[Flash] loadMovie() en z-index...

Pagina: 1
Acties:

• Reggino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2023

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar... Ik probeer in Flash extern jpeg's te laden en deze vervolgens op een flashpagina te laten zien. Dit gaat natuurlijk prima, maar op dezelfde pagina zit een menu. Dit is een drop-downmenu, maar dat menu gaat altijd ONDER het extern geladen plaatje door, terwijl ik natuurlijk wil dat het eroverheen valt.

Ik heb natuurlijk geprobeerd de depth van mn duplicatemovieclip() heel hoog te zetten, maar dit lijkt niet te werken. Ook swapDepths() tussen een achterliggende movieclip en de movieclip waarin het plaatje geladen is, lijkt geen resultaat te geven...

Nu heb ik ergens gelezen dat met loadMovie() het geladen plaatje/filmpje op _level1 komt en dat het daarom vooraan ligt. Is dit waar? Zo ja, hoe krijg het geladen plaatje achter mijn menu?

Alvast heel erg bedankt voor suggesties... ik zit redelijk vast :?

Het ouwe moet eerst op!

Verwijderd

loadMovie("url",level/target[, variables])

vul es bij level een 0 in ? dan staatie iig niet meer op level 1...

misschien dat dat helpt ?

of het menu op de bovenste layer zetten en de movies in een layer eronder laden ?

• Reggino

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Gaat het even proberen moment...

Het ouwe moet eerst op!

• Reggino

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Gaat niet lukken ben ik bang:

In een movieclip waar ik het plaatje in wil hebben, bijvoorbeeld op depth = 1 zet ik het volgende:

this.createEmptyMovieClip("holder", 1);
this.holder.loadMovie(picName);

Die "holder" heb ik nodig om te zien of een plaatje al dan niet geladen is (if (this.holder.getBytesLoaded() > 1 && this.holder.getBytesLoaded() >= this.holder.getBytesTotal()) { bla bla bla})

ik kan nu geen level meer opgeven voor het te laden plaatje... (dat kan niet in de methode als het de methode van een movieclip is)... Moet ik nou mn hele ding ombouwen zodat ik vanuit de root een loadMovie() uitvoer of werkt dit ook niet, of is het nog iets anders?

Het ouwe moet eerst op!

Verwijderd

de snelle opties:
1. een lege mc van 1 frame op je stage slepen, die holder noemen, en in een layer onder je menu zetten.
2. je menu vanuit je library attachen (even de linkage zetten) en daar level 2 op aangeven.

• Reggino

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
It works! Principe gebasseerd op optie 1 :)

Thnxz!

Het ouwe moet eerst op!

Pagina: 1