Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Watt vraagje. 235W/300W!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige dagen heeft de koeler in mijn voeding van mijn oude machientje enige moeite en maakt hij flinke herrie. De koeler is in de loop der jaren meermalig schoongemaakt maar resulteerd nu toch in afslaan etc etc.

Ik wil eigenlijk een hele nieuwe flitsende kast om me oude mobootje hangen.

Specjes
Aopen MX6E plus
Intel Celeron 333A
196mb ram
gf2mx
40gb hdd maxtor(DX740 dacht ik zo)

Momenteel hangt er in het kastje een 235W voeding. De nieuwe kast die ik aan wil schaffen Antec SLK2600AMB heeft een 300W voeding kan dit kwaad voor mijn hardware? Zo ja wat raden jullie mij aan ik kan namelijk bij de bekende pcshops niet echt systeemkasten vinden met minder hoog wattage voeding...

http://viddel.shop.tweakers.net/?action=product&nr=269 <- de kast in kwestie

alvast bedankt Tweakers

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
nee kan geen kwaad!!

edit/ wel vette kast trouwens!!

There's no savegame in real life...

Verwijderd

300W is alleen maar beter, kun je er meer spulletjes in hangen, kan verder geen kwaad voor je hardware.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Kan totaal geen kwaad... is juist handig... heb je direct een voeding voor als je een nieuw systeem gaat aanschaffen :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 13:25
waarom niet gelijk een nieuwe pc? is dat ook niet nodig?
300watt maakt geen f**k uit :D

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
nope geen probleem, ook al hang je er een 550watt voeding in, kan allemaal...

je voeding kan alleen maar te weining watt hebben, nooit te veel.....

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 19:32
Het "wattage" (vermogen) van een voeding is niet wat ie levert maar wat ie kan! leveren. Het is dus niet zo dat een 300 watt voeding altijd 300 watt door het strotje van je moederbord douwt ofzo.
Als je trouwens naar een goedkopere oplossing zoekt kun je net zo goed jet ventilator vv van je voeding. Maar een nieuwe flitsende kast is natuurlijk ook nooit weg!
succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. de kast is besteld. Volgende maand ga ik voor een nieuw mobotje en een proc en geheugen de rest van de machine kan nog wel meekomen.

nogmaals bedankt.

Deze pc gaat slechts wat netwerktaken overnemen van een ander machientje. Ik heb wel wat meer pctjes. Ik heb nog een P3 833 mhz een Athlon XP 2000+ en een P2 450mhz.

Allemaal w2k behalve 1 das een Suse firewall/router.
Pagina: 1