Toon posts:

[Debian] ssh doorverwijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 2 pcs achter externe ADSL modem die als router opereert, en heb in men modem/router ingesteld dat alle poorten doorverwezen moeten worden naar server. Voor mij is dit handig (tov van elke poort manueel in te stellen) omdat men ISP de neiging heeft om men IP te veranderen tijdens men connectie. Aangezien ik men extern IP moet meegeven in configuratie van afzonderlijke poorten in die modem is dit nou niet echt leuk :'(

Want ik wil via ssh nu ook op men desktop kunnen ... En vroeg me af of er programmatjes zijn (of ssh zelf) die dan op men Debian bakkie kunnen draaien en die ssh request op poort 6022 bv doorverwijzen naar intern IP van men desktop op poort van ssh. Kan dit ??? Liefst zo, zodat ik dus nog wel kan ssh'en naar men server ook (op andere poort uiteraard) :)

Soit, ik heb gezocht maar niet echt iets gevonden, en men kennis op dat vlak is niet echt super te noemen (ben amateur met trots :P) dus daarom deze vraag :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja dit kan. Kijk eens op het grote poortmappingsverhaal in NT voor enkele tips. Dit is toch redelijk basic netwerkprobleempje.

* Aetje draait ook ftp servers voor 2 bakken via 1 IP :D

Forget your fears...
...and want to know more...

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

en als je nou ssh't naar die server en vandaar verder ssh't naar die desktop?

Makerij Hofman

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ik doen, maar gedachte kwam in me op dat als ik iemand anders wil laten ssh'en naar men desktoppc (voor de 1 of ander domme reden) ik die dan ook acces zou moete geven via temp account op server en was niet zeker of dit wel echt veilig is ... voor men server dan :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

zie niet in waarom dat onveilig zou moeten zijn, maar stel dat er bugs inzitten dan is het idd veiliger

Makerij Hofman

Verwijderd

Topicstarter
mja gaan we voorlopig zo doen dan ... merci voor de tip :)
Ja dit kan. Kijk eens op het grote poortmappingsverhaal in NT voor enkele tips. Dit is toch redelijk basic netwerkprobleempje.
Zoals ik al zei, kan ik men poorten op router niet per poort instellen, dat was het probleem maar maakt niets uit, merci voor de hulp.

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 18:11
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 01:14:
Ik zit met 2 pcs achter externe ADSL modem die als router opereert, en heb in men modem/router ingesteld dat alle poorten doorverwezen moeten worden naar server. Voor mij is dit handig (tov van elke poort manueel in te stellen) omdat men ISP de neiging heeft om men IP te veranderen tijdens men connectie. Aangezien ik men extern IP moet meegeven in configuratie van afzonderlijke poorten in die modem is dit nou niet echt leuk :'(

Want ik wil via ssh nu ook op men desktop kunnen ... En vroeg me af of er programmatjes zijn (of ssh zelf) die dan op men Debian bakkie kunnen draaien en die ssh request op poort 6022 bv doorverwijzen naar intern IP van men desktop op poort van ssh. Kan dit ??? Liefst zo, zodat ik dus nog wel kan ssh'en naar men server ook (op andere poort uiteraard) :)

Soit, ik heb gezocht maar niet echt iets gevonden, en men kennis op dat vlak is niet echt super te noemen (ben amateur met trots :P) dus daarom deze vraag :)
Ssh heeft standaard poortforwarding in zich (misschien niet ge-enabled in de sshd config file)

$ man ssh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10