Toon posts:

Probleem met meerdere monitors onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn hier een hele hoop slimme jongens! Misschien kan een ervan mij helpen?

Heb een GF4 4200 TI 128Mb, en twee ATI Rage Pro 8mb PCI kaartjes, op een Asus A7V333, sinds kort onder Windows XP.
Onder 98 SE werkte dit prima, maar sinds ik XP heb niet meer.

De PCI kaartjes worden wel herkend, maar niet weergegeven in het monitor instellingenscherm, en ik kan ze dus ook niet activeren. Heb overal de nieuwste drivers van opgespoord speciaal voor XP(o.a. Detonator 40.72).
Ook alle andere PCI sloten al geprobeerd.
Ik wordt er wanhopig van :X Hoe kan dit nou?

Suggesties?

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
probeer eens alleen de GF4, deze heeft nl DVI en VGA, kan je 2 monitoren aan sluiten.
Is Nview wel goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
De tweede uitgang van de GF4 gebruik ik (nog ) niet, ook nog niet geprobeerd.
Het vreemde is dat wanneer ik in het bios de primaire videokaart op PCI zet ipv AGP dan kan ik met twee monitoren werken. Hij start dan op het tweede scherm en zet het bureaublad met de startbalk op het eerste scherm, maar die derde monitor doet dan nog steeds nop, en wordt nergens vermeld ook !

Nview heb ik bekeken, maar daar kan ik niet zoveel mee lijkt het. Die ziet trouwens ook maar 1 monitor.....

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik denk (weet niet cker) dat je driver (nview) niet met de 2 andere vga kaarten kan werken.
Net al wat je zei, als je in BIOS je primair op PCI zet, kan je wel met 2 monitoren werken, en op AGP niet.
Mijn oplossing is om een DVI->VGA converter te kopen (ongeveer €9) en dan je monitoren op de GF aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik heb gevonden waardoor het niet werkt.....
Op de site van Micro$oft bevindt zich de hardware compatibility list (HCL) en mijn kaartjes staan daar niet bij helaas............
Ik ga het eens met een ander type kaart proberen, en mijn oog is op de Matrox Millennium gevallen. Wie weet.
Ik laat het nog wel weten. In elk geval bedankt voor je suggesties !