Toon posts:

van @home naar OPRIT (breedband GR) ??

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Al een aantal jaren zit ik tevreden op mijn @home aansluiting waar ik 44,95 euro p/m voor betaal.

Aangezien ik al een jaartje student ben wordt het aantrekkelijk om over te stappen naar OPRIT (een samenwerkingsverband van RuG en Essent).

Ik zou dan pakket 1 kunnen nemen: upstream 64 kbps; downstream minimaal 64 kbps en maximaal 512 kbps : € 22,00 per maand incl. BTW. scheelt niet veel met de snelheid die ik nu heb, en bovendien hoef ik ook niet alles pijlsnel te hebben

Omdat ik op de Hanze zit moet ik dan 4 euro bij betalen, dat neem ik dan maar voor lief.

Denken jullie dat het gewoon mogelijk is om @home over te zetten naar OPRIT of zou ik eerst het abbonement moeten beindigen en dan OPRIT aanvragen met de mededeling dat al het benodigde al is aangesloten en dat ik alleen een account nodig heb -en zodoende de instapkosten niet hoef te betalen :*)

Daarbij heb ik ook een 2e IP aangevraagd (@home doet dit nu niet meer), in hoeverre biedt OPRIT deze service ook, of zou ik dan ook met een routertje moeten gaan werken??

Alvast bedankt!

laten we er maar een poll ingooien dan:

Poll: moet ik switchen van @home naar OPRIT
Ja natuurlijk
waarom zou je gieraard

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6076&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm. Als je al opnieuw een account wilt aanvragen heb je dan geen modem nodig? Of is dat modem van jou?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik denk dat als je ze belt zij je het antwoord wel kunnen geven. Dus pak die telefoon en bel!

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat de modem in principe gehuurd is, want als je het opzegt komen ze de modem ophalen.

Maar aangezien OPRIT gewoon @home breedband in zwaar gesubsidieerde vorm is (correct me if I'm wrong) lijkt me omzetting geen grote klus. Alle benodigde zaken liggen er al.
In principe loopt essent wat geld mis maarja

Ik zou er iig van balen als ik de installatiekosten weer zou moeten betalen.

Ik heb al een mail gestuurd naar de RuG voor wat opheldering maar ik dacht d'r is misschien een kans dat een tweaker hetzelfde heeft overwogen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

halvering van de upstream en een downstream van 8 keer lager voor de helft van het geld? Zou ik niet doen..... De pingtijden bij oprit schijnen ook nog eens hoger te liggen....

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou dan pakket 1 kunnen nemen: upstream 64 kbps; downstream minimaal 64 kbps en maximaal 512 kbps : € 22,00 per maand incl. BTW. scheelt niet veel met de snelheid die ik nu heb, en bovendien hoef ik ook niet alles pijlsnel te hebben
Je hebt nu 128 kbps up en 3892 kbps down he, even dat je t weet

Dus je gaat wel even flink stuk trager verder, wel 20 euro goedkoper.

Verwijderd

die abo is veel trager dan @home is mijn ervaring.......
en zijn de oprit aansluitkosten niet extreem hoog?

Verwijderd

Topicstarter
goed dat is waar maar dan kan profiel 2of 3 nog Ik haal met mijn @home max 200Kb/sec (soms beetje uitschieter maar gemiddeld echt niet hoger dan 80 Kb/sec

EN dat met die aansluitkosten, zullen ze die opnieuw in rekening brengen? zal wel flauw zijn

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

80 kiloBYTE!! .. geen 80 kiloBIT!! scheelt maar een factor 8 :)

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie maar van het hele plan af.. keb een mailtje terug ontvangen en ze zeggen dat ik dan een nieuwe modem krijg; zal ik dus de hoge instaprekening weer moeten betalen.

kan altijd nog de iets goedkopere variant van @home nemen
mazzls

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:53:Ik zou dan pakket 1 kunnen nemen: upstream 64 kbps; downstream minimaal 64 kbps en maximaal 512 kbps : € 22,00 per maand incl. BTW. scheelt niet veel met de snelheid die ik nu heb, en bovendien hoef ik ook niet alles pijlsnel te hebben
Wat heb je nou aan 8 kilobyte/sec up en 64 kilobyte/sec down? Je huidige abonnement biedt 16 kilobyte/sec up en 485 kilobyte/sec down!

Als je momenteel gemiddeld maar zo'n 80 kilobyte/sec down haalt, dan is er toch echt iets mis met je verbinding. Je moet zeker zo'n 200 kilobyte/sec gemiddeld kunnen halen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

als je overwilt stappen is de enige mogelijkheid
@home op zeggen
oprit aanvragen. dan betaal je een belachelijk hoog aansluitbedrag.
maarja tis jou geld

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
scheelt niet veel met de snelheid die ik nu heb
@home levert upstream 128kbs en downstream ong 2,59 mbit. En jij noemt dit niet vel schelen?
Je zult er spijt van krijgen, geloof me.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:28:
EN dat met die aansluitkosten, zullen ze die opnieuw in rekening brengen? zal wel flauw zijn
Je gaat van een normaal abo naar een lite abo. Tuurlijk brengen ze je extra kosten in rekening

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

The Dolf schreef op 06 november 2002 @ 16:35:
[...]

Je gaat van een normaal abo naar een lite abo. Tuurlijk brengen ze je extra kosten in rekening
tuurlijk moet je opnieuw betalen.
nu heb je een overeenkomst met essent.
met oprit heb je een overeenkomst met de universiteit.

een heel andere instelling. en ze willen beiden natuurlijk geld vangen.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

bladebla

<Piéééép>

Ookal heb je naar het lijkt al besloten, wil ik nog even zeggen:
Als die snelheid voor jouw niet het belangrijkste is ga dan gewoon eens puur bereken na welke tijd oprit voor jouw interessant is, oftewel hoeveel jaar studeer je nog en ben je binnen die tijd goedkoper uit met oprit waarbij je idd ietswat hoge aansluitkosten op een gegeven kunt wegstrepen tegen de 22 Euro per maand.
Vergeet niet dat je nog een Oprit-abbo moet hebben los van de kabelaansluiting.

Ik heb zelf ook deze aansluiting en ik vind het niets langzamer dan @home. Pingtijden vind ik ook ok. Ik vraag me af in hoeverre Surfnet een positieve uitwerking heeft op Oprit?
Tenslotte heb je als laatste punt toegang tot een hele reeks catalogi en gedigitaliseerde magazines via de Universiteits Bibliotheek/Oprit.

[ Voor 0% gewijzigd door bladebla op 06-11-2002 16:41 . Reden: typo ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Pagina: 1