Toon posts:

[OC] PC instabiel op vreemde momenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gister een beetje begonen te expirimenteren met (verder) overklokken van mijn AMD XP 1700+. Zo had mijn processor geklokt op 1650 Mhz. Opnieuw geboot, half uur BurnK7 erop losgelaten. 3DMArk2001SE nog gedraaid, alemaal geen enkel probleem. Processor blijft netjes rond de 50 graden. Nu is het zo toen ik gisteravond mijn PC boote dat hij tijdens het opstraten van Windows uit zich zelf resette, opnieuw laten opstarten en ik kwam wel weer in Windows. Vanmorgen precies het zelfde. Aangezien ik hier nooit eerder last van had ligt dit dus aan mij (hogere) OC. Nu vaag ik mij af hoe kan dit, Burnk7 draait wel moeiteloos een halfuur, maar booten lukt niet meer.

Specs:

AMD XP1700+ @ 1650 (11 x 150) Standaard voltage
Asus a7v333
2 x 256 MB Twinmos PC2700
OS WinXP

Voor meer info kijk bij mijn specs

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Het feit dat je sys instabiel wordt kan met meer dingen te maken hebben dan alleen maar je temeraturen.
Misschien is het wel je geheugen op je pci kaarten of agp kaart die de fsb niet aankan of je hd('s) die beginnen te morren, kortom het kan meerdere oorzaken hebben, speel eens een beetje met diverse instellingen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij het booten kan de hoge FSB wel eens zorgen voor een niet zo prettige werking van je IDE controller.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 05 november 2002 @ 08:44:
Het feit dat je sys instabiel wordt kan met meer dingen te maken hebben dan alleen maar je temeraturen.
Misschien is het wel je geheugen op je pci kaarten of agp kaart die de fsb niet aankan of je hd('s) die beginnen te morren, kortom het kan meerdere oorzaken hebben, speel eens een beetje met diverse instellingen.
PCI bus loopt op 37, dat valt dus reuze mee. De componenten die eraan hangen: 2x 100mbit NIC, POF GF 4 Ti4200SE (AGP Bus) en een USB 2.0 kaartje zouden deze PCI bus snelheid toch makkelijk moeten kunnen halen? Ik zal een de memdivider terug zetten op 1:1, ik vind het alleen zo vaag dat ie tijdens het booten alleen maar last heeft van kuren en niet tijdens benches.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 08:09

BertV

Handgemaakt

iid kwestie van PCI kaarten verwijderen en kijken welke de schuldige is...

Ik draai 150 FSB en mijn ISDN modem was de oorzaak van vastlopers

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
BertV schreef op 05 november 2002 @ 08:53:
iid kwestie van PCI kaarten verwijderen en kijken welke de schuldige is...

Ik draai 150 FSB en mijn ISDN modem was de oorzaak van vastlopers
En dat probleem dat je hebt met PCI kaarten dat heb je alleen tijdens het booten, dus niet meer als je eenmaal in je OS zit?

• mlevd
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 08:50:
[...]
ik vind het alleen zo vaag dat ie tijdens het booten alleen maar last heeft van kuren en niet tijdens benches.
Zou er op kunnen duiden dat je ide's de boosdoeners zijn (correct me if I'm wrong)

• mlevd
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 08:55:
[...]
En dat probleem dat je hebt met PCI kaarten dat heb je alleen tijdens het booten, dus niet meer als je eenmaal in je OS zit?
Hij heeft ook alleen maar problemen met booten, stressen is geen probleem als hij eenmaal draait.

(hoe kan je trouwens stressen als hij niet wil booten)

Verwijderd

Iets meer prik moet het oplossen...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Misschien je voltages :? ik heb toevallig ook een 1700+ die loopt stabiel op een fsb van 150, met 1.85v

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 05 november 2002 @ 08:57:
[...]

Hij heeft ook alleen maar problemen met booten, stressen is geen probleem als hij eenmaal draait.

(hoe kan je trouwens stressen als hij niet wil booten)
Hij boot wel, maar halverwege het booten reboot ie SOMS zo maar weer spontaan, en start hij het zaakje opnieuw op waarna ik gewoon in mn OS kom.

• mlevd
idd zoals gezegd: verhoog je vcore eens een beetje.

Verwijderd

Topicstarter
De_Bastaard schreef op 05 november 2002 @ 08:59:
Misschien je voltages :? ik heb toevallig ook een 1700+ die loopt stabiel op een fsb van 150, met 1.85v
Mmhz, ja kan ik ook wel ff proberen. Ik dacht zelf dat dat de oorzaak nie was omdat ik alleen het probleem tijdens het booten heb en niet tijdens full load, maar het is het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mn voltage verhoogd van 1,75 naar 1,775. Zal eens ff een paar keer booten en kijken hoe het gaat.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 08:09

BertV

Handgemaakt

Hij boot wel, maar halverwege het booten reboot ie SOMS zo maar weer spontaan, en start hij het zaakje opnieuw op waarna in gewoon in mn OS kom.
Ik had soms vastlopers tijdens booten, na een paar minuten werken en spontane reboots door die kaart... Maar misschien dat je het probleem idd bij je CPU moet zoeken

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Pagina: 1