probleem chello

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
De buren van ons hebben een groot chello-probleem.

Ik denk zelf dat er met hun wachtwoord is gerommeld.
Meerdere malen al UPC gebeld, maar ze kunnen niks zeggen, zeggen ze.

Probleem is als volgt:

Er schijnt wel een verbinding te zijn, te zien als ik opdracht PING en TRACERT gebruik in de DOS-prompt.
Als ik de explorer open, en een adres intik, byv. www.ilse.nl dan komt er een venster met daarin: UW CHELLO ACCOUNT INSTELLEN.

Een soort van eerste keer aanmeldprocedure.

Als ik daar gebruikersnaam en wachtwoord invul, zegt ie dat het onjuist is. Met mijn eigen accountgegevens werkt ie wel. Dan laat ie al mijn gegevens lekker zien.

Is er een manier om onder dat scherm uit te komen?
Ik heb al andere browser geprobeerd, nl. Opera, maar die doet hetzelfde.
Het is een re-direct eigenlijk. Je toetst in www.ilse.nl en je komt bij een scherm van Chello uit.

Verder kun je niks doen. Het wachtwoord accepteert ie niet.

Is er dus een manier om toch te kunnen internetten??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je goed de hoofd- en kleineletters ingetikt? Geen 0(nul) voor o aangezien (of andersom). Anders wordt het Chello bellen (sterkte daarmee :O)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
- typ in je DOSbox: ipconfig /release en sluit de PC af.

- Haal de stroom minstens een kwartier van het kabelmodem af.

Stroom er weer op en PC weer aanzetten en kijken of het geholpen heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door FlowDesign op 04-11-2002 22:25 . Reden: typo ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

weet je zeker dat je het goede wachtwoord hebt?
een kleine "l" lijkt in het chello lettertyp exact op een hoofdletter "I"
(L en i dus)
duurde ook een uur voordat ik daar achter was 8)7

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Chello moet je eerst aanmelden, zodat je niet je modem versleept naar iemand anders, wachtwoord kan case-sensitive zijn. Je kunt dus ook niet serial en mac code van modem invullen?
edit:
te laat :P

Verwijderd

mail even je postcode en je huis nummer ga ik het ff probeeren

wat je ook kan probeeren is het
username en pass op de chello pagina bij web mail
als je in kan loggen op je mail via de chello site dan moet je kunnen inloggen via
de provisioning site!!!! dat weet ik zeker en helaas ik kan het weten

Verwijderd

Dat chello niets kan doen is lichtelijke BS. Ze kunnen het wachtwoord live veranderen/resetten voor je.

Heb het namelijk eens gehad bij een klant die problemen had met zen chello verbinding op een nieuwe NIC (wel verbinding, kreeg netjes ip en dns teogewezen, maar geen inet of mail).
Daarbij moest de account eigenlijk opnieuw geactiveerd worden. Dit kon door bij ie-explorer niets automatisch te laten zoeken (bij i-net opties, LAN instellingen), en dan naar http://chello.upc.nl te surfen en alles opnieuw in te stellen.
Bij dit proces bleek dat het wachtwoord ook niet geaccepteerd werd, dus helpdesk gebeld (kreeg warempel binnen 5 minuten iemand aan de lijn ;) ) en toen bleek dat de punt in het wachtwoord problemen veroorzaakte. Die helpdesker heeft toen live aan de telefoon het wachtwoord ingesteld zónder punt erin en een paar minuten later werkte het weer.

Dus gewoon nog een keer bij chello/upc gaan zeuren, want ze kunnen je zeerzeker helpen...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Als klanten van het een op het andere moment ineens de aanmeldpagina krijgen en het systeem hun naam en wachtwoord niet accepteert zijn ze vaak afgesloten. Soms is dat onterecht. De helpdesk kan het je zo vertellen :)

Maargoed, ik zeg natuurlijk niet dat ze afgesloten zijn... Kunnen ze wel via de webmail op hun e-mail inloggen met die naam en dat wachtwoord? (effe bij een ander op de pc of misschien hebben ze nog een inbelverbinding)
Pagina: 1