Toon posts:

Maxtor Plus9 7200rpm 80gb 8mb cache

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En bij deze open ik weer het Maxtor Plus9 topic. Iedereen kan dan zijn ervaringen met deze nog onbekende schijf posten. Het vorige topic ging dicht, al snap ik niet waarom, want het WD 800jb WOW topic mag wel blijven bestaan??
In ieder geval lijkt mij dit een nuttig topic aangezien er nog vrijwel geen reviews van deze harddisk zijn en de disk wel al overal te koop is. Zo kunnen de ervaringen van kopers andere mensen helpen in de keuze van een nieuwe harddisk. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t snelheid en geluidsproductie van deze nieuwe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 07:50
Lijkt me wel een goeie schijf :) ben nu tevreden met me 40 gig maxtor 7200 rpm schijf maar meer ruimte zal ik wel nodig hebben.
Hoeveel kost de schijf ongeveer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

omdat je in je vorige topic vroeg naar informatie over die maxtor.
die kreeg je en daarom ging hij gelijk dicht :)
en ja de wd 800jb is al ff uit en al aardig wat mensen hebben hem hier ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn nog niet binnen gekomen bij de groothandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik ga op de HCC ook een vloeistofgelagerde harddisk kopen, en waarschijnlijk de Diamondmax 9 Plus(ws. gewoon 2mb). Maar maxtor heeft ook de D740X in liquid versie. Ik heb wat rond zitten neuzen bij Maxtor.com, maar echt veel wijzen ben ik niet geworden. Iemand die het verschil misschien weet?

Is het verschil tussen 2mb buffer en 8mb buffer trouwens erg groot?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow fijn dattie open mag blijven! :*)

Hmmja er zijn volgens mij idd veel mensen met de WD 8mb cache. Ik vraag me af of die nieuwe maxtor even snel/sneller is.
8mb cache maakt wel veel uit, tenminste als de tests die ik hier en daar gelezen heb kloppen. Dus; mensen met praktijkervaring gezocht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 15:00

LegacyCode

De crack van de division

Ben benieuwd wat dat hd'tje gaat geven,
misschien dat ik nog wat centjes heb om die er ook nog bij te kopen ;)

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topic is bij deze op verzoek van de topicstarter heropend.

Hou het wel informatief/interessant/serieus/etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik hoop dat hij snel komt, want ik heb besloten erop te wachten ipv een WD 800JB te halen. Voornamelijk omdat die laatste geen LB heeft en de Maxtor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm, bij mij is er pas een maxtor gestorven, gelukkig heeft smart me t gemeld, dus ik had alles gebackuped :)
meestal klaagt smart nogal veel, ok al is er neits, maar ik had toch maar t zekere voor t onzekere genomen en... 2 dagen later bootte die niet meer goed van de schijf, maar toen had ik al een nieuwe WD klaar liggen :)
dus ik weet neit hoe betrouwbaar maxtors nog zijn (mn oude m's werken nog, maar dit was dus een redelijk nieuwe) en ik ga nu even voor wd, maar als deze sneller is :*)
dan ga ik em wel tryen :)
maar als die maxtor nou idd sneller

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik kon niet meer wachten en heb alsnog de WD gehaald. Draait als een tiet. Heb er ook nog zo'n d740x maxtor inzitten en als ik sisoft sandra 2001se (jaja verouderd) erop loslaat haal ik met de maxtor rond de 23000 punten en met de WD 35000. Leuke vooruitgang.
Kwa herrie valt het 100% mee. Je hoort hem nauwelijks. Hij maakt nu nog minder herrie als mijn maxtor die ik los in de kast heb liggen (omdat hij anders een $*%^( herrie maakte).
Idd de WD heeft geen vloeistoflagers maar nog stiller als dit hoeft voor mij niet.
Ben tevreden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:42
de nieuwe serie (plus 9 etc)
is in ieder geval stuk sneller dan de D740X
en volgens onze tests die we uitgevoerd hebben zelfs sneller
dan een WD met 8mb cache.. (de maxtor heeft 2mb cache)
heb nog steeds geen 8mb versie gezien...
verschil tussen wd 8mb en 2mb was ook niet zo heel hoog...

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb vorige week Informatique gemaild. Ze hadden nog geen idee wanneer de 8 Mb Cache versie uit zal komen. Volgens hen zal het nog wel een tijdje duren.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ben sinds gister in het bezit van een DiamondMax Plus 9 de 60gig editie......
Degene dus met de 2mb chache.... tot nu toe helemaal niets te klagen. Alleen hij geeft wel via zijn temp sensor een hoge temp aan (57 graden) Als ik hier een fan achter/voor (het is maar hoe je het bekekijkt) daalt de temp slechts 7 a 8 graden en voor de pleuris herrie mag hij vanm mij 8 graden warmer worden hoor.....

