar het is wel een goed idee van je, moet denk ik wel lukken.PowerFlower schreef op 05 november 2002 @ 09:52:
Ik zie niet in waarom niet. Waarom twijfel je?
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:55:
[...]
Weet niet precies wat voor model het is, kan het op dit moment niet bekijken, maar het is wel een goed idee van je, moet denk ik wel lukken.
Natuurlijk werkt dat.
Je kunt op een aantal manieren die JD aan de praat krijgen:
1. Installeer de software op een "server" en deel die printer vervolgens
2. Geef die JD een vast IP adres (kan via telnet sessie, of de software eenmalig installeren op een pc'tje, waarna je het weer kunt verwijderen).
Als je W2K/XP draait kun je daarna een nieuwe printerpoort toevoegen (een Nieuwe TCP/IP printerpoort). Printer aan de JD knopen, drivers op je pc'tje installeren en PRESTO! printen maar.
Je kunt op een aantal manieren die JD aan de praat krijgen:
1. Installeer de software op een "server" en deel die printer vervolgens
2. Geef die JD een vast IP adres (kan via telnet sessie, of de software eenmalig installeren op een pc'tje, waarna je het weer kunt verwijderen).
Als je W2K/XP draait kun je daarna een nieuwe printerpoort toevoegen (een Nieuwe TCP/IP printerpoort). Printer aan de JD knopen, drivers op je pc'tje installeren en PRESTO! printen maar.
http://www.deyterra.com
Heb je die printserver al? anders kun je een US Robotics 8000 broadband router nemen, is bijna net zo duur, maar met ingebouwde printserver
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Als je WinXP of 2K draait, maak je gewoon een TCP/IP printer poort aan en installeer je daar je HP printerdrivertje op. De printer hang je gewoon aan router/switch/hub en printen maar.
Met Win98 etc. heb je idd. nog wel de JetDirect software nodig voorzover ik weet.
Met Win98 etc. heb je idd. nog wel de JetDirect software nodig voorzover ik weet.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ik zal proberen iets uitgebreider uit te leggen... (correct me if i'm wrong)
Een printerserver prik je normaal gesproken in een hub of een switch. Het stukje van je router waar je je pc's en je jetdirect in wil prikken werkt gewoon als een switch, de routerfunctionaliteit komt helemaal niet in beeld. Pas als je van het netwerk afgaat (bijvoorbeeld het internet op) dan ga je door de router heen.
Een printerserver prik je normaal gesproken in een hub of een switch. Het stukje van je router waar je je pc's en je jetdirect in wil prikken werkt gewoon als een switch, de routerfunctionaliteit komt helemaal niet in beeld. Pas als je van het netwerk afgaat (bijvoorbeeld het internet op) dan ga je door de router heen.
Ja, die printserver heb ik alaxis schreef op 05 november 2002 @ 09:58:
Heb je die printserver al? anders kun je een US Robotics 8000 broadband router nemen, is bijna net zo duur, maar met ingebouwde printserver
Je hebt op zich wel gelijk, maar de routers zijn vaak naast router ook gewoon switch (of hub? dacht het niet). Kortom, dat gaat wel werkenMartijn02 schreef op 05 november 2002 @ 10:02:
Ik zal proberen iets uitgebreider uit te leggen... (correct me if i'm wrong)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Jah, de Draytek waar hij het over heeft is naast router ook 4 poorts 10/100 switch. Da's het probleem niet. Eigenlijk is er geen probleem. Wel relaxed, zo'n topic over een probleem dat geen probleem blijkt te zijn.limoentje schreef op 05 november 2002 @ 10:07:
[...]
Je hebt op zich wel gelijk, maar de routers zijn vaak naast router ook gewoon switch (of hub? dacht het niet). Kortom, dat gaat wel werken
* PowerFlower valt weer langzaam gerustgesteld in slaap
* PowerFlower schrikt op en rent naar z'n werk
En weet je toevallig ook welke bekabeling ik dan moet gebruiken voor de computers en de printserver? Crossed of straight?PowerFlower schreef op 05 november 2002 @ 10:18:
[...]
Jah, de Draytek waar hij het over heeft is naast router ook 4 poorts 10/100 switch. Da's het probleem niet. Eigenlijk is er geen probleem. Wel relaxed, zo'n topic over een probleem dat geen probleem blijkt te zijn.
* PowerFlower valt weer langzaam gerustgesteld in slaap
* PowerFlower schrikt op en rent naar z'n werk
Ligt aan de printserver, maar in 99% van de gevallen gewoon straight.Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:27:
[...]
En weet je toevallig ook welke bekabeling ik dan moet gebruiken voor de computers en de printserver? Crossed of straight?
Cross gebruik je meestal alleen van PC naar PC.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
yep, in principe straight. Alles wat je op een hub of switch aansluit is in principe (uplink
) straight
Pagina: 1