Toon posts:

netwerk instellen onder mandrake 9.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee netwerk kaarten in mijn computer zitten. 1 voor kabel internet en de ander voor local network. Heb wel een handleiding gevonden voor Mandrake 8.x

http://www.linux-mandrake...en/user.html/draknet.html

Zo'n wizard moet ik ook hebben, maar ik kan hem in mandrake 9.0 niet vinden. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?? 8)7

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
dat is drakconf

Verwijderd

Topicstarter
hoe ga ik zoiets gebruiken?? Moet ik dat eerst downloaden ofzo??

• bite
  • Niet online
Nee, zit er standaard bij.
Als je de nl. installatie gedaan hebt moet je eerst ff een patch downloaden want anders start ie niet.
code:
1
urpmi.update -a && urpmi --auto-select

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar ik ben echt nog een leek met linux!!
Wat moet je met zo'n code doen?!?!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Intypen op de console. En dan ENTER indrukken en het commando wordt uitgevoerd...

• bite
  • Niet online
Gewoon letterlijk intypen, maareh je netwerk werkt dus nog niet dus dat hept je niet verder...
Als je naar vt1 (dmv ctr-alt-F1) gaat, daar inlogt als root en vervolgens drakconf intypt moet het ook lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik bedenk me nu dat ik helemaal niets kan downloaden met linux omdat de dns nog niet is ingevuld enzo :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volegsn mij is dat tooltje altijd aanwezig als je mandrake installeert.. staat ie er echt niet bij in het startmenu? (tenminste, ik neem aan dat je een window manager hebt geinstalleerd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me ingelogd als root, drakconf ingetoets....en dan krijg ik een mooi blauw schermpje. Daar kies ik dan Internet & Network uit. Vul ik dan allemaal in. Maar ik kan nergens de Dns invoeren. Maar die heb ik wel nodig voor kabel internet. Maar ook ent1 configureert hij niet goed. Want hij geeft failed aan. Is er ook nog een andere manier om het netwerk te configureren??

Verwijderd

Topicstarter
whooj, het is gelukt!!! tnx allemaal }:O
Pagina: 1