LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik draai nu mijn XP2400+@2360@2v en hij wordt 64 graden.
jij ook al zo heet ik maar denken dat jij 54 had op 2400 mhzRempage0611 schreef op 04 november 2002 @ 23:50:
Tja, het lijkt me toch niet voldoende koeling, en tja, die Vcore is wel erg he?
Ik draai nu mijn XP2400+@2360@2v en hij wordt 64 graden.
heb je burnk7 gebruikt ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
zal ik nu ff aanzetten. over 30 min ofzo post ik me tempAstennu schreef op 04 november 2002 @ 23:51:
[...]
jij ook al zo heet ik maar denken dat jij 54 had op 2400 mhz
heb je burnk7 gebruikt ?
fuck waar is dat ding nou?
edit2: Hij werkt niet.... is het freeware? knal dan ff linkje
Verwijderd
burnk7 : http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE dank aan Rick2001Rempage0611 schreef op 04 november 2002 @ 23:54:
[...]
zal ik nu ff aanzetten. over 30 min ofzo post ik me temp
edit:
fuck waar is dat ding nou?
edit2: Hij werkt niet.... is het freeware? knal dan ff linkje
het is gewoon de bedoeling dat je een dos box krijgt btw
Hij loopt op tot 72 graden en dan BSOD
Maar aan het tempo van klimmen te zien denk ik dat ie ongeveer 75 graden zou worden. Ik denk dan ook dat dit alles is wat je kan halen uit H2O, dat de cpu van binnen gewoon een te hoge warmteweestand heeft en je dus alleen met peltiers de temp echt om laag kan krijgen
offtopic: Man wat een temp maakt dat proggie, 12 graden meer dan THINK!
Of ... je VCore is toch 'iets' te hoog
maar ik zou iig eerst eens kijken of je blokje vlak is enzo.... en dan ff schuren..
Ja dan moet ik wel weer speciaal schuur papier gaan halen. Maar dat heb ik met mijn mazxe 2 ook gehad maar na schuuren was het ook nog steeds slechtDe_Bastaard schreef op 05 november 2002 @ 08:57:
Misschien zit je blokje er niet helemaal recht op, probeer hem eens te 'lappen' ?
Of ... je VCore is toch 'iets' te hoog, misschien helpt 'n peltier
maar ik zou iig eerst eens kijken of je blokje vlak is enzo.... en dan ff schuren..
Verwijderd
Nee weet geen watertemp maar heb een enheim 1048 die zijn zekers niet gaar.Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:11:
doet je waterkoeling het wel goed? Als in: is je pomp niet gaar ofzo? Weet je toevallig de water temperatuur?
Dit is mijn laatste test:
10 minuten BurnK7
Cpu 2400+ @ 2400Mhz 1,95V
Temp CPu/Case 68-71 / 27
Blok temp 29.8C
Dus dit is vaag
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
(er zit toch wel pasta tussen?)
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Ja maar dit is een maze 3 van imothep en hij zij dat hij ze had gepolijst-=MOL=- schreef op 05 november 2002 @ 09:40:
Waterblok "schuren" helpt wel degelijk. Ik heb de onderkant van mijn waterblok gevlakt en daarna gepolijst. Dit scheelt bij mij 7 a 8 graden op de cpu temperatuur. Op een maze 2 was dat.
Ja AS3McFizban schreef op 05 november 2002 @ 09:56:
Ehm, ik durf het bijna niet te vragen.....
(er zit toch wel pasta tussen?)
Zo vreemd is dat niet, in je eerste post draait je core op 2.05volt of zo. Dit is al weer 0.1 volt lager. Wsl. als je je core op 1.65v laat staan dan zijn je temps lekker laag. Maar ja dan kan je natuurlijk niet overclocken. Maar ik denk dat je waterkoeling dat voltage gewoon niet trekt. Als ie nu al zo heet word dan kan je zomers helemaal lagguh. Dus het word of idd een peltier in je opstelling of je core voltage omlaag en terugclockenAstennu schreef op 05 november 2002 @ 09:32:
[...]
Nee weet geen watertemp maar heb een enheim 1048 die zijn zekers niet gaar.
Dit is mijn laatste test:
10 minuten BurnK7
Cpu 2400+ @ 2400Mhz 1,95V
Temp CPu/Case 68-71 / 27
Blok temp 29.8C
Dus dit is vaag
ja die 1,95 v gaat wel in windows maar dan krijg ik vaak een blauw scherm ( win xp ) maar op 2.0 volt kan ik redelijk gamen af en toe blauw schrem op 2.05 nooi maar dan zijn de temps met gamen rond de 70C. Ja peltlier maar hoe hyyr 60 coor een 172 watt pelt en ik hel liever een 225 watt dan meot je em goed isoleren als dat mis gaat BOOM!!!!! En dan nog een voeding kastje van 12 euro ok ik moet mijn enermax 431 weg doen en er een 550 watt in doen dan kan ik em op de voeding er bij hangen maar dat zal het nodige gaan kostencharrel schreef op 05 november 2002 @ 10:25:
[...]
Zo vreemd is dat niet, in je eerste post draait je core op 2.05volt of zo. Dit is al weer 0.1 volt lager. Wsl. als je je core op 1.65v laat staan dan zijn je temps lekker laag. Maar ja dan kan je natuurlijk niet overclocken. Maar ik denk dat je waterkoeling dat voltage gewoon niet trekt. Als ie nu al zo heet word dan kan je zomers helemaal lagguh. Dus het word of idd een peltier in je opstelling of je core voltage omlaag en terugclocken
Zo kom je makkelijk aan temperaturen onder kamer temperatuur.
Is je ijs gesmolten dan vul je gewoon weer wat bij.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Onder je proc zit nu een tempsensor of zo?
