HELP, systeem loopt muurvast met 3D beelden

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Hallo,

Ik heb het er wel eens eerder over gehad en toen leek het opgelost, maar nu komt het terug.

Ik heb dit gedaan om het op te lossen wat helaas geen effect heeft:

Nieuwste drivers van NVIDIA wat niks hielp.
Niewste VIA 4 in 1 drivers geinstald.

Wat blijkbaar ook niks hielp :(.

Het gebeurd dus zö:

als ik dus iets met 3D doe, maakt niet uit Glide, Direct 3D of software, maar het loopt muurvast. De enige oplossing is rebooten.

PLZ wie kan me helpen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

Die Miniport drivers die in de 4in1 zitten moet je niet installeren cq verwijderen.

Deelt je AGP slot soms een irq met een PCI kaart? Bijv. als je deze in de bovenste PCI slot douwt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

welk moederbord heb je ?

• frennek
Ik heb een MSI K7T PRO en een MSI kaartje.

Het eerst volgende PSI slot zit 4 sloten eronder. En ik het Windows 98 SE als besturingssysteem en ik heb mijn Videokaart op 4X AGP staan. Verder heb ik een keertje mijn kaart eruit gehaald om een ventilator erop te schroeven. Hij is nu niet overklokked. Dus weet ik niet wat er aan de hand is :(.

• frennek
Kan het ook een orzaak zijn van korte felle stroomstoten door het MOBO?

want als ik mijn computer uitzet, dan zet ik dus een knoppie van mijn stekkerbak om.
Maar als ik hem aanzet dat gaat er een beetje stroom door de voeding in mijn computer, zodat alles even draait. Daarna moet ik de powerknop gebruiken om de computer aan te zetten.

Kan het hier soms aan liggen?

Verwijderd

Dat laatste denk ik niet. Dat heb ik zelf ook.
Als je een extra ventilator erop zet zonder hem te overklokken.
Zal hij heel erg koud worden. Zou zelfs kunnen bevriezen. Is niet echt aan te raden. Hij loopt nog wel als hij befroren is. Maar de levensduur zal flink inkappen.

Verwijderd

heb je geprobeerd je videokaart in pci slot 3 te duwen. Bij meeste MoedB wordt dat irq nummer niet gedeeld

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Wellicht heb jij hier wat aan...

Op deze site http://www.geforcefaq.com/ worden wat foutsituaties met mogelijke oplossingen beschreven. Zo ook een paar voor de VIA-chipset.

• frennek
Ik heb geen PCI videokaart.

• frennek
Ik kan echt niets vinden op dat GeForcefaq :(.

als jullie echt geen oplossing hebben, dan laat ik het maar oplossen door mijn computer weg te brengen.

Ik zit gelukkig nog in de garantie :).

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je een extra ventilator erop zet zonder hem te overklokken.
Zal hij heel erg koud worden. Zou zelfs kunnen bevriezen.[/quote]?????????
hoe kan dat>? hij brengt toch alleen lucht lang die heatsink?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ventilator met ingebouwde diepvriesonderdelen? ;-)

Verwijderd

heheheh lol...zie je het voor je?
dan heb je ook vast geen last van wateraanslag :))

• frennek
Er zit alleen een 486 vannetje op die ik met schroefjes in de heatsink heb gedraaid.

THAT'S ALL wat ik aan die 3D kaart heb gedaan.

Daarvoor heb ik hem er wel een paar keer uit het slot gehaald, maar dat is het probleem toch niet?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Begin eens met je AGP 4x uit te zetten in je BIOS. Dit voorkomt bij menigeen crashes in 3D. Verder is het noemen van Glide bij een GF MX niet echt aan de orde. Glide is alleen voor 3dfx producten, besides Glidewrappers uiteraard.

• frennek
IK zal het uitzetten, maar als ik Direct3D gebruik, dan gaat mijn muis vaag doen als ik hem op een resolutie van 1024 of hoger zet.

En geef toe, met een 21 inch beeld met een resolutie van 800 X 600 speelt ook niet lekker :(.

Verwijderd

he sarge, op hoeveel staat je agp
2/3 of 1/1?
heb hetzelfde probleem bij een pc'tje van mycom gezien.. de meeste 'normale' agp kaarten trekken een bus van 100 niet :)

• frennek
Nu je het zegt, ik weet alleen niet waar je dat ken zien. Die AGP 2X maakte ook geen hol uit. En mijn bus speed is volgens mij 100MHz.

en waar in de BIOS ken je dat veranderen?

• frennek
Weet iemand hier een antwoord op?

Want dan kan ik vanavond misschien nog met een clan battle meedoen :).

PLZ zeg nou effe hoe je die speed van die bus kan regelen.

• frennek
WAT ZIJN DIE SETTINGS VAN MIJN AGP SLOT???

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:24
Welke geluidskaart heb je?

• frennek
een SB Live Player.

Maar mijn AGP bus is volgens mij 100MHz, maar ik kan nergens in mijn BIOS die instellingen vinden.

En die geluidskaart zit 4 sloten lager.

• Bergie
  • Laatst online: 30-08 11:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik had een soortgelijk probleem op m'n Abit BE6 mobo. Zodra m'n viper 770U iets met 3D ging doen liep ie direct muurvast.
Ik heb toen mijn BIOS geflashed en toen werkte hij wel goed. Mischien ook een idee voor jou.

Veel succes

Yamaha MT-09

• jbr
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Het valt me op dat er zoveel over het probleem Athlon moederbord -> GeForce kaart wordt gepraat maar dat niet iedereen in de gaten heeft dat die 2 elkaar nog wel eens willen bijten.

De voornaamste bios instelling die het 'hangen' doet voorkomen is 'Dimm interleave'. Deze moet UIT staan. Verder inderdaad AGP fast write UIT.

Een tijd terug is hier bij tomshardware een artikel aan gewijd. Ik adviseer je om daar eerst even te zoeken voordat je 'm wegbrengt.

(Ik mag trouwens aannemen dat je de AGP miniport driver en de VIA patch wel gedraaid hebt toch...?)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Pagina: 1