haha virus via MSN? :?

Pagina: 1
Acties:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Een vriend van mij (die de ballen verstand van compu's heeft) zat gisteravond te MSNen. Hij kreeg vervolgens een bestand aangeboden, genaamd haha.exe. Hij accepteerd ( |:( ) het bestand. Na het downen gebeurde het een en ander (hij wist het zelf ook niet helemaal meer) en er stond ergens nog zoiets van "tycon 5.1".

Nu blijkt dat zijn wachtwoord bij hotmail is veranderd, waardoor hij niet meer kan inloggen bij hotmail/MSN. Als je vervolgens naar de geheime vraag gaat, staat daar niet meer de standaard vraag die je destijds hebt ingevuld, maar er staat nu "hahahaha". Iemand enig idee wat dit is en of dit te veranderen valt? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad. Het lullige is namelijk dat die persoon vervolgens weer online gaat met jouw naam (dat was die persoon dus niet, hij was zijn mailadres op dezelfde wijze kwijtgeraakt). Zo had ik een bestand geaccepteerd van iemand die ik als een goede bekende beschouwde. Bovendien heette het bestand niet haha.exe :D. Ik geef toe, stom, maargoed, ik was net wakker en nu zat ik dus met dat probleem.
Even een engelstalig mailtje opstellen naar abuse@hotmail.com.
Vertel daar precies wat er is gebeurd. Vertel ze hoe lang jij dat mail hebt gebruikt, wat er in je persoonlijke gegevens staat, of (en zoja wanneer in wat) je ooit iets in je persoonlijke gegevens hebt gewijzigd. Hoevaak jij gebruik maakt van je mail enzo en welke contacten je op msn hebt, en welke in het adresboek.
Vervolgens krijg je van abuse@hotmail.com een mailtje terug met een nieuw wachtwoord voor je account.

Leuk detail: de persoon had zijn eigen mailadres toegevoegd (server00@hotmail.com). Bij abuse@hotmail.com hadden ze echter niet meer veel zin om daar verder achteraan te gaan. Mij heeft ie inmiddels geblocked, en ik heb ook niet echt zin en tijd om achter hem aan te gaan.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

wat dacht je van gewoon een trojan :?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik zal wel even een berichtje maken naar hotmail. Thanx.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

almightyarjen schreef op 04 november 2002 @ 17:56:
Ik zal wel even een berichtje maken naar hotmail. Thanx.
Succes