Verder na 1 dag zeer tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 20:21
57 graden is wel veel hoor. Mijn Seagate Barracuda 2 wordt al een stuk heter dan mijn IBM GXP120's 49 t.o.v. 37. Met een 80 mm op 1000 rpm wordt hij 8 graden minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Let op! De Diamondmax Plus 9 die Mycom aanbiedt als de 8MB versie is gewoon de 2MB versie. Ik heb er wat van gezegd maar ze blijven hem gewoon aanbieden als 8MB. :(

Hou in de winkel even deze tabel met types in de gaten:

60GB80GB120GB160GB
ATA/133 2MB buffer6Y060L06Y080L06Y120L06Y160L0
ATA/133 8MB buffer6Y080P06Y120P06Y160P0
SATA/150 8MB buffer6Y060M06Y080M06Y120M06Y160M0

Note: L-FDB motor, P-8MB Buffer, M-SATA
Bron: Maxtor

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 12:33:
Ben ben sinds gister in het bezit van een DiamondMax Plus 9 de 60gig editie......
Degene dus met de 2mb chache.... tot nu toe helemaal niets te klagen. Alleen hij geeft wel via zijn temp sensor een hoge temp aan (57 graden) Als ik hier een fan achter/voor (het is maar hoe je het bekekijkt) daalt de temp slechts 7 a 8 graden en voor de pleuris herrie mag hij vanm mij 8 graden warmer worden hoor.....

Verder na 1 dag zeer tevreden! :)
Ik heb ook een DiamondMax Plus 9 60 gig.
Prima schijfje en en die van mijn wordt maar 35/37 max volgens Speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compleet offtopic reactie verwijderd :/

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 08-11-2002 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 18:32:
En bij deze open ik weer het Maxtor Plus9 topic. Iedereen kan dan zijn ervaringen met deze nog onbekende schijf posten. Het vorige topic ging dicht, al snap ik niet waarom, want het WD 800jb WOW topic mag wel blijven bestaan??
In ieder geval lijkt mij dit een nuttig topic aangezien er nog vrijwel geen reviews van deze harddisk zijn en de disk wel al overal te koop is. Zo kunnen de ervaringen van kopers andere mensen helpen in de keuze van een nieuwe harddisk. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t snelheid en geluidsproductie van deze nieuwe schijf?
Ik heb gister in een RAID 0 topic het resultaat van deze schijf in RAID 0 gezien. Was volgens mij het hoogste resultaat van al de daar gepresenteerde RAID 0 configs. (ik weet dat de controller ook een flinke invloed op de prestaties heeft).
Ik zal eens effe zoeken in die 13 pagina's of ik hem nog kan vinden.

Zal die 8 MB versie nie op de HCC te koop zijn?

update: Ik heb hem gevonden. Laatste reply op Post hier je RAID0 scores!

Geen idee of het de 8 MB versies zijn, maar geeft wel een leuke indicatie hoe deze schijven in RAID 0 kunnen presteren :9~ .

update 2: Het is volgens mij "gewoon" de DiamonMax versie en niet de Plus9. Vermoedelijk zal de Plus9 NOG beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
jaa ik zou dat beestje met 8mb cache ook wel heel graag willen bezitten :P We'd better keep our eyes peeled good on that pricewatch.

Tja volgens de pricewatch moeten ze bij niet alleen MyCom maar ook bij MicroCity, Gistron en Kinky Computers BV te koop zijn. Weet iemand daar al meer van, of dat ook fake is?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5, volgens de "voorraadindicator" op de gistron site hebben ze die dingen op voorraad. Ik wacht echter toch maar eerst de HCC dagen af. Misschien dat ie daar goedkoper te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 23:57
is 2 x 40 gb in Raid beter dan
1x 80 met 8 mb cache
het gaat dus om de nieuwe versies en ik wil graag jou mening horen niet die in een FAQ staan het gaat mij om jou Mening
khep 1 x 40 thuis maar of 40 erbij of 80 gb ipv die 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G4E-PARAD0X schreef op 08 november 2002 @ 11:21:
is 2 x 40 gb in Raid beter dan
1x 80 met 8 mb cache
het gaat dus om de nieuwe versies en ik wil graag jou mening horen niet die in een FAQ staan het gaat mij om jou Mening
khep 1 x 40 thuis maar of 40 erbij of 80 gb ipv die 40.
Wiens mening :? ?

