Toon posts:

[Win98] Explorer-fout bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een nette oplossing voor onderstaand probleem ?

Als ik Windows 98 opstart krijg ik net voor de ikoontjes op het scherm verschijnen de foutmelding :

Explorer : Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten". (en bij details : ongeldige pagina in explorer.exe)
Als ik dan OK klik dan zie ik alleen de achtergrond. :X

In veilige modus kom ik er ook niet door . Ik kan die PC wel via m'n thuisnetwerk benaderen alleen heb ik vergeten mezelf schrijfrechten te geven dus kan de harde schijven wel zien maar niet wijzigen :'(

Iemand een idee hoe ik deze fout eruit krijg zonder Windows opnieuw te instaleren ? (en helaas heb ik ook geen image van die PC)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad na een Office Update, het enige dat ik kan adviseren is w98 er nogmaals overheen installeren.
Maar via de search kun je andere oplossing lezen, al is een her-instal wel zo eenvoudig. Bij mij ging het perfect.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:38
Heb een keer zoiets gehad bij een kennis. Deze link bij Microsoft heeft me toen geholpen. Is wel veel werk, maar je hoeft tenminste geen reinstall te doen :) Oh ja, ik moest wel door tot de laatste stap (Internet Explorer uninstallen).

Hierna kon ik IE (5.5) weer installen en werkte alles weer...

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
probeer eens ouder register terug te zetten
in dos scanreg /restore...

Verwijderd

Topicstarter
OK ! Opgelost.

Bedankt voor de hulp. Ik heb de korte versie gebruikt (dus alleen explorer un-instaleren en daarna weer instaleren).
Pagina: 1