Aan alle,
Tot voorkort was mij budget voor mijn PC niet erg groot, nu ik werk is dit een ander verhaal. Daarom wil ik wat dieper in kijken in de "PC Koop Strategieen" van de medecomputerers. Met "PC Koop Strategie" bedoel welke hardware je wanneer koopt en waarom.
Na mij eerste blik hierop heb ik drie strategien gevonden.
All In One Go:
Men koopt om de 3 a 4 jaar een compleet nieuwe PC. Meestal het beste van het beste voor een wat aan de dure kant prijs. Laten we zeggen 3000euro over 4 jaar.
De performance:
jaar 1: best of the best/prima
jaar 2: prima/ wat trager
jaar 3: wat trager/ sloooooooom
jaar 4: slooooooom/ deze koffie pauze duurt wel erg lang
Update When Needed:
Eenmailig koopt men een computer met relatief low-budget componenten. Deze worden vervangen wanneer een beter component te koop is voor een redelijk prijsje. Laten we zeggen PC 1500euro, updaten in de loop van 4 jaar kost nog een 1500euro.
De performance:
jaar 1: prima
jaar 3: prima/ wat trager
jaar 4: wat trager/ sloooooom
Budget:
Men koopt een PC die relatief goedkoop is maar nog wel goed is. Hierbij niet updaten, maar na bv 2 jaar in zijn geheel vervangen met een nieuwe. Over 4 jaar zou dit cq 2*1500 euro zijn.
De performance:
jaar 3: prima
jaar 4: prima/ wat trager
We stellen de meerwaarde van de tweede PC die uit "Update When Needed" en "Budget" komen op NUL.
Wat zou nu de beste strategie zijn?
en/of
Wat denken jullie van deze "Strategieen"? En zijn ze correct?
Bijvoorbaat bedank
Tot voorkort was mij budget voor mijn PC niet erg groot, nu ik werk is dit een ander verhaal. Daarom wil ik wat dieper in kijken in de "PC Koop Strategieen" van de medecomputerers. Met "PC Koop Strategie" bedoel welke hardware je wanneer koopt en waarom.
Na mij eerste blik hierop heb ik drie strategien gevonden.
All In One Go:
Men koopt om de 3 a 4 jaar een compleet nieuwe PC. Meestal het beste van het beste voor een wat aan de dure kant prijs. Laten we zeggen 3000euro over 4 jaar.
De performance:
jaar 1: best of the best/prima
jaar 3: wat trager/ sloooooooom
jaar 4: slooooooom/ deze koffie pauze duurt wel erg lang
Update When Needed:
Eenmailig koopt men een computer met relatief low-budget componenten. Deze worden vervangen wanneer een beter component te koop is voor een redelijk prijsje. Laten we zeggen PC 1500euro, updaten in de loop van 4 jaar kost nog een 1500euro.
De performance:
jaar 3: prima/ wat trager
jaar 4: wat trager/ sloooooom
Budget:
Men koopt een PC die relatief goedkoop is maar nog wel goed is. Hierbij niet updaten, maar na bv 2 jaar in zijn geheel vervangen met een nieuwe. Over 4 jaar zou dit cq 2*1500 euro zijn.
De performance:
jaar 3: prima
jaar 4: prima/ wat trager
We stellen de meerwaarde van de tweede PC die uit "Update When Needed" en "Budget" komen op NUL.
Wat zou nu de beste strategie zijn?
en/of
Wat denken jullie van deze "Strategieen"? En zijn ze correct?
Bijvoorbaat bedank