DPC Seti@Home : proxy instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor die tekstbased Seti client dient ge oa ne proxy in te stellen.
nu, lukt het niet bij mij. Ik vermoed dat de firewall op men werk de poort blokkeerd waar de proxy op draait.
Is het mogelijk dat iemand een proxy op poort 8080 kan draaien ? Ben er bijna zeker van dat die client dan wel wil runne.

Of iemand enige andere hints die ervoor kunnen zorgen dat ik WU's vanop het werk kan terug sture ?
Als het lukt, kan ik hier denk ik wel direct een 10 tal extra PC'tjes laten crushen, en als ik wa tijd heb om die client hier en daar te installeren, dan gaat het wel met 300 PC'tjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Probeer eens ... sequence.keyserver.org op poort 8080

Edit: Laat je me weten of je ervan gebruik maakt ?
Indien niet wil ik die (extra) poort weer dichtgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Installeer setiqeueu op een servertje daaro en laat je bakkies daar naartoe flushen.

Heb ik hier op het werk ook geregeld.....

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ coldrain : ok, denk da hij erdoor raakt, krijg toch geen foutmelding terug dat hij het e-mail adres van men account ni kan vinden.

Heb eveneens het seti spy proggie geinstalleerd, om de progress te zien, echter heeft ie nog geen progress. Kan het zijn dat hij nog geen WU heeft afgehaald ?
If so : hoe haal ik een nieuwe WU af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:55:
@ coldrain : ok, denk da hij erdoor raakt, krijg toch geen foutmelding terug dat hij het e-mail adres van men account ni kan vinden.

Heb eveneens het seti spy proggie geinstalleerd, om de progress te zien, echter heeft ie nog geen progress. Kan het zijn dat hij nog geen WU heeft afgehaald ?
Dit kan de 1e keer altijd eventjes duren. Kwesite van even geduld hebben, of Coldrain moet ff een WU in je queue knikkeren :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:55:

Ik denk dat ie idd nog geen wu gehaald heeft, tenzij jij al een bestaande user van de queue bent ?
Dit vind ik in de log:
9:47am: s@h_wrk Returning passing through request response
9:46am: s@h_wrk Passing through request lookup_user_name
9:46am: s@h_wrk Queued passthrough request
Ik neem aan dat dat jouw poging was, maar ik zie nog geen nieuwe Q00xx. Van zodra je een wu laat ophalen, zal er automatisch een Q gemaakt worden en krijg je eveneens automatisch minstens 1 wu'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb net ff setiathome.exe opgestart, en dan krijg ik volgende boodschap :

Found data file : no. Found result header file: no.
Getting data - connecting to server.
recv fd=108 n=0, errno=2
Returned HTTP header indicated error status : proxy server unable to connect to SETI@home host

geen flauw id wa da betkent :p buite da de proxy server de seti@home host ni kan connectere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Probeer eens vanop de command prompt:
code:
1
setiathome.exe -proxy sequence.keyserver.org:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu heeft ie een file ontvange !
gaat ie automatisch als hij klaar is de WU versturen en een nieuwe opvragen ?
of moet ik dan terug eerst een command intype ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Haalt automatisch een nieuwe op

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Euhm ja, normaal wel, maar er zijn zeker betere manieren ... dat vanop de command prompt was maar bedoeld als test. Nu weet je tenminste dat het werkt :)
Aan de client te zien werk je met Windows 2000 (of XP) ?
Er zijn diverse mogelijkheden en hulp-programmaatjes (setispy, ...) maar daar ben ik niet echt in thuis. Ik installeer eea op mijn clients altijd als een service. Surf eens naar Sequence's website, daar staat heel wat info over clients en setups.
Of je kan de setup volgen van Marcel Zuiderveld van S@NL (maar waar hij schrijft "if you're Dutch" moet je ff je ogen toe doen ok?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okido, thanks.

heb dernette ook die seti service ff afgehaald, zodat ik die CLI client als service kan draaien, nu lijkt die unzip daarvan hard ( gans etzelfde ) als de de files van de CLI client. Kan het zijn dat deze in de CLI cient zip reeds inzat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jup, 't zijn allemaal WIn 2K PC'tjes hier

heb die setispy reeds geinstalled en dat werkt al
enkel nog die service dus op gang krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Sorry hoor, ik was in meeting tot nu :)
De tooltjes om seti als service te draaien, kan je vinden op http://spazioinwind.libero.it/loppo77/seti.htm Die pagina zegt letterlijk: "To ensure the integrity of the results, SETI@Home clients must be downloaded from an approved server, so one is not distributed with this package.", maar hun setup.bat gaat er wel eentje downloaden. Nu, als je al een goeie CLI hebt, kan je die stap (setup.bat dus) gerust overslaan.
Je installeert de service (in jouw geval) als volgt:
seti_control install -proxy sequence.keyserver.org:8080
Van dan af kan je die dan starten in services, of via de command prompt dmv "net start SETI@Home". Zet in de properties van de service dat ie automatisch moet starten.
Wil je het starten/stoppen van de S@H service op je clients remote kunnen beheren, dat is Remote Service Manager erg nuttig: "RSM is a free tool for Windows NT (SP6), Windows 2000 and Windows XP which allows remote startup/shutdown of single services and a system reboot with a simple telnet session."
Als je enkel werkt met de CLI client, dus zonder setispy, maar wel met de service en eventueel RSM, dan wordt het draaien van seti voor de gebruiker quasi onzichtbaar. Dat kan nuttig zijn als je vragen als "helpdesk, wat doet dat icoontje in mijn taakbalk?" wil vermijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaaap :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

16.00 uur. Tijd voor een soepje. Kom je van je Gaaaap af :X

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kikkert op .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is e rmisschien een tooltje om de CLI clients op de andere PC's mee te monitore, zodat je kan zien, hoever ze staan met het bewerken van hun WU ?
Dus zodat ik vanop mijn PC kan kijken hoe de clients op de andere PC's op het netwerk ervoor staan ?
Liefst zonder dat ik extra soft op de andere PC's moet installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Als je de CLI als service hebt geinstalleerd, kan je erheen browsen op poort 5518 en zo zien hoever ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 17:33
Leuk op te zien dat Falcon_10 vandaag al 7 blokjes heeft ingeleverd terwijl hij er eerst zo'n 3 per dag deed.

Goeie actie! Hoeveel bakken ga je bijschakelen?
Pagina: 1