Ik heb (met wat tutorials en docs) de volgende code gefabriceerd:
Helaas als ik deze code run krijg ik de foutmelding:
Can't connect to irc.tweakers.net:6667! at /usr/local/share/perl/5.6.1/Net/IRC.pm line 192
Op die betreffende regel staat:
Ik heb al behoorlijk wat geexpirimenteerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Hij blijft falen met dezelfde melding. Als ik met een andere ircclient probeer te verbinden (of zelfs met telnet) geeft dat geen problemen. Heeft iemand een idee waar ik naar een oorzaak moet gaan zoeken?
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #!/usr/bin/perl use Net::IRC; my $irc = new Net::IRC; my $conn = $irc->newconn( Server => 'irc.tweakers.net', Port => '6667', Nick => 'kvdveer|bot', Ircname => 'kvdveerbot', Username => 'kvdveerbot' ); |
Helaas als ik deze code run krijg ik de foutmelding:
Can't connect to irc.tweakers.net:6667! at /usr/local/share/perl/5.6.1/Net/IRC.pm line 192
Op die betreffende regel staat:
Perl:
188
189
190
191
192
193
194
195
196
| # Creates and returns a new Connection object. # Any args here get passed to Connection->connect(). sub newconn { my $self = shift; my $conn = Net::IRC::Connection->new($self, @_); return if $conn->error; return $conn; } |
Ik heb al behoorlijk wat geexpirimenteerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Hij blijft falen met dezelfde melding. Als ik met een andere ircclient probeer te verbinden (of zelfs met telnet) geeft dat geen problemen. Heeft iemand een idee waar ik naar een oorzaak moet gaan zoeken?
Localhost, sweet localhost