geforce3 ti200 niet smooth

Pagina: 1
Acties:

• kmiel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
hee,

misschien dat het al wel besproken is hier, maar ik heb er naar gezocht zonder succes dus.

heb vandaag mn chaintech geforce 3 ti200 binnen gekregen. fijn! zat hiervoor namelijk met een geforce2 mx400.
vol enthousiasme de kaart erin gestoken en drivers installeren. (28.32, 30.82 en 40.72)
nu was het moment daar; de kaart testen!
voor het gemak nam ik 3dmark2001. alleen al bij het begin dat ie het directx8.1 logo laat zien, zitten er een paar kleine haperingen in. de muziek loopt uit sync bij het begin (eng monster uit de grond etc) deel 2 daarentegen, doet ie perfect.. (de matrix scene)
uit wanhoop een xp repair install gedraait om er zeker van te zijn dat alle drivers 'fris' zijn. maar het probleem is er nog steeds.. directx8.1 ook nog los geinstalleerd. zonder succes wederom.
(met mn gf2mx400 had ik opzich al het idee dat mn xp niet al te goed meer was. zou het hier mee te maken kunnen hebben? zou een install-from-scratch helpen?)

ut2003 lijkt het ook goed te doen op 1024*768*32.

het kan naar mijn idee alleen wat smoother allemaal. zeker wat 3dmark2001 betreft. misschien zegt 3dmark2001 niet alles, maar het moet gewoon smooth kunnen lopen!

mobo: asus p4b
mem: 2*256mb pc133 sdram
cpu: intel pentium 1.7ghz
videokaart: chaintech geforce3 ti200 64mb tv-out
hd: maxtor 80gb 7200rpm
detonators geprobeerd: 28.32, 30.82 & 40.72

iemand die hier een tip voor heeft?

ps. het zaakje draait default, niks overclocked.

Verwijderd

Wat zijn precies je problemen? Te lage fps?

Als je windows zwaar vervuilt is kan het inderdaad helpen om het eens opnieuw te installeren.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:22:
Wat zijn precies je problemen? Te lage fps?

Als je windows zwaar vervuilt is kan het inderdaad helpen om het eens opnieuw te installeren.
Lees je het het wel ???

:X

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ik zoe zelf gewoon ff je dingen backuppen en windows opnieuw installen,
maar de detenator drivers heb je wel goed verwijderd ???

Doe voortaan ajb een edit ipv een nieuwe post als je nog iets toe te voegen hebt: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 04-11-2002 20:29 ]

Verwijderd

probeer je fps es bij te houden <of te meten> met bijv. het proggel fraps: www.fraps.com en geef dan ff je gemiddelde fps hier bij welke resolutie @ welke bps :*)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fraps is (iig in de versies die ik getest heb) een behoorlijk veeleisend programma. Doe maar eens een benchmark met fraps aan en een met fraps uit en bekijk het verschil in fps :)

Dus alleen een score met fraps aan lijkt veel lager dan het in werkelijkheid is (of dat moet in de huidige versie verbeterd zijn).

• kmiel
het probleem is opzich niet de fps, maar het af en toe haperen (en beeld/geluid uit sync in 3dmark2001)
de performance lijkt opzich wel ok in mijn ogen. (heb nog nooit een geforce3/4 zien werken)

en wat detonators netjes uninstallen betreft.. bij add/remove programs de detonator uninstallen, rebooten, nieuwe installeren.
ook nog geprobeerd om eerst de oude det te uninstallen, rebooten, dx8.1 installen, reboot, nieuwe det installen en weer reboot.
allemaal dus met dezelfde uitkomst.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Pollewob schreef op 04 november 2002 @ 20:31:
Fraps is (iig in de versies die ik getest heb) een behoorlijk veeleisend programma. Doe maar eens een benchmark met fraps aan en een met fraps uit en bekijk het verschil in fps :)

Dus alleen een score met fraps aan lijkt veel lager dan het in werkelijkheid is (of dat moet in de huidige versie verbeterd zijn).
Ik heb de versie 1.9 en die werkt toch echt prima. 3Dmark2001 zonder fraps = 8963 en met fraps = 8701 .... :)

Scheelt niet zo heel veel hoor ... is vrij accuraat ook nog :)

De meeste mensen deugen!

• kmiel
heb een andere hd gepakt, xp er opnieuw op geinstalleerd. 40.72 geinstalleerd.
en voila! 3dmark2001 (en andere apps) draaien als een trein!

mn xp totaal aan gort dus. thanks iig voor de reacties!

Verwijderd

En nu het overclocken, deze gf3ti200 kaartjes zijn bekend voor hun overclock kwaliteiten. Ik heb een sparkle *kuch kuch* gf3ti200 standaard op 175/400 die nu heerlijk op 225/525 draait (hoger dan een gf3ti500).
Success ermee, heerlijk kaartje voor een vrij lage prijs.
Pagina: 1