Toon posts:

Internetverbinding maken met Win NT 4.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een server gekregen waar windows nt 4.0 op staat. Ik heb thuis al een netwerkje draaien met een servertje die het internet deelt, de andere computers maken verbinding met DHCP. Hoe stel ik dat nou in bij Windows nt? Ik kon nix over DHCP vinden bij netwerk opties.

Iemand een idee?

Verwijderd

Ik wel.. NT4 heeft standaard geen ICS aan boord..

Je kunt verscheidene dingen doen:

1) een NAT-pakket installeren (Winroute, Sygate, enz)
2) een proxy installeren (bv. ISA)

//edit
en even een DHCP server installeren, deze zit wel bij windows NT4.. als je wilt weten hoe, moet je even bij de knowledgebase zoeken op 'DHCP server NT4'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 06:36:
Ik wel.. NT4 heeft standaard geen ICS aan boord..

Je kunt verscheidene dingen doen:

1) een NAT-pakket installeren (Winroute, Sygate, enz)
2) een proxy installeren (bv. ISA)

//edit
en even een DHCP server installeren, deze zit wel bij windows NT4.. als je wilt weten hoe, moet je even bij de knowledgebase zoeken op 'DHCP server NT4'
Ok ik zal er even op zoeken, maar is je standaard gateway bij een DHCP netwerkje niet 192.168.0.1?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 06:49:
[...]
Ok ik zal er even op zoeken, maar is je standaard gateway bij een DHCP netwerkje niet 192.168.0.1?
Als je dat zo hebt ingesteld wel

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Nee dus.. standaard wordt er uberhaupt geen gateway verstrekt. Dat zijn zaken die je je DHCP server zult moeten vertellen.

Los daarvan, met een gateway alleen is je probleem niet opgelost, de clients hebben dan nog steeds geen beschikking over internet, aangezien internet niet gebruik maakt van adressen uit de 192.168.x.x range..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je hebt toch al een DHCP servertje draaien. :? Dan hoef je niet nog een DHCP server te installeren. Die NT server die je gekregen hebt, kan je heel simpel instellen dat ook hij een IP adres verkrijgt via DHCP (Van je andere server) met daarbij een Gateway, Netmasker, en DNS settings en alle andere dingen die je hebt aangezet binenn DHCP.

Om onder NT4 je IP settings op DHCP te krijgen, klik je met je rechtermuisknop op Netwerk Omgeveing, of Network Neighborhood.
Kies uit het contextmenu Eigenschappen of Properties.
Kies het tabblad "protocollen/protocols" (3e tabblad)
Selecteer Tcp/IP. Klik op knop: "Eigenschappen/Properties"
Selecteer de optie: AUtomatiesch IP adres verkrijgen." Of "Obtain an Ip adres from a DHCP server"
Ok, Ok, reboot KLaar.

Volgens mij is dat wat je wilt of niet :?

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 05 november 2002 @ 08:53:
Je hebt toch al een DHCP servertje draaien. :? Dan hoef je niet nog een DHCP server te installeren. Die NT server die je gekregen hebt, kan je heel simpel instellen dat ook hij een IP adres verkrijgt via DHCP (Van je andere server) met daarbij een Gateway, Netmasker, en DNS settings en alle andere dingen die je hebt aangezet binenn DHCP.

Om onder NT4 je IP settings op DHCP te krijgen, klik je met je rechtermuisknop op Netwerk Omgeveing, of Network Neighborhood.
Kies uit het contextmenu Eigenschappen of Properties.
Kies het tabblad "protocollen/protocols" (3e tabblad)
Selecteer Tcp/IP. Klik op knop: "Eigenschappen/Properties"
Selecteer de optie: AUtomatiesch IP adres verkrijgen." Of "Obtain an Ip adres from a DHCP server"
Ok, Ok, reboot KLaar.

Volgens mij is dat wat je wilt of niet :?
Klopt! zo bedoelde ik het...

Maar op de een of andere manier werkt ut niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk doet het wel maar ik kom he tinternet maar niet op :(

De optie "Obtain an IP address from a DHCP server" kan ik ook niet aanklikken

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:33:
Het netwerk doet het wel maar ik kom he tinternet maar niet op :(

De optie "Obtain an IP address from a DHCP server" kan ik ook niet aanklikken
Dan zijn 'simpelweg' je netwerkinstellingen niet correct. Heb je al geprobeerd TCP/IP op de NT4 machine opnieuw te installeren? Eerst verwijderen en dan nogmaals er op zetten dus. Daarna wél weer sp6a installeren, uiteraard.

Domme vraag: zit je trouwens in 'administrator' mode op de NT4 machine? ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Mijn excuses, ik heb verkeerd gelezen.. ik dacht dat je nog een 'internet-deler' nodig had..
Pagina: 1