Zorgt dat erniet voor dat ie een tikkeltje scheef ligt in je socket? Zodat het blokje gewoon geen goed contact maakt met je core?
Verwijderd
Allereerst: kun jij eens een beetje je best doen op het schrijven van normale Nederlandse texten? Dit is toch niet leesbaar:
Verder: je blok goed lappen, schoonmaken en ontvetten (met aceton), en eens goed voelen of de bovenkant van je processor wel vlak is. Er kan een korreltje afgebroken zijn dat er net tussen zit ofzo. Dan ook je proc ontvetten, een weinig koelpasta gebruiken, en weer monteren.Ja peltlier maar hoe hyyr 60 coor een 172 watt pelt en ik hel liever een 225 watt dan meot je em goed isoleren als dat mis gaat BOOM!!!!!
Verwijderd
Ja sorry van de spelfouten ik was gister echt slecht bezigVerwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:22:
Astennu:
Allereerst: kun jij eens een beetje je best doen op het schrijven van normale Nederlandse texten? Dit is toch niet leesbaar:
[...]
Verder: je blok goed lappen, schoonmaken en ontvetten (met aceton), en eens goed voelen of de bovenkant van je processor wel vlak is. Er kan een korreltje afgebroken zijn dat er net tussen zit ofzo. Dan ook je proc ontvetten, een weinig koelpasta gebruiken, en weer monteren.
Nee die heb ik er niet tussen zitten maar die druk verdeling moet wel goed zijn ik zal eerst dat van dabit wel even proberen. maar toch bedankt voor het meedenken.Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:53:
Misschien een stomme vraag, maar heb je er een spacer tussen zitten, zo'n ding kan je goed helpen met het verdelen van de druk en neemt ook nog wat warmte op...
Verwijderd
Oke dus als ik duidelijk zilver zie zitten is het fout THX voor de Tip DabitVerwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:45:
Oh, en dan nog iets waar ik last van had toen ik veren gebruikte: de slangen trokken aan het waterblok (dit kan al omdat je je slangen buigt), waardoor het ietsjes scheef op de proc stond. Dit is goed te zien aan de koelpasta-afdruk op 't blok. Als het blok er volledig vlak opzit, is het gebied waar de core zit gewoon zo ongeveer brandschoon.
Verwijderd
Heb ik al gedaan en ook goed strak aan gedraaid maar hielp nix.Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 15:22:
Het is duidelijk een geval van slecht contact van je blok met proc. Zit je blok strak genoeg erop? Gebruik eens boutjes en moertjes zonder veertjes.
Nu wordt mijn cpu met burnk7 maar 67 graden.. Tis denk kouder nu hier
Jah alleen lage kamer temp helpt tot nu toen iets. maar we hebben ongeveer het zelfde probleem aleen nu zien op te lossen. Wat voor een setup heb jij ?Rempage0611 schreef op 05 november 2002 @ 17:08:
Veel van de metingen zijn trouwens gedaan onder de cpu... met de nieuwe cpu`s meet je te temp er in dus op zich zouden de temps niet zo erg moeten zijn... toch? (duwen en schuifen enzo helpt nix bij mij dus ik denk dat er gewoonweg niks aan te doen is)
Nu wordt mijn cpu met burnk7 maar 67 graden.. Tis denk kouder nu hier
Swiftech blok (oud type), Eheim pomp (redelijk zware, type weet ik niet, is ook niet af te lezen nu), Black ice 1 Rad.Astennu schreef op 05 november 2002 @ 17:25:
[...]
Jah alleen lage kamer temp helpt tot nu toen iets. maar we hebben ongeveer het zelfde probleem aleen nu zien op te lossen. Wat voor een setup heb jij ?
het is een kline kans omdat ik en Rempage0611 bijna dezelfde temps halen met zelfde cpu en speeds voltages maar andere setup en mobo.
Zou dat kunnen of zit ik iets te verzinnen ?
Zo ja, dan is het wel vreemd, dat je met 2 blokken zo'n hoge temperatuur krijgt.
Optie 1: Jij doet met allebei iets fout.
Optie 2: De temperatuursensor is niet in orde.
Jah dat was ik.KifArU schreef op 06 november 2002 @ 19:10:
Had jij met een maze-2 ook niet een enorm hoge temperatuur, waardoor de soldeer was gaan smelten?
Zo ja, dan is het wel vreemd, dat je met 2 blokken zo'n hoge temperatuur krijgt.
Optie 1: Jij doet met allebei iets fout.
Optie 2: De temperatuursensor is niet in orde.
Maar dat was niet de temp waardoor dat gebeurde.
De spanigs chips op het mobo zijn te warm geworden daardoor zijn die toen doorgebrand en is de temp heel hoog geworden
FF vraag voor Rempage0611 :
Kun je met je Abit AT7 Max2 ook 2.2 v instellen in bios of opmobo zonder mod ? want dan wil bio_blade mischien ook wel zo'n bord gaan halen.
Aan je waterflow ligt het denk ik niet je hebt namelijk maar een hele kleine flow nodig
In bios gaat ie tot 2.325Astennu schreef op 06 november 2002 @ 20:07:
[...]
Jah dat was ik.
Maar dat was niet de temp waardoor dat gebeurde.
De spanigs chips op het mobo zijn te warm geworden daardoor zijn die toen doorgebrand en is de temp heel hoog geworden
FF vraag voor Rempage0611 :
Kun je met je Abit AT7 Max2 ook 2.2 v instellen in bios of opmobo zonder mod ? want dan wil bio_blade mischien ook wel zo'n bord gaan halen.
OMG WAT EEN LEKKER BORD post eens wat sandra sp1 mem bench scores en hd cpu enz WIl wel eens vergelijken anders ff naderbord er in