Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje voor de GP Powerbank gebruikers (en andere mensen die antwoord wensen te geven :)).
Ik wil voor mijn Logitech draadloze muis oplaadbare batterijen kopen (hij eet batterijen alsof het niks kost) en ik hoor een heleboel positieve berichten over GP oplaadbare batterijen..
Ik heb even gezocht maar een setje (lader+1800 mAh batt.) maar ze zijn echt vreselijk duur. Nu heb ik thuis nog een Panasonic lader (nog geen jaar oud) en ik vroeg me af of het ook mogelijk was om gewoon 4 losse GP batterijen te kopen en ze daar in op te laden. Op de site van GP staat niets nl :(.
Weet iemand of dit kan of heeft iemand hier ervaring mee?

Een heel klein 2e vraagje hierachteraan: Ik kan voor weinig (naja... 15% korting) Varta 'Photo nogwat' 1900mAh kopen, ze zijn een stukje goedkoper en meer mAh.. Zijn de Gp's echt beter dan deze Varta's?

Bedankt, Eyeopener

Verwijderd

Topicstarter
O ja: FAQ en search geraadpleegt, maar niets over mijn vraag :(

Verwijderd

Het enige verschil is dat de Powerbanklader de batterijen binnen een uur kan laden. :)

De varta's zijn goed, GP heb ik geen ervaring mee.

BTW. dit is op te zoeken (faq enzo) en edit voortaan ff je post inplaats van een kick te geven. :Y)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Volgens de handleidingen van GP moet je altijd GP Batterijen i.c.m. GP-laders gebruiken. In de praktijk valt het allemaal wel mee, en zijn de verschillen marginaal. Ik heb al veel verschillende 1500-1800 mAh NiMH penlites in m'n GP Powerbank opgeladen en bij gebrek aan een Powerbank heb ik een keer GP batterijen in een gewone lader voor NiMH batterijen gedaan. En toen ging er niks mis :)

Maar, formeel raden ze het dus af. Maar dat zal ook gedeeltelijk marketing zijn :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 18:00:
Ik heb een vraagje voor de GP Powerbank gebruikers (en andere mensen die antwoord wensen te geven :)).
Ik wil voor mijn Logitech draadloze muis oplaadbare batterijen kopen (hij eet batterijen alsof het niks kost) en ik hoor een heleboel positieve berichten over GP oplaadbare batterijen..
Ik heb even gezocht maar een setje (lader+1800 mAh batt.) maar ze zijn echt vreselijk duur. Nu heb ik thuis nog een Panasonic lader (nog geen jaar oud) en ik vroeg me af of het ook mogelijk was om gewoon 4 losse GP batterijen te kopen en ze daar in op te laden. Op de site van GP staat niets nl :(.

Een heel klein 2e vraagje hierachteraan: Ik kan voor weinig (naja... 15% korting) Varta 'Photo nogwat' 1900mAh kopen, ze zijn een stukje goedkoper en meer mAh.. Zijn de Gp's echt beter dan deze Varta's?

Bedankt, Eyeopener
Ik weet niet of het kan. Vast wel, maar ik denk dat het toch ten koste gaat van de GP batterijen. Ik zou het persoonlijk niet doen. Je zou dan gewoon de goedkoopste lader moeten aanschaffen, aangezien je die toch niet vaak nodig hebt voor batterijen in je muis.

Ik heb zelf 8 GP 1800mAh en 4 Varta 1900mAh en ik denk dat de Varta's wel langer meegaan. Ik heb er nog niet echt super op gelet, maar ze lijken het wel langer te doen. Ze zijn inderdaad ook nog eens goedkoper dan de GP's.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook wachten op de volgende GP Powerbank inkoopactie :)

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12 11:33
Die GP laders zijn goed, maar er zullen ook wel andere laders zijn die net zo goed zijn.

Je met er ff op letten dat die GP batarijen NiMh zijn, als die in je Panasonic lader kunnen dan moet het geen probleem zijn. Als je lader alleen NiCd aan kunnen dan kan je het beter niet doen.

Die laders van GP die stoppen automatisch en gaan dan over op druppel laden, op die manier zijn je batarijen altijd 'fris'

Verwijderd

ik heb van philips ook een lader die de baterijen eerst op laad en dan gaat druppel laden kan ik hier ook van die varta 1900 mh mee laden of moet je daar zo`n dure lader voor kopen??

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot zover..
zal wel even alles goed op een rijtje zetten qua prijzen enzo...
En misschien langs een handyman gaan om et daar even na te vragen.

