Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe maak ik mijn winamp op afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn winamp op afstandbedienen alleen welke dingen heb ik er voor nodig?
Wat voor Infrarood reciever? welke is goed?
Wat voor Afstandbediening werkt goed?
Welke software is geschikt voor winamp bediening
welke software kan ik gebruiken voor de pc verder te bedienen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=winamp afstand bediening]

En zo kan je zelf ook nog wel wat verzinnen denk ik

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

tja, maar om nou een IrDA poort opzetttelijk in te bouwen om als remote control te gebruiken... :) dan kun je beter gewoon een seriele IR poort dr in pleuren :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar waar moet ik opletten bijhet aanschaffe van een infra rood ontvanger? en wat is het gemiddelde bereik?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

Dit is een goed begin als je er zelf een wilt maken: InfraRood ontvanger zelf maken

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, ik heb zo'n dongle eraan hangen, direct aangesloten @ mobo, goedkoper dan een seriele IR poort afaik. Dus wat dat betreft ;) Hij was primair bedoeld voor Nokia 6210 en Palm M100 maar nu werkt ie nie meer op mijn Nok6210 vanwege die 'tweak', maar winamp besturen gaat prima :)
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:45:
ja oke maar waar moet ik opletten bijhet aanschaffe van een infra rood ontvanger? en wat is het gemiddelde bereik?

Kijk eens in de pricewatch wat daar aan infrarood apparatuur te vinden is. O.a. actisys heeft een boel soorten infrarood oogjes. Ik heb zelf Actisys IR210L. Bereik staat in de specs.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Blackd hoe duur is z'n ding die jij hebt die je direct op je Mobo hebt geprikt?

Verwijderd

Topicstarter
zijn er ook IR ontvangers die meer bereik hebbe dan 2 meter want dat is wel weinig.. zo ja welke type's

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:49:
Hoe duur is z'n ding die jij hebt die je direct op je Mobo hebt geprikt?
Zelf heb ik een IR Oogje van AmazePC: http://english.amazepc.co....php?table=ir&name=AM-10M

Die koste 49 Gulden op de HCC beurs vorig jaar en hij zit op de aansluting van het Mobo. Als ik jou was zou ik toch voor een USB versie gaan, dan kan je um makkelijker op een andere machine gebruiken. Het bereik is ongeveer 3 meter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:39:
Ik wil graag mijn winamp op afstandbedienen alleen welke dingen heb ik er voor nodig?
Wat voor Infrarood reciever? welke is goed?
Wat voor Afstandbediening werkt goed?
Welke software is geschikt voor winamp bediening
welke software kan ik gebruiken voor de pc verder te bedienen?
De ontvanger waar ze het in InfraRood ontvanger zelf maken over hebben is een erg leuk dingetje. M'n huisgenoot heeft er één geknutseld voor ongeveer 10 piek (gulden dus ja). Daar heb je maar een paar onderdeeltjes voor nodig, dus met een klein beetje soldeerervaring moet je die makkelijk kunnen maken.
Hij werkt met alle afstandbedieningen die wij hier in huis konden vinden (meerdere TV's en VCR's, stereotoren).
Hij gebruikt (net als ikzelf) Girder (zie www.girder.nl voor meer info), een redelijk goed gedocumenteerd programma, waar je erg veel mee kunt. Dus niet alleen Winamp bedienen, maar ook bijv. je DVD/DivX player, volumeregeling, ...

Ik heb zelf ook een ontvanger gemaakt van een schema dat ik van iemand had gekregen, maar daarvoor moet je een IC-tje programmeren, wat weer extra hardware vereist en daardoor erg duur wordt.

Je zou evt. ook een kant-en-klare ontvanger kunnen nemen, maar die zijn veel duurder en het is natuurlijk veel minder l33t dan er zelf eentje maken. ;)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zoekwerk
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.