Toon posts:

[W98] KasparovChess Uitzondering OD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(W 98 SE, P III, 256mb ram IE en OE 5.5) Een vriend van mij heeft KasparovChess geïnstalleerd. Maar wat we ook doen na verloop van tijd loopt het spel vast, eerst met zwarte schermen zonder error boodschappen, nu met blauwe schermen met b.v. deze boodschap:
Uitzondering OD is opgetreden op 0028-c1753115 in vxd es1371 (01) + 0004fb85. Dit is aangeroepen vanaf 0028. c 1755 doc in vxd es1371 (01)
Ik heb de audio ensonic driver geupdate.
Daarvoor heb ik W 98 SE opnieuw geinstalleerd.
Vanwege de zwarte schermen dacht ik aan beeldscherm problemen en heb alles mb.t. videokaart en beeldscherm uitgeprobeerd. Nieuwe driver, versnelling beeldscherm lager, maar ook nieuwste JVM, beveiliging van JVM laag gezet. Ik heb zelfs de Externe Toegang geupdate. De voedingsventilator kan het niet zijn, daar met andere toepassingen dan KaspararovChess rustig uren zonder problemen gewerkt kan worden.
Alles werkt prima, de computer is als nieuw maar KasparovChess blijft problemen geven. Is er iemand anders met die ervaring. Wat hebben jullie er aan gedaan of wat kan je er aan doen?
Graag jullie meedenken.

sgrav000

Verwijderd

uhh? legale versie? patch?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jouw antwoord, Hiro Shima.
Het spel KasparovChess is een gratis spel, we hebben het geregistreerd.
Wat bedoel je met patch, welke patch?

sgrav000

Verwijderd

es1371 is een chipset voor een Creative geluidskaart (ensoniq meen ik).

Duid dus op een driver probleem...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Weet hij wel zeker dat ie een es1371 chipset heeft en niet net een andere? Een es1370 bijvoorbeeld? Hij kan beter ff de kaart uit z'n kast sjorren en zelf op de chip kijken. Dan weet ie 't zeker :)