PS1. Advies is nog zeer welkom, weet het nl. nog steeds niet echt...
PS2. DragonLord -> Was geen kick hoor (na 2 minuten)... iig geen doelbewuste

Verwijderd

In de gp lader alleen gp batterijen, batterijen niet in andere laders. Dit staat duidelijk op de site, en vooraf bedanken mag niet :D

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55
Kan de lader NiMH accu's laden? -> Geen probleem, welk merk dan ook.

Staat NiMH niet expliciet vermeld? -> Niet op gokken, want dan kan deze waarschijnlijk alleen NiCD accu's laden.

Zo'n GP Powerbank werkt trouwens perfect: ik heb 4 AAA accu's er bij gekocht: 2 in de muis, 2 in de lader en gáán... :)
(De AA's zitten trouwens in het TB...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 19:22:
In de gp lader alleen gp batterijen, batterijen niet in andere laders. Dit staat duidelijk op de site, en vooraf bedanken mag niet :D
1: ja??? dan mag jij mij dat laten zien.. staat er echt niet...
2. mag ik dat even zelf beslissen of ik bedank of niet... ik ben gewoon fatsoenlijk :)

----
Mijn lader die ik nu heb kan nimh aan... die zaten er namelijk ook bij toen ik hem kocht :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12 10:49
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 18:00:

Bedankt, Eyeopener
Gaan in jouw muis AA batts ?
Ik denk het niet. Je zult eerder AAA's moeten hebben en die gaan toto 750mAh (van gppowerbank).
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 18:02:
O ja: FAQ en search geraadpleegt, maar niets over mijn vraag :(
En de Edit knop kon je zeker ook niet vinden :Y)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op 04 november 2002 @ 21:06:
[...]

Gaan in jouw muis AA batts ?
Ik denk het niet. Je zult eerder AAA's moeten hebben en die gaan toto 750mAh (van gppowerbank).

[...]

En de Edit knop kon je zeker ook niet vinden :Y)
--> Ik zei toch logitech muis :confused:... iig gaan er AA's in.. zoals menig forummer zal beamen :)
--> lees het topic eerst mar eens door

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 19:30:
[...]

1: ja??? dan mag jij mij dat laten zien.. staat er echt niet...
2. mag ik dat even zelf beslissen of ik bedank of niet... ik ben gewoon fatsoenlijk :)

----
Mijn lader die ik nu heb kan nimh aan... die zaten er namelijk ook bij toen ik hem kocht :)
1. http://www.gppowerbank.nl/body_vraag___antwoord.html#6

2. Bedanken is zeker vriendelijk, maar niemand doet het, en zo worden berichten onnodig lang.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:44:
[...]

1. http://www.gppowerbank.nl/body_vraag___antwoord.html#6

2. Bedanken is zeker vriendelijk, maar niemand doet het, en zo worden berichten onnodig lang.
1 --> Ja, maar ik wil het precies andersom weten... gp batterijen in een normale lader
2 --> Sja.. daar valt over te discusieren...

Ik denk dat ik maar voor die goedkopere 1900 mAh varta's ga... heb ff wat rondgelezen en ze schijnen niet onder te doen voor gp's :)

Verwijderd

Ik heb wel een GP Powerbank 3 voor je liggen, paar keer gebruikt.
Het apparaat waar de batterijen in gingen heb ik niet meer, dus is de GP overbodig geworden.

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik vind eigenlijk het batterij verbruik van de logitech draadloze muizen wel meevallen, Met mn gewone cordless mouse doe ik 9 maanden met een setje AAA. Met mn Mouseman cordless doe ik een maand of 7 met een setje AAA en met mijn cordless optical mouseman doe ik ook iets van een maand of 6 met een setje AA. (Ik gebruik ze dagelijks) Om daar nou dure GP batterijen voor aan te schaffen...

Maar die Varta's kunnen denk ik net zo goed.

trouwens een minpuntje .. als je de GP Powerbank 3 zou nemen .. dus lader en batterijen.. houd er dan rekening mee dat het ding 18 uur! nodig heeft om 4 AA batterijen op te laden.

Het lijkt me dus allemaal nogal overkill.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Verwijderd

Topicstarter
maca schreef op 05 november 2002 @ 15:39:
Ik vind eigenlijk het batterij verbruik van de logitech draadloze muizen wel meevallen, Met mn gewone cordless mouse doe ik 9 maanden met een setje AAA. Met mn Mouseman cordless doe ik een maand of 7 met een setje AAA en met mijn cordless optical mouseman doe ik ook iets van een maand of 6 met een setje AA. (Ik gebruik ze dagelijks) Om daar nou dure GP batterijen voor aan te schaffen...

