Toon posts:

PIII 700E 70 graden ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zojuist mijn nieuwe verse PIII 700E geinstalleerd. Zie ik tot mijn schrik dat ie continu rond de 70 graden hangt. Hmm heb wel het koetje draaien, dus dit is wel onder volle belasting. Heb koetje uitgezet en zie nu dat ie terugzakt naar 12 graden hihi
Kheb trouwens de VOS32. Dus het zal wel normaal zijn dan he ??

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Lijkt me een bug in de Monitoring Software. Wat geeft-ie in de BIOS aan voor temperatuur?

mARCO

sigloos

Verwijderd

kweenie hoor vershil van 58 graden tussen stressed en idle is wel heel erg groot :7

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS schommelt ie rond de 66 graden !
Is dat normaal ? Ik ben een PII 400 gewend, die werd niet warmer als 40 graden !

Verwijderd

ligt et niet aan je koeler ?!?!?
sjah dat zou natuurlijk alleen die hoge temp verklaren niet die 12 graden maar goed...misschien verstandig om ff te checken offie goed zit enzo...
Maar goed bekijk et positief je hebt je procje al weer ingeburnt nu hehe

GRTZ

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Klinkt stom, maar zit je koeler wel goed? Of heb je zo'n Spire, met zo'n laagje kauwgom-roze 'thermal interface'? Zo ja, meteen eraf schrapen die meuk, en fatsoenlijke koelpasta erop.
Oh ja, koelpasta gebruiken is ook wel een handige tip: dat doe je toch wel, hè?

mARCO

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik koelpasta en nee er zit niet zo'n vies roze stickertje :) Ik zal de koeler nog eens nakijken, maar hij sluit echt goed aan. Misschien eens wat koelpasta verwijderen dan ofzo.

Verwijderd

Ik dacht eerst ook dat mijn Alpha goed aansloot.. het beste kun je ff je MOBO met processor en koeler ff losslopen van de rest van je PC en hou hem dan recht in het ligt en kijk of je ligt tussen de heatsink en de core van je proc zit.. zo niet dan is het ok..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat koelprut verwijderd en zag inderdaad dat ie niet helemaal perfect aansloot op de koelblok. Het clipje van de VOS32 is ook erg magertjes gemaakt, heb er nu een papiertje onder geduwd zodat ie wat meer druk uitoefend en dus over de hele core aansluit. Ik kom nu op 40 graden onder volle belasting uit, dat klikt al beter denk ik he :)
Pagina: 1