[ specs ] [ Tweaker gallery ]
ja dat kan. kijk eens naar de printStackTrace(PrintWriter s) methode van Throwable en naar de StringWriter klasse.
Hoe gaat dat precies in z'n werk? Heb je een voorbeeldje voor me?
Edit:
Ik ben bezig met een nachtelijke debug-actie en zit momenteel vast op een stuk code die een nullPointerException gooit, maar kan niet afvangen wat er precies fout gaat aangezien 't om een client-server app gaat. De exception wordt pas gegooid na een XML-query van de client.
Edit:
Ik ben bezig met een nachtelijke debug-actie en zit momenteel vast op een stuk code die een nullPointerException gooit, maar kan niet afvangen wat er precies fout gaat aangezien 't om een client-server app gaat. De exception wordt pas gegooid na een XML-query van de client.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| try { ... } catch (StupidException e) { StringWriter w=new Stringwriter(); e.printStackTrace(new PrintWriter(w)); String stackTrace = w.toString(); } |
edit:
Bugfixje... Bedankt marcusk
Bugfixje... Bedankt marcusk
Localhost, sweet localhost
dat gaat niet werken omdat printStackTrace een PrintWriter verwacht, niet gewoon een Writer. Je moet dus een tussenstap gebruiken:
Java:
1
2
3
4
| StringWriter w = new StringWriter(); e.printStackTrace(new PrintWriter(w)); // ^ dat dus String stackTrace = w.toString(); |
Inderdaad, ik zat 't net te testen en liep tegen een foutmelding aan... probeer nu de 'new'... en 't compileerd.... effe checken nu. brb.
Edit: Yeah! Dat werkt! Thanks...
Nu kan ik weer aan de gang met debuggen...
Edit: Yeah! Dat werkt! Thanks...
Nu kan ik weer aan de gang met debuggen...
Pagina: 1