minimum systeem intranet server

Pagina: 1
Acties:

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
hoi

ik zit hier op project en ze willen een intranet server hij moet onder windows(waarschijnlijk 2000 pro) omdat hier de kennis van linux/unix niet aanwezig is.

en nu hebben we een oude pentium pro met 32 mb ram gekregen en naar mijn idee is dit een beetje weinig voor een intranet server.

even wat extra informatie hij moet apache en mysql gaan draaien voor +/- 50 gebruikers

de hele intranet site wordt met behulp van mysql gevult dus de dbase belasting zal wel hoog zijn..

heeft iemand een idee of het op dit systeem kan.

is er een standaart regel voor een webserver qwa hardware

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Er is natuurlijk geen standaard regel, tis maar net wat je er aan uit wilt geven, apache en mysql voor 50man moet gaan op die ppro, maar lijkt me idd wat traag.. een p2 of p3 zou meeeer dan afdoende zijn.

Verwijderd

dit lijkt me inderdaad vrij weinig ja...voorla als je er win 2000 pro op wilt draaien!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:27
zou eerst eens beginnen met het Ram op te voeren naar 128 MB, dan werkt win2k tenminste een beetje goed.
MySQL voor 50 gebruikers kan je vergeten. Zie Flipke

Verwijderd

beter al draai je 98.... dan kan het nog op een relatief zwakke machine
met 2000 heb je al gauw een wat zwaardere machine nodig

Gewoon 98se met apache ofzo... maar nog beter is unix idd

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Is NT4 Server geen optie? Lichter dan 2000 en is imo ideaal icm een Pentium Pro. Wel wat extra ram, idd. 128 MB is geen overbodige luxe als je de server wat extra taken geeft bovenop file- & printsharing...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Alleen echte 32-bit OS gebruiken op iPPro. Kunnen erg slecht overweg met 16-bit (lees:Win9x....)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:50:
beter al draai je 98.... dan kan het nog op een relatief zwakke machine
met 2000 heb je al gauw een wat zwaardere machine nodig

Gewoon 98se met apache ofzo... maar nog beter is unix idd
pardon :?

win98 op een server :? en in de openingspost staat duidelijk dat unix/linux geen mogelijkheid is.

You don't need eyes to see, you need vision

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

Win NT4.0 Server + Patches + Updates
Meer geheugen

en dan de webserver van je keuze.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 17:13
Met 50 personen o een mysql server moet opzich wel kunnen op zo'n pc'tje. Het is maar net wat je er mee wil doen. Geef daar eens wat meer informatie over...

Welke windowsversie je gebruikt 2000 of NT maakt in princiepe niet zoveel uit, zou kijken welke versie op de rest van het netwerk draait en dan dezelfde pakken.

Je kunt de proef antuurlijk gewoon op de som nemen, en een uurtje wat mensen in die db laten werken maar ik denk dat je dan al snel een nieuw systeem zult willen hebben.
Pagina: 1