Toon posts:

harddisk liquid baring speciaal moederbord??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft een maxtor harde schijf van 60 gb met liquid baring een speciaal moederbord of zo nodig?? ik probeerde hem laatst op mijn a7v te installeren en daarna deed mijn pc niets meer. bleek dat mijn moederbord kaduk was. heb nu een asus a7v8x en wil die harde schijf er eigenlijk toch in hebben. maar ben nu een beetje huiverig.

kan het trouwens kwaad als er 2 harde schijven vlak boven elkaar in de kast zitten?? ik heb er wel een koeler bij zitten.

Verwijderd

ik had ooit eens een 20gb liquid baring in een p3 600 (weet niet wat voor mobo) en dat werkte prima... misschien biosupdate (al kan ik het me haast niet voorstellen)
kijk anders ff op de asus/maxtor site

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 15:15
Uhm... Het lager van een schijf gaat niets uitmaken voor compatibiliteit hoor... :) Tssk :Y)

Oh en twee schijven boven elkaar kan gewoon... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Hooguit een bios update omdat de bios zulke grote harde schijven kan zien. Maar dat lijkt me sterk.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

een liquid harde schijf heeft zeker _geen_ ander mobo nodig; je kan het gewoon zien als een normale hdd; maar ik kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent na zo'n ervaring :) Je kunt je hdd's verder het beste wat verder van elkaar plaatsen zodat de luchtkoeling ook daadwerkelijk zin heeft.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
het leek mijzelf ook geen probleem of het nou liqid was of niet. alleen mijn moederbord gaf het toch op. toeval?? of doe ik iets fout. stel er staan 2 apparaten op master of 2 op slave dan kan dat je moederbord toch ook niet kapot maken??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar heb je zeker geen speciaal moederbord voor nodig. Het lijkt erop dat we het maar op toeval moeten gooien of dat je tijdens het plaatsen van HDD iets fouts hebt gedaan, zoals je mobo voorzien van een aardige lading statische elektriciteit (ESD), etc..

Verwijderd

Topicstarter
ik "ontlaad" me wel goed. op zich vind ik het namelijk allemaal erg vreemd en ben nu wel blij dat mijn pc weer werkt. ik wil dus niet weer een nieuw moederbord gaan kopen. maar ik wil wel die extra harde schijf. heb een lading mp3 en wil linux naast windows zetten en dat wordt allemaal teveel voor mijn 40gb schijfje. maar dan ga ik het denk toch maar weer proberen. ik zet de schijven dan wel vlak boven elkaar. dat kan geen kwaad hoorde ik net, verschilt er iemand van die mening?

Verwijderd

BalusC schreef op 04 november 2002 @ 20:14:
Daar heb je zeker geen speciaal moederbord voor nodig. Het lijkt erop dat we het maar op toeval moeten gooien of dat je tijdens het plaatsen van HDD iets fouts hebt gedaan, zoals je mobo voorzien van een aardige lading statische elektriciteit (ESD), etc..
Daar sluit ik mij 100% bij aan! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me dus af of ik het wel goed inbouw. je hoeft in principe toch niets meer te doen dan de ide kabel erin en de voeding? natuurlijk moet daarna geformatteerd worden en gepartitioneerd, maar dat komt achteraf toch pas??

kan er trouwens niets kapot aan mijn moederbord als mijn ide-hardware bijv 2x op slave of 2x op master staat??

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

op een IDE kabel kunnen maximaal 2 apparaten, een moet dan op MASTER staan en de ander op SLAVE.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
maar als het per ongeluk beide op master staat dan gaat er neem ik aan niets kapot, maar werkt het gewoon niet. (?)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:34:
maar als het per ongeluk beide op master staat dan gaat er neem ik aan niets kapot, maar werkt het gewoon niet. (?)
Idd.. Je krijgt dan hoogst waarschijnlijk een foutmelding, of hij werkt met slechts 1 HD... Kapot gaat het zeker niet...

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik blij om. dan ga ik morgen als ik wat meer wakker ben maar even puzzelen. heb hier die 60 gb liggen. geen inbouwkit, maar alleen de harde schijf. die kan ik waarschijnlijk ook wel formatteren met fdisk of zo. ik wil alleen dat ik hem inbouw en dat hij werkt, maar ben erg huiverig geworden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:37:
daar ben ik blij om. dan ga ik morgen als ik wat meer wakker ben maar even puzzelen. heb hier die 60 gb liggen. geen inbouwkit, maar alleen de harde schijf. die kan ik waarschijnlijk ook wel formatteren met fdisk of zo. ik wil alleen dat ik hem inbouw en dat hij werkt, maar ben erg huiverig geworden.
formatteren met fdisk :?
Ik wil je niet afzeiken maar zou je niet liever iemand je laten helpen.
Zulke opmerkingen klinken niet echt overtuigend :+
maar fdisk lijkt mij niet in staat om een format te doen

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-03 22:29

SiGNe

Ook hoi!

Weet je trouwens wel zeker dat je moederbord kapot is?
Als je beide schijven op master (of slave) hebt staan kan je pc ook niet meer booten (krijgt wel stroom, maar doet verder niets)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
als je fdisk gebruikt om 1 grote partitie te maken dan kan je hem daarna in windows formatteren. dat is ook wel makkelijk. mijn moederbord was echt kapot ja, want ik heb die nieuwe eruit gehaald en toen deed de pc het ook helemaal niet., normaal zou ik namelijk wel de bios in moeten komen en dat lukte nu ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
hij zit erin en werkt als een trein. trouwens ook haast niet te horen. superdingetje en nu met 100 gb kan ik weer vooruit. heerlijk!!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

ut kan aan mij liggen maar aan het begin heb je ut over een 60GB HDD en hier op het einde ben je ineens blij met een 100GB HDD :?

iRacing Profiel

Pagina: 1