Maar die Varta's kunnen denk ik net zo goed.

trouwens een minpuntje .. als je de GP Powerbank 3 zou nemen .. dus lader en batterijen.. houd er dan rekening mee dat het ding 18 uur! nodig heeft om 4 AA batterijen op te laden.

Ik doe ongeveer 3 weken met één paar AA batterijen (Duracell gewoon)... ik heb dan wel een draadloze+optische muis :)

Verwijderd

maca schreef op 05 november 2002 @ 15:39:

Je hebt ook snelladers van GP. Dan zijn ze in een uur opgeladen.

Ik heb ook andere nimh batterijen in de gp-lader opgeladen, dus omgekeerd moet het ook kunnen!!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 13:26

Gorefest

serial killer.

Ik heb die Varta inclusief 1900mah batterijen. Perfect hoor, duurt wel lang (12 uur) maar dan schakelt hij automatisch over op druppelladen.
En die 12 uur vind ik niet zo erg.
Ik zag hem laats in een krantje staan voor 25 Euro dus is ook veel goedkoper dan die GP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 18:24:
ik heb van philips ook een lader die de baterijen eerst op laad en dan gaat druppel laden kan ik hier ook van die varta 1900 mh mee laden of moet je daar zo`n dure lader voor kopen??
Ik heb een GP Powerbank Smart.
GP batterijen en Varta batterijen (nicd) en philips batterijen (nicd)

GP zegt dat je geen andere batterijen in de Smart mag doen omdat dat gevaarlijk kan zijn omdat elke fabrikant z'n batterijen weer net even iets anders maakt.
En dat kan problemen geven in het afsla mechanisme.

In de praktijk heb ik er dit van gemerkt:

De Varta batterijen sloegen gewoon af met laden en gingen over op druppelladen na de aangegeven tijd. Maar de Philips batterijen bleven maar laden en heb ik toen ze er al veel te lang inzaten eruit gehaald.
Iemand anders vertelde mij dat hij ook geen problemen had met Panasonic batterijen, sloegen ook netjes af.

Dus Philips batterijen zitten ietsje anders inelkaar. (De mijne tenminste) Dus de jouw Philips lader misschien ook. Je kan het wel proberen, maar houdt de tijd (en de lader) in de gaten.
Reken even uit hoelang ze moeten laden en als ze niet afslaan haal ze er dan op tijd uit.

Uitreken doe je zo:

(capaciteit in mAh gedeeld door de laadsnelheid van de lader in mA) vermenigvuldigen met 1.4 bij een gewone lader, of als het een snellader is, met 1.5

Kijk ook even of dit sommetje klopt met hoelang de lader de meegeleverde batterijen laadt. (over het algemeen moet het kloppen, maar checken kan geen kwaad :))

Je lader moet wel nimh kunnen laden en niet alleen nicd.

Verwijderd

Eyeopener,

Als je mijn post hierboven leest zou je kunnen concluderen, aangezien Varta en Panasonic batterijen het gewoon doen in een GP lader, dat ook de Panasonic lader Varta en GP batterijen goed laadt.
Maar de praktijk moet natuurlijk uitwijzen of het echt werkt...

Heb ik zelf ook nog een vraagje :)

Weet iemand hier trouwens of de Duracell nimh lader type CEF 12E nadat de batterijen geladen zijn (het lampje gaat ipv. knipperen constant groen branden) of die dan ophoudt met laden of dat die gewoon door laadt en je op tijd je batterijen eruit moet halen?

Ik ben hier al een hele tijd naar op zoek en het enige wat ik vind is dat die niet druppellaad.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09
hmm, ff kicken hoor :+

Ikzelf heb stomtoevallig deze week ook het een en ander uitgezocht over oplaadbare batterijen. Mijn MS optical wireless jaagt er in 3 weken een setje duracell doorheen (ik ben een nerd, sue me :P )

Ik ben ook de varta's tegengekomen en dit lijkt me een aantrekkelijker alternatief dan de GP powerbank. (Heb ik niet echt rationele redenen voor: Ik vind varta gewoon een beter merk en de set is ook nog eens iets goedkoper dan de powerbank 3)

Maar de enige plek die ik kan vinden waar ze verkocht worden, is een fotozaak op internet. Hierboven lees ik dat deze set voor 25 euro te vinden moet zijn. Waar? En is dat met lader (een lader op zich heb ik al, maar deze stamt nog uit de tijd dat de grootste batterijen 1100mah waren. En dus moet ik iets valsspelen met de laadtijd)

enne gemma: Je mag er rustig vanuit gaan dat de lader niet continu doorlaadt. Daar gaan batterijen namelijk stuk van. Bovendien loop je dan het risico dat de batterij ontploft. Daar is zo'n lader tegen beveiligd.

• Smarron
  • Laatst online: 21:42

Smarron

The bend

Probeer 1 van de Combi winkels eens. Ik heb ze daar ook gekocht. Ze kosten daar als ik het goed heb € 20,- voor 4 stuks (verpakt per 2).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Voor €20 heb je ook 4 GP's of Duracell's. Dus daar zit geen prijsverschil in. Het zit em dus echt in de lader.
Die 1800 van Hapé zijn wel goedkoper.
http://www.hape.nl/hapeshop/enter.html
Daar zijn ze volgens mij ook te bestellen. Alleen is die site down op het moment.
Weet niet of dat wat is.
edit:
Lampje, ik lees net je post van gisteravond in een ander topic over Hapé laders, dus hier had je zelf ook al naar gekeken.

Oh, en over de kwaliteit van Varta, mijn oude Varta nicadjes heb ik weggegooid omdat ze aan het roesten waren (oa. onder het beschermende plastic, maaar ik weet niet zeker of dat ook roest was of iets anders waardoor het bubbelig werd). Ik bewaarde ze gewoon op dezelfde plek als de rest van mijn oplaadbare batterijen en die zijn allemaal prima in orde. De Varta's waren het nieuwst. Kan natuurlijk toeval zijn, maar toch...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
NIET doen die GP-batterijen in een andere lader. Een kennis van me heeft dat ook gedaan en daar is een GP-batterij uit elkaar gebarsten; dat geeft een hoop rotzooi.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:25

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb ook varta's gehad met rare bijwerkingen... NiCD en jaren later ook NiMH. Zelfde verhaal, het omhulsel gaat snel stuk bij de + pool (kortsluitingsgevaar) en de batterijen 'lekken' een of andere zooi uit de ventilatiepoortjes ofzo.

Fielups en Fameart zijn een stuk beter. Vooral die Philips zitten echt heel goed in elkaar!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik heb voor mijn camera ook oplaadbare AA's nodig
heb even bij gp stilgestaan. maar vond ze veel te duur :(

heb nu voor 17 euro bij de kijkshop een hp oplader + 4 1800mAh batterijen gehaald
en die werken prima. en die 18 uur laadtijd is geen probleem :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Lampje -> Bij de megapool hebben ze die Varta's incl Lader...

Ik meen voor 27,99

Overigens ga ik niet voor de GP's..maar ook voor deze zware varta's

• memphis
  • Laatst online: 23:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

1 advies, kijk bij de modelbouwwinkels !
Deze kopen AA cellen heel groot in waardoor de prijs beduidend lager ligt dan de per 4 verpakte kartonnetjes bij de fotowinkel.
Ook in deze wereld is alles over het laden en ontladen terug te vinden:
http://www.pkracing.nl/akkudocnl.html

Wat betreft dat GP het afraad om hun accu's in andere laders te stoppen of hun laders te gebruiken voor andere accu's is gewoon verkooppraat. Ze kunnen blijkbaar alleen in die combinatie geheel garantie geven tegen beschadigingen.

En wat de capaciteit betreft, bij de conrad staan tegenwoordig 2000mAh AA-cellen in de lijst :9

Als je andere laders gebruikt, bekijk de laadstroom.

De laadtijd is dan : 1.4 x capaciteit / laadstroom

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 12:31:
Lampje -> Bij de megapool hebben ze die Varta's incl Lader...

Ik meen voor 27,99

Overigens ga ik niet voor de GP's..maar ook voor deze zware varta's

hmmz, da's interessant. De goedkoopste die ik op het web kon vinden was 30 euro (en daar komt nog 5 euro verzenden bij).
Bij megapool staan ze niet op de site (en ook niet in het krantje), maar ik ga morgen wel ff naar de winkel toe.

Thanks voor de tip.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 16:52
Ik heb van meerdere kanten gehoord dat je NiMH lader op de hoogte moet zijn van het bestaan van grotere capaciteiten.
Oftewel een lader die bij 1300 mAh batterijen is meegeleverd, zou niet zomaar 1800 mAh batterijen (volledig) op kunnen laden. Andersom natuurlijk wel (dus 1300 mAh batterijen in een 1800 mAh capable lader).

Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden.
Op de laatste HCC heb ik een stand gezien die toen heel goedkoop vanalles en nogwat aan batterijen en laders verkocht, waaronder vrijwel alles van GP
Mischien dat ze er dit jaar weer staan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op eBay zijn overigens nieuwe GP-batterijen van 2000mAh te vinden voor weinig. (En NEE: dit is geen spam, want ik bied ze daar niet aan. :))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1