Waarom geen internet

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Heya, ik ben een pc tegengekomen die wel kan pingen, maar geen internet heeft. Eerste wat in je opkomt: DNS. Werkt dus niet;

Ik heb dit allemaal geprobeerd:
DNS instellen (ns1.masterdns.nl) 80.84.244.71 (pingen ging wel)
IP adres anders instellen 192.168.0.10 krijgt hij standaard met gateway op 192.168.0.1
Hosts file aanpassen
Netwerk opnieuw installeren

Niets werkt!! Nog steeds kan ik wel pingen naar ip-addressen. De pc die ernaast staat heeft ip adres 192.168.0.11 en daar werkt internet wel!! Zelfde instellingen als daar werkte ook op dit station niet..

Ze maken verbinding met een IAE router (ICL server) zo heet de router.. Natuurlijk niets geen boekjes gevonden enzo, dus das ook meuk.. Tips?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Zijn alle instelling exact hetzelfde, vooral de dns servers, wie weet kan het daar aan liggen, verder kan ik echt niets zinnigs bedenken, behalve dat windows aardig raar doet :? Is er echt geen "fingertrouble" bij die netwerk instellingen.

buit is binnen sukkel

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Gebruik je wel de DNS servers van je provider :? Ik had laatst dat ik over een chello verbinding op een Lanparty geen DNS servers van Planet Internet kon gebruiken.
M.a.w. De provider wil uitgaande TCP 53 en UDP 53 poorten wel een restricten tot zijn eigen netwerk.
PS. Wanneer je de IP adressen van een DNS server wel kan pingen en je bhebt deze ook ingesteld als zijnde de DNS servers, kan je dan ook een resolve doen van een IP adres ? Dus ping eens naar www.cnn.com ofzo.
Werkt dat dan wel, dan is het waarschijnlijk de instellingen van je Internet Explorer..

Verwijderd

Hoi, weet niet of je dat ook al geprobeerd hebt, hielp mij laatst best wel: route print.
Kijk een of er op de pc die wel werkt niet een andere routing tabel aanwezig is, misschien heeft iemand er een permanent route ingezet of zo? (zou wel omslachtig zijn, maar toch.....)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Op de pc waar internet wel werkt is geen dns ingesteld. Als ik een dns instel op de pc die hiet niet doet (ip adres opgezocht op wel werkende internet computer (ns1.masterdns.nl)) dan kan ik geen resolve doen.

Er is geen finger trouble, maar misschien dat CyberJ en Basil wel gelijk hebben, route print kan ik nog proberen, maar daar heb ik geen ervaring mee dus weet ik niet hoe ik iets kan detecteren als er iets fout staat, laat staan hoe ik dit dan kan oplossen.

Ik dacht er aan dat het misschien ook een virus kan zijn..