[Draadloos+Router]radeloos

Pagina: 1
Acties:

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Een vriend van me heeft de volgende opstelling:

een router (ik geloof van cisco)met daaraan een wireless accespoint en dan op zijn pc de ontvanger zeg maar. Als je in de browser naar 192.168.0.1 gaat dan komt het setup van de router gewoon te voorschijn=>draadloos werkt.
Als je vraagt of de router zijn ip ophaalt via de kabelmodem, lukt het meteen=>router+inet werkt.

Maar nu het vreemde ik heb er een dag aan gezeten maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om via de pc te internetten! Ik snap er echt niets meer van heb verschillende instellingen geprobeerd maar zonder resultaat. Windows XP ziet gewoon alles van de netwerk spullen. Ik heb de instellingen die in het boekje van de router stonden ook geprobeerd maar helaas. Ik kan prima contact maken met de router en de router met internet. Ik snap er echt niets meer van...

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

klinkt als een probleem met je gateway instellingen, je hebt op de client de gateway ingesteld van je ISP? probeer dat eens dan.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
wat is het ip adres/netmask + default gateway van je XP bak. ?
zou iets moeten zijn als :
adres : 192.168.0.2/255.255.0.0
gateway : 192.168.0.1
domain name server : die van je isp

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

let op dezelfde subnet, en als je router dns kan (meeste) gewoon de dns van je router gebruiken

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik probeer een diagrammetje te tekenen, maar ik snap het nog niet helemaal... je hebt een kabelmodem (@home, UPC, ADSL?), daarnaast nog een router (misschien cisco, maar weet je dat zeker? is dat een NAT-router?), daarnaast nog een access-point, en heb je ook nog hubs/switches?

zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.hongens.nl/foto/foto.asp?foto=neus1.gif

lijkt me dat dat access point gewoon in bridge mode werkt, en dan heeft ie ook niet een eigen IP lijkt me? of wel? En heb je in je router de DHCP geconfigureerd zodat de router aan je LAN-clients ip-adressen, subnetmasker, gateway en dns-servers geeft?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!