Ik ben Explorer.exe aan het wijzigen van Windows XP (SP1).
Ik ben de tekst aan het wijzigen van het start menu en dat soort dingen.
Ik zit alleen met een probleempje te kijken.
Ik gebruik hiervoor ResHacker (Resource Hacker) om de bitmap te extracten uit explorer.exe
Bitmap->176->1033->(XP VLAGGETJE)
Als ik het vlaggetje van het start-menu wijzig in iets anders is het niet meer transparant.
Nu lijkt het zo te zijn dat de bitmap van het plaatje anders is opgebouwd. Want de header is ook anders. Paintshop Pro en MsPaint negeren deze afwijkende header en openen hem gewoon, maar slaan na wijzigen in het oude formaat (niet transparant) op en Corel Draw 9 kan het bestand niet eens openen.
Ik heb heel internet al afgezocht maar ik kan hierop geen antwoord vinden.
(wel iemand met dezelfde vraag op google-newsgroup-search).
Weet iemand hoe ik iets in dit gewijzigde bestandsformaat op kan slaan?
Ik ben de tekst aan het wijzigen van het start menu en dat soort dingen.
Ik zit alleen met een probleempje te kijken.
Ik gebruik hiervoor ResHacker (Resource Hacker) om de bitmap te extracten uit explorer.exe
Bitmap->176->1033->(XP VLAGGETJE)
Als ik het vlaggetje van het start-menu wijzig in iets anders is het niet meer transparant.
Nu lijkt het zo te zijn dat de bitmap van het plaatje anders is opgebouwd. Want de header is ook anders. Paintshop Pro en MsPaint negeren deze afwijkende header en openen hem gewoon, maar slaan na wijzigen in het oude formaat (niet transparant) op en Corel Draw 9 kan het bestand niet eens openen.
Ik heb heel internet al afgezocht maar ik kan hierop geen antwoord vinden.
(wel iemand met dezelfde vraag op google-newsgroup-search).
Weet iemand hoe ik iets in dit gewijzigde bestandsformaat op kan slaan?
edit:
Nu kreeg iemand in die newsgroup-topic wel een tip van een website van microsoft, ben de website ff kwijt, waarin door microsoft beschreven staat hoe zijn hun icoontjes maken. Daarin maakt microsoft gebruik van Adobe Photoshop ? om de plaatjes te ontwerpen.
Misschien helpt dit jullie iets verder...:?
Nu kreeg iemand in die newsgroup-topic wel een tip van een website van microsoft, ben de website ff kwijt, waarin door microsoft beschreven staat hoe zijn hun icoontjes maken. Daarin maakt microsoft gebruik van Adobe Photoshop ? om de plaatjes te ontwerpen.
Misschien helpt dit jullie iets verder...:?
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...