• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
Mijn broertje zijn gsm is eens nat geworden toen de gsm uit stond (Nokia 3310). Nu dacht ik eraan om die toch eens volledig na te kijken, misschien dat ie wat kan drogen dan. Maar ik kom niet verder dand e batterij eruit te halen. Hoe kan ik alles uit elkaar leggen zodat de elektronica makkelijk droogt?

Ik heb ook nog ander probleempje, batterij doet vaag van mijn Motorola 2288. Kweet, is niet zo'n dure geweest, maar hij is goed genoeg om te bellen en sms'en. Batterij houdt het nog maar een kleine dag vol, dan is ie leeg :?
Gisteren na 6 uur kreeg ik melding, batterij zwak, heb gsm laten aanstaan tot volgende morgen 22:00. Batterij nog steeds zwak :? Die gaat errug lang mee op zwakke batterij. Hoe zorg ik ervoor dat batterij weer wat normaal doet?

Verwijderd

kleine kortsluiting in de baterij :( dat kan de oorzaak zijn.
denk aan roetsvorming bij de contactpunten. haal hem open en bekijk het binnenwerk

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
ja maar, ik zie nergens schroefjes of iets dergelijk om verder te komen dan het wegnemen van de batterij :?

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:41

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Deze tip schijnt nogal te werken
(dit is geen grapje)

Zorg dat je toestel in een zakje komt en maak het redelijk vacuum
Vries het in en haal het er na +/- 12 uur uit
haal het ijs er voorzichtig af

dit werk alleen als het recent is gebeurd, anders moet je het toestel op de verwarming leggen zodat het verdampt...

Maar niet teruggaan naar de shop en opsturen, want je krijgt je toestel na 1 week niet gerepareerd terug, met de mededeling: Vochtschade (wordt nix aan gedaan) Maar je moet wel effe een rekening betalen voor onderzoekskosten a'40/50 euro 8)7

sucses ermee

De oplossing is niet altijd de oplossing

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb ooit een siemens laten zwemmen (toestel was ingeschakeld). Ik had gelukkig een reserve-gsm, dus alle tijd om die andere te laten drogen.
Omdat de verwarming wel eens te warm kan zijn voor het toestel, heb ik het een paar weken met alle losse onderdelen eruit/af op de decoder van de schotel laten liggen (ook aangenaam warm). Is inmiddels dik een jaar geleden, en alleen de accu bleek overleden. Toestel werkt nog steeds.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:01

Korakal

Up up up!

Een oud-collega van mij had ook een S45-Aqua (was in de wc gevallen |:() en die heeft de batterij eraf gehaald en het toestel twee dagen voor een niet te heet ingestelde föhn gelegd. Daarna deed ie het weer gewoon; nergens last van.
Ow enneh.. vooral nu niet proberen of 'ie het doet! Kortsluiting door water = einde toestel... :Y)

Verwijderd

Ooit een keer een buzzer (ja wie kent ze nog??) van Motorola meegewassen in de hoofdwas. Bij het omzetten naar de droger vond ik het ding in mijn broekzak. Uit elkaar geschroefd, afgespoeld met schoon water om het sop weg te werken en een dag laten drogen op de verwarming. Daarna werkte het ding weer prima _/-\o_ op een iets kreunende pieptoon na.

Helaas wordt deze kwaliteit niet meer gemaakt. Mijn Motorola V3688 heeft een jaar geleden zonder aanleiding vrijwel de geest gegeven (valt ondanks een volle batterij op de display de hele tijd uit en is dan niet meer aan te krijgen) en nu is mijn Siemens S45 alweer ernstig brak (valt uit, heeft een automatisch variabel volume en een aantal knoppen werkt niet meer) en heb ik dus net weer een nieuwe GSM moeten kopen voor een paar honderd euro. Nu maar hopen dat Sony Ericsson wel een beetje stevig in elkaar geschroefd is (8>
Pagina: 1