Toon posts:

Reboot/crash met Geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het spelen van 3d games, crashed mijn pc. ofwel naar desktop, ofwel blijft hij hange (soms gaat hij na 5 mins ofzo gewoon door) ofwel reboot hij, ofwel komt er een blue screen.
op dat blue screen staat :

technical information:

nv4_displ.dll adress blabla datestamp

dus het ligt aan mijn display drivers dacht ik. 'k heb al een hele hoop detonators geprobeerd, maar het probleem blijft.

UT draait goed,
Fifa en NFS bv crashen constant....

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Graag meer info over os en meer specs.
Heb je de detonators helemaal verwijderd? Zo nee, probeer ze dan helemaal te verwijderen met detonator destroyer. Deze staat volgensmij wel in de meuktracker, of anders wel op www.voodoofiles.com
Als de drivers helemaal weg zijn gewoon de laatste drivers van de fabrikant proberen. Dit heeft mij in enkele gevallen wel geholpen, hoewel ze nu erg achter lopen met drivers (powercolor :r). Ik gebruik nu 28.32 van nvidia zelf en er is helemaal niks mis mee (os: win98).

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
mijn os is XP.
yep, heb de detonator destroyer gebruikt
mijn pc: AMD Athlon 800 Mhz
MSI K7 Pro
voeding van 240 watt
IBM 30 gig prim master
MAxtor 80 gig prim slave
yamaha writer en Sony dvdrom
512 meg sdram pc133
heb voor de moment de laatste nieuw detonator drivers....
en natuurlijk ne Hercules Geforce 2 GTS

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
UT gebruikt dacht ik GLIDE en de rest OPEN GL, of zit ik hier nu fout :/

iniedergeval als dit nu zo is dan zit daar iets fout

INVENTARIS

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

DaRoot

Some say...

Mmmm... best kans dat het een hardware probleem is. Je voeding is ook niet superkrachtig. Misschien loopt je VGA kaart te heet. Probeer eens een andere VGA kaart, een andere, zwaardere voeding, en ander geheugen... niet allemaal tegelijk natuurlijk, anders kun je geen problemen uitsluiten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 16:08

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

nv4_displ.dl, dat is een driver probleem d8 ik. Had het hier ook soms, maar na andere drivers was het probleem opgelost.. :) Uninstall alle drivers en wat er maar mee te maken heeft en dan nieuwste erop.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Topicstarter
'k heb al een paar verschillende Detonator drivers geprobeerd, het probleem blijft.
dit weekend ga ik een andere videokaart proberen.
ik denk idd dat het daaraan ligt...

tnx all!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Probeer eerst eens een zwaardere PSU en verwijder je Videokaartdriver helemaal.
(liefst met de uninstall optie.)
Zet dan de nieuwste stabiele Detonator (WHQL-certified) erop, dan moet het zijn opgelost.

Zijn je Via-drivers uptodate, ook die voor het AGP-gedeelte?

B.T.W. voor UT hoef je geen Glide te gebruiken, maar gewoon OpenGL.
Glide was een OpenGL implementatie (driver) voor Voodoo kaarten.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:05

Talon

Booooom !

ik ben bang dat je Geforce 2 teveel van je voeding vraagt als je gaat gamen ...
een goede gok is dan dus ook om een zwaardere voeding te gebruiken ...
Heb je recentelijk nog nieuwe hardware in je systeem gehangen ? En is daarna het gecdonder begonnen ?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
UT kan Glide gebuiken. Maar in dit geval gebruikt hij D3D. Glide is voor 3DFX kaartjes.
De rest gebruikt OpenGL. Maar het kan misschien liggen aan de voeding. Volgens mij kan die het net of net niet trekken. Maar probeer eens een andere voeding

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
- met UT kon ik kiezen, Direct3D of OpenGL. Bolden allebei, maar D3D ging beter.

- op mijn mobo zit geen via chipset, maar 1tje van AMD en die drivers zijn up to date.

-kan het echt aan mijn voeding ligge? dat zou heel fijn zijn, da kost nie zooooooveel :-)

-'k heb idd nog diene writer en die 2de HD bijgestoke, en men gamepad enzo (dat ik gebruik voor zowel fifa als NFS) maar vooor ik dit allemaal had, crashte em ook al op die manier :-)

- tnx :-D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me net laten vertelle dat mijn videokaart, een Guillemot Hercules Prophet zeer onstabiel zou zijn, en dit de oorzaak zou zijn van die crashes.
nog iemand probs met zoon kaart?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Maar heb je al een andere voeding geprobeerd? Als het daar niet aan ligt kun je nog proberen is om een andere videokaart te pakken en die in jouw systeem te zetten. En dan te kijken ofjouw systeem wel stabiel draaid.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1