Wacom Volito, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Ik zit net weer een beetje rond te surfen op wacom.nl gezien het bijna kerst/sinterklaas/etc is
En daar zie ik ineens de Volito, bijna gelijk aan de graphire maar wel een stuk goedkoper

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?

het enige verschil dat ik met de graphire zag is dat de maximale afstand 3mm is ipv 10mm
wat mij toch niet echt een probleem lijkt

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Tim Schuhmacher

abasios

Geen ervaring mee, maar een ander verschil zit hem in de software die er bij zit. Bij de Volito zit:
JustWrite Office
PenFlow for Word
Ik ken het niet, maar ik heb zo'n idee dat het schriftherkenningssoftware is. Leuk, maar dan zou het wel goed moeten werken.

Zou het prijsverschil nu alleen door het 'gummetje' komen en het scrollwieletje?

url: http://www.wacom.nl/product.php?SelectProduct=140308

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

er is nog meer verschil. ik heb zelf een graphire, en de volito is gelijk, behalve:

- geen 'gum' aan de achterkant van de pen. handig in photoshop, scheelt tooltjes selecteren.

- een enkele knop ipv een dubbele (bij mij fungeert er een als rechts en de ander als dubbelklik).

- geen scrollwiel op de muis

het lijkt echter wel alsof er meer software op zit. technisch gesproken zou de volito gelijk moeten zijn, dus als je de muis toch niet gebruikt...

http://www.my-volito.com/

teveel zooi, te weinig tijd

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Tim Schuhmacher

abasios

Ik vind het er wel mooier uitzien trouwens. kinky zwart :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

even een vergelijkje: http://www.wacom.nl/verge...2895ec9ccd0228cd2b00dc739

is wel raar idd: € 59 tov € 95 :?

[edit]je moet even zelf het nieuwe tablet selecteren :(

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Hmm die muis is toch al kut en gooi je gelijk weg en het gummetje... voor €44 zou ik het niet erg vinden om op 'e' te drukken ipv mijn pen om te draaien...
't is dat ik al 2 tablets heb, maar anders... ziet er goed uit.

Flickr

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Hebben ze niet zo'n soort tabletje maar dan zonder die muis? ik bedoel wat moet je met zo'n muis :? iedereen met een pc heeft toch al een muis...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

IK heb de graphire doet het prima. Maar dingen die ik niet gebruik daarvan zijn de muis, en daar dus al helemaal geen scroll van. En de dubbelclick gebruik ik ook niet. Dus ik zou er voor gaan. Kwaliteit zal verder ongeveer wel gelijk zijn.
En als het je bevalt kun je altijd voor de duurdere gaan, ik beschouw de graphire een beetje als de 'start' zeg maar.

• Willem
  • Laatst online: 01:04
Je hoeft de muis niet te gebruiken ;)
Die krijg je er gewoon gratis bij...

En overigens zou ik die "Volito" niet aanschaffen. 't Is een gedowntunede versie van de Graphire. Denk dat je d'r snel 'problemen' mee krijgt in de zin van dat je er meer van verwacht.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

willem169 schreef op 05 november 2002 @ 13:09:
En overigens zou ik die "Volito" niet aanschaffen. 't Is een gedowntunede versie van de Graphire. Denk dat je d'r snel 'problemen' mee krijgt in de zin van dat je er meer van verwacht.
Het enige dat is gedowntuned is het gummetje en het scrollwieltje, ik zie niet in waarom je een graphire zou verkiezen boven dit ding.

Flickr

• Willem
Dat 3 vs. 10mm verhaal spreekt me hierin gewoon minder aan :) Denk dat je enige precisie mist.. maar dat is puur gevoelsmatig. Kan er verder weinig over zeggen, heb het niet geprobeerd namelijk...

/edit
De Volito heeft inderdaad een mindere resolutie dan de Graphire.. Verder vind ik de Volito wel een stuk mooier dan de blauwe Graphire, moet ik eerlijk toegeven.

• Karp
  • Laatst online: 14:33
wat is die 3/10mm precies?

er stond iets van de maximale afstand tot je pad?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Willem
Inderdaad. :)

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023

void

®

Of morgen vroeg opstaan zie: tekentablet bij de ALDI.

Is een gedowntunede intuos A4 zeg maar... >:)

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De afstand waarover het platform reageert op de pen. * Thijsmans moet er niet aan denken dat hij maar 3 mm had, ipv de 10 die hij nu heeft.

Bovendien vind ik 'Volito' een goedkoopklinkende naam, en het is een (voor mij) onbekend merk. Ik zou voor de graphire 2 gaan, heb ik ook, werkt probleemloos. Bij zo'n B-merk is dat nog maar de vraag. het blijkt hier te gaan om een Wacom Volito :P

* Thijsmans pakt zijn wacom-pen uit het putje aan de bovenkant van het tablet en wacomt richting 'Verstuur Bericht'

de scroll van de muis gebruik je nooit, de gum echter wel, en de dubbelklik-knop ook

/edit: zit er een batterij in die pen? die maakt het geheel wel wat zwaar natuurlijk :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Resolutie: Graphire: 1015 dpi Volito: 1000 dpi

zou dat veel uitmaken?

En, Max. Afstand: Graphire: 10 mm Volito: 3 mm is volgens mij de afstand van de pen tot het tablet... tot hoever erboven hij nog reageert

Flickr

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DeFeCt schreef op 05 november 2002 @ 19:29:
Resolutie: Graphire: 1015 dpi Volito: 1000 dpi

zou dat veel uitmaken?

En, Max. Afstand: Graphire: 10 mm Volito: 3 mm is volgens mij de afstand van de pen tot het tablet... tot hoever erboven hij nog reageert
Nou wat denk je, dat is toch 1,5% verschil :P En het is idd de afstand dat hij nog reageert.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1