Toon posts:

1x80 GB of 1x30 GB en 1x40 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in mijn tweede pc twee hd's hangen, en ik vroeg mij af: kan ik die twee er het beste in laten hangen of kan ik er beter overgaan op een schijf.
De schijven die er nu inzitten:
1x Samsung 30 GB ATA66 5400RPM
1x Samsung 40 GB ATA100 5400RPM

Ik kan nu een badpak seagate (u6) 80 GB 5400 RPM voor een leuk prijsje krijgen, mijn vraag is: is het de moeite waard qua snelheid en warmte en geluidsproductie om die twee samsungs eruit te halen en die ene seagate te plaatsen (die 10 gig extra laat me niet zo veel schelen). En hoe het qua betrouwbaarheid zit met die schijven( zie: Sneuvelen Seagates met zwart rubber vaak? )

Dingen die ik doe met de pc:
-LP's op cd zetten (eerst opnemen in WAV)
-Opslag filmpjes
-Sporadisch Gamen
-Internetten
-Typen

Verwijderd

badpak?
als je voor een leuk prijsje die 80GB erbij koopt (ipv te ruilen tegen je 30+40 ofzo), dan kun je miets er maar 2 harddisks in die oude pc kunnen toch gewoon de 30GB laten vervangen door de 80GB, en dan de 40GB als slave van de 80GB zetten.
snelheid zal wel enigszins te merken zijn doordat het waarschijnlijk een latere generatie harddisk is. Geluid weet ik niet.

ik zie t probleem niet dat jij denkt te hebben.
Dus:
30GB+40GB -> 80GB+40GB en dan die 30 verkoop je maar ofzo, of in een andere pc. Wat je maar wilt.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Neem aan dat je met partities werkt (en niet een 80GB C:\). Dan zou het alleen nut hebben als je plek aan je IDE controller tekort komt. Zo niet dan zou ik hier absoluut geen geld aan uitgeven. Nutteloze "upgrade" als je het mij vraagt.

ATA 66 / 100 /133 boeit ook niet met 5400 rpm schijven.

de betaler vervuilt