2 x 40GB maxtor plus9 7200RPM 8MB cache in een RAID 0 zal (hoogstwaarschijnlijk) beter presteren dan 1 x 80GB maxtor plus9 7200RPM 8MB. Hogere doorvoersnelheden a.g.v. RAID, 16MB total cache i.p.v. 8 (niet dat dit laatste veel zal uitmaken t.o.v. 8 denk ik, maar goed). Als ik die post in het RAID 0 topic (waar ik hierboven naar verwijs) mag geloven, zal een RAID 0 config met deze schijven een behoorlijke snelheidswinst opleveren :9~ .

update: die HD's zijn niet de DiamondMax Plus9...maar een oudere versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 11:11:
Spitfire_V5, volgens de "voorraadindicator" op de gistron site hebben ze die dingen op voorraad. Ik wacht echter toch maar eerst de HCC dagen af. Misschien dat ie daar goedkoper te krijgen is.
Wanneer en waar zijn die HCC dagen dan eigenlijk?

Over de schijf leveringen, zijn dan ook de SATA types leverbaar?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HCC dagen zijn 22,23,24 november (vrij-za-zo) in de Jaarbeurs in Utrecht (entree €9,50). Of die SATA's leverbaar zullen zijn...ik heb echt geen flauw idee, laten we het hopen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb een testje gevonden van de DiamondMax Plus 9 met 2 MB cache.
Deze is hier te vinden:

http://www.xbitlabs.com/storage/seagate-barracuda-ata5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maxtor 120gb 8 mb cache schijfjes heb ik gisteren zien liggen op me werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 11:46:
De HCC dagen zijn 22,23,24 november (vrij-za-zo) in de Jaarbeurs in Utrecht (entree €9,50). Of die SATA's leverbaar zullen zijn...ik heb echt geen flauw idee, laten we het hopen >:) .
denk het niet, heb er nog niet veel overgehoord, misschien hebben ze um wel als demo

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom wil die bij mij dan nie op udma ben zo blij met me schijffie :'( beetje off-topic maar toch wel om te melde. Ben erg tevreden over hoe hij in PIO weret maar udma lijkt me toch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de HCC dagen geen enkele 8 MB cache variant van de plus9 gevonden
:( ...Ik heb dus de 2MB variant gekocht (80GB). Binnenkort zal ik hem eens benchen en hier wat resultaten posten. Het is niet helemaal on-topic aangezien het de 2MB versie is en niet de 8MB, maar bij gebrek aan beter dan maar :) . Niemand anders inmiddels in het bezit van de 8MB variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:36
Computerland heeft nu de Maxtor 200 GB (8MB cache) 7200r U133 voor 450 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou "computerland" zijn ervaringen dan eens willen posten....? Beetje off-topic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Jules_Winfield schreef op 27 November 2002 @ 09:22:
Computerland heeft nu de Maxtor 200 GB (8MB cache) 7200r U133 voor 450 euro!
we hebben het hier over de 80GB er zijn zoveel winkels die maxtor's in het assortiment hebben. en die schijf is veeels te duur ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Toeval ik wilde deze schijf ook gaan kopen. En toen zag ik dit topic. En nu wil ik er nog liever 2 en dan wel in RAID 0 :D

trouwens hier is een link naar de pricewatch. (voor de 80gb diamondmax plus 9 met 8mb cache)

[ Voor 39% gewijzigd door YaeX op 27-11-2002 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb ook een wd 80 gig 8 mb schijf + een 80 gig daimond max plus 9.
ze zitten bij mij in de linux server.
super snelle schijfjes
\zitten bij mij op een ata 100 controller.

kan geen benches draaien want het staat niet thuis op dit moment.

heb zelf ook nog een maxtor 80 gig schijf in me eigen bak hangen
das volgens mij nog een oude

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 10:41

CXNeXo

This behavior is by design.

Ik heb sinds gister eindelijk mijn Maxtor diamond plus 9 binnen.
Het is de 80GB met 8MB cache.
Ik zit nu op mijn werk maar zal vanaaf 'ff benchen.

Moet alleen nog 'ff een goede disk bench downloaden, en 'ff een zootje jumpers veranderen....tis weer een grafbende in m'n pc.

[ Voor 32% gewijzigd door CXNeXo op 29-11-2002 08:57 ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er inmiddels al iemand benches?

Ik heb zelf ook 2 van deze schijven thuis liggen, maar wacht nog op P4PE. Ben erg geinteresseerd in de performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn we alweer een paar maand verder, en ik ben zeer benieuwd wat de ervaringen met deze schijf nu zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
edit:
Laat maar, dacht een review op storagereview.com gezien te hebben

[ Voor 66% gewijzigd door stylezzz op 22-04-2003 16:41 ]

Pagina: 1