Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het wordt te warm in mijn behuizing :(

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Beste tweakers,

Ik heb een bigtower van een onbekend merk.

En een amd xp 1800 + met een gewone coolermaster cooler tot 2 ghz
Tot slot heb ik nog een asus a7v333 raid.

Ik ben er van op de hoogte dat de temperatuurmeter daar niet helemaal van in orde is.

Toch ging ik zelf voelen aan mijn koeler.... en voelde overmatige hitte.

Ja dat ligt uiteraard aan mijn cooler en processor...

Maar mijn kast wordt ook vreselijk heet en de afvoer van de warmte gaat onzettend slecht.

Ik wil nu een nieuwe toren aanschaffen want ik vind dat alles mij veel te heet wordt.

Bijvoorbeeld mijn IBM 60 deskstar GXP heeft de bons gegeven door overmatig gebruik en overmatige hitte. :(

Zou iemand voor mijn pc een goede tower weten? Ik hoop echt dat ik een beetje nuttige reacties kriig en ben zelf al een beetje op zoek geweest naar towers en de Aopen torens spraken mij wel aan.

Ik wil een bigtower, voeding hoeft niet maar is wel handig.

Het moet goed ventileren
En het moet geschikt zijn voor 2 hd's van IBM.

Alvast bedankt voor alle medewerking.

P.S Ik hoop niet dat mijn topic op slot wordt gezet want de laatste tijd krijg ik na 1 reactie al een slotje :'( En ik kan eerlijk gezegd nu erg jullie steun gebruiken.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:28

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

casefan's plaatsen?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:08
Uh, er zijn zoveel verschillende kasten, dat kun je echt niet zomaar zeggen. Je kunt wel rekening houden met het aantal casefans wat er inpassen. En zo een juiste kast kopen.
Het is bv niet zo dat een bepaalde kast beter koelt dan de ander. Dit hang heel veel van je fan's af en je luchtstroom in je kast. Maar daar staat in de faq's ook een heel stuk over.

Succes met aanschaffen van een nieuwe kast.

• hives
Oh ja dat ben ik jullie nog vergeten te vertellen....

Ik heb zelfs 2 casefans in mijn pc hangen en dat is niet voldoende.

De afvoer van de lucht gaat ook absoluut niet goed door die kast... ben vanaf het begin al ontevreden met deze tower.

Heb hem ooit gekocht voor 125 gulden met een 300 watt voeding erin.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• hives
wmeester schreef op 04 november 2002 @ 22:47:
Uh, er zijn zoveel verschillende kasten, dat kun je echt niet zomaar zeggen. Je kunt wel rekening houden met het aantal casefans wat er inpassen. En zo een juiste kast kopen.
Het is bv niet zo dat een bepaalde kast beter koelt dan de ander. Dit hang heel veel van je fan's af en je luchtstroom in je kast. Maar daar staat in de faq's ook een heel stuk over.

Succes met aanschaffen van een nieuwe kast.
Ik zal nader nog wat faqs lezen... Dan laat ik morgen nog wel wat resultaten horen.

Ik wil zoveel mogelijk case-fans kwijt want het mag voor mij nooit meer voorkomen aangezien ik een low-budget heb.

Moet namelijk nog een brommer kopen :P

Verwijderd

heb je misschien een pic van die tower? dan kunnen we je op gang helpen. Misschien is een nieuwe kast niet nodig, alleen de case fans op de juiste plaats plaatsen. Misschien nog wat dremelen, maar dan moeten we eerst de kast zien.

• hives
Ik zal mijn uiterste best doen om foto's te regelen.

Verwijderd

hives schreef op 04 november 2002 @ 22:53:
Ik zal mijn uiterste best doen om foto's te regelen.
ok, dan zie ik die morgen op m'n werk wel, ga nu maffen. Moet er om 6 uur weer uit.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

om de airflow te verbeteren kan je altijd de kabels bijeenbinden.
rounded cables kopen.

en als je een in-take fan plaatst, zorg er dan ook voor om ook een out-take fan te gebruiken.
dus niet alleen 2 fans als intake gebruiken of 2 fans als outtake.

beneden koude lucht aanzuigen(intake dus laag plaatsen). en bovenaan warme lucht uitblazen (outtake dus hoog plaatsen)

• hives
damster schreef op 04 november 2002 @ 22:57:
om de airflow te verbeteren kan je altijd de kabels bijeenbinden.
rounded cables kopen.

en als je een in-take fan plaatst, zorg er dan ook voor om ook een out-take fan te gebruiken.
dus niet alleen 2 fans als intake gebruiken of 2 fans als outtake.

beneden koude lucht aanzuigen(intake dus laag plaatsen). en bovenaan warme lucht uitblazen (outtake dus hoog plaatsen)
Dat is ook een mogelijkheid, maar omdat ik weinig gaten in mijn kast heb zitten waar de warme lucht kan ontsnappen lukt dat ook niet helemaal.

Ik ga denk ik toch voor een geheel nieuwe toren dan heb ik dat probleem namelijk ook niet onder andere systemen die ik misschien in de toekomst in elkaar ga zetten.

Verwijderd

Chieftec

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik had het zelfde probleem, wilde geen nieuwe case. Oplossing voor mij: Gat in de zijkant van de case geboord, recht boven de CPU... 8" fan boven geplaatst. Nu alles netjes op 52 graden... 8)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Leuk verhaal topicstarter,
maar hoe warm is hij? in grades?

Installeer MBM (gebruik search hier maar even) en kijk hoe warm hij is.

Met deze informatie kan ik dus niets :+
want wat vind jij warm? 40c, 50c, 60c?

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 10:17
met een goeie airflow in je kast zou je het moeten oplossen, maar ben je bereid om in je kast te gaan zagen??
scheelt iig een hoop geld

Verwijderd

Vriend van me heeft ook een waardeloze case. Je kan er nauwelijks fans in zetten en de airflow is dus zeer slecht |:( . De goedkoopste oplossing is inderdaad een gat te maken in je behuizing (zij-paneel) boven je cpu. Hier een grote ventilator voor plaatsen. Scheelt je iig weer wat euroos, zeker als je een klein budget hebt en een brommer wil kopen ;) .

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik 2 van die degelijke, merkloze kasten (GEEN bigtower maar zijn er wel, die zijn uiteraard duurder), ze zijn te koop bij Computer-land (www.blabla.nl, geen spam!), goedkope kasten met een 300 watt voeding...kun je standaard 2 80mm fans in stoppen, en kast is wel relaxt, geen toppertje ofzo, maar voor normale prijs, een goeie, relatief degelijke kast...kunnen 3 hdd's in (2, met floppy..) 4 * 5.25 brackets, en veel ruimte achterin. De big heeft meer fan mogelijkheden en meer sloten natuurlijk. De kasten kosten daar weet ik toevallig 49 voor midi, en 70 voor big...ze bestaan geloof ik ook in alu, maar dies veeeel duurder

suc6

T60P Widescreen

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Kijk eens op google en gebruik de search en zoek op airflow, bigtower, casefans plaatsen e.d. Er zijn hier al vele plaatjes gepost over hoe je airflow moet zijn. Succes :D

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
chieftech/antec staat bekend om een mooi design en er zijn standaard 4 fan slots (1 in de HD bracket) en de mogenlijkheid tot het koelen van 1 HD kastje meer(totaal 6 HD's), maar dan moet de flop er wel uit.

TheS4ndm4n#1919

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
RocketKoen schreef op 06 november 2002 @ 10:40:
chieftech/antec staat bekend om een mooi design en er zijn standaard 4 fan slots (1 in de HD bracket) en de mogenlijkheid tot het koelen van 1 HD kastje meer(totaal 6 HD's), maar dan moet de flop er wel uit.
De Chieftec Bigtower heeft 6 plekken 3.5" intern en 2 extern + 6 externe 5.25". Die 6 plekken intern hebben 2 plaatsen voor een 80 mm fan. Heb daar 2x een Enermax inzitten op minimaal toerental (zijn regelbaar van 1000-3000 toeren). Dit scheelde 8-10 graden op mijn harddisken. Mijn Seagate Barracuda 3 is nu 39 en mijn IBM GXP 120's zijn nu 26 graden.

Ik heb de DA-01BL-D (Full tower Dragon in het blauw met een deurtje) Daar zit ook nog een 80 mm fan aan de zijkant bij de processor. Totaal: 2*80 + 1*92 aan de achterkant, 3 * 80 aan de voorkant en 1 * 80 aan de zijkant.

Deze kost 155 euro, de fulltower is er vanaf 135 euro (wit zonder deur)
Dit is allemaal bij Tweakshop. Er zijn natuurlijk vele andere leveranciers.
Pagina: 1