8 Tb lijkt me wat aan de hoge kant. Of je hebt zoals hierboven al aangegeven is grote scanes ertussen of er wordt op het bedrijf onnodig veel opgeslagen en te lang bewaard. 8 Tb aan bestanden en dan niet eens in een database (hoe Oh hoe vind je iets terug).
Ik zou dit best wel een leuke discussie vinden, echter je geeft wel heeeeeeel weinig informatie. In dit topic
[rml][ Exchange 2000] Server Design en Planning *[/rml] is bijvoorbeeld genoeg informatie gegeven en is duidelijk dat de topicstarter enig onderzoek heeft gedaan.
Als je 8 Tb aan data moet opslaan en je gaat dit uit kosten oogpunt op een athlon server doen, met IDE en dan ook nog eens zelf bouwen. Dan moet je degene die dat heeft uitgevonden hier maar eens z'n motivatie laten posten. Normaal gesproken wil een bedrijf een oplossing tegen zo laag mogelijk kosten over een lange periode, wat je hier nu aangeeft is in eerste instantie al VELE MALEN duurder dan een goede SAN oplossing met 8Tb. Dus hoe je er in godsnaam op komt om uit kosten oogpunt zelfbouwservers te gebruiken
Om een goed advies te geven:
- Zorg voor een goed beleid binnen het bedrijf en ga eens beginnen met rekenen zodat je een budget heb en bepaal aan de hand van dat de beste oplossing, rekening houdend met betrouwbaarheid, onderhoud en aanschaf kosten.
- Nodig een Dell of compaq (okeee HP dan) eens uit. Doe dit alleen als je verstand hem van een SAN. Heb je dit niet dan hoor je een hoop en het klinkt leuk maar of je er dan wat aan hebt.
- Wil je dat je geholpen wordt, geef ons eens wat info. Kijk eens in het topic wat ik hierboven heb aangegeven. Wil best helpen, heb toch al de nodige ervaring (zelf bezig met opzetten van een SAN netwerk i.s.m Dell).
Ik moet toch zeggen dat dit normaal wel in PNS thuis zou horen, maar hoe kan je een SAN of zelfbouw of wat dan ook in elkaar zetten als je een slechte hobbyist bent, ikke really nie begrijp
edit:
Lees nu net je profiel, je zal wel iets van tekeningen opslaan enzo. En aangezien je als hobby pc's en webdesign hebt is jou gevraagd om dit eens uit te zoeken. Voor je eigen bestwil doe dit niet en laat het doen, ook al is het leuk om systemen te bouwen en mee te spelen. Daar is een bedrijfsnetwerk niet voor, daarbij komt dat jij in de shit zit als het helemaal fout gaat.
Heb ik het niet goed? Ben benieuwd.....
offtopic:
hahahhahahhahhaa, als je dat zelf gaat bouwen wil ik komen kijken.
Heb zoveel spelfouten gemaakt dat ik geen zin heb om de rest er uit te halen, is het topic niet waard, niveau is zoooooo laag.
Sorry.
[
Voor 0% gewijzigd door
chemokar op 04-11-2002 18:47
. Reden: spfelfoooouten ]