[WC] Hoe 'n Radiator vast maken in je case ?!

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ik heb er dus vanmiddag eentje gekocht op de sloop, 160x130x30mm. Maar nu vroeg ik me af hoe ik hem het beste in mijn kast kan maken? hij past er iig wel gewoon in enzo. maar waarmee? m'n opa zei dat ik er geen schroeven in moest draaien, dat was slecht voor de radiator. (en m'n opa weet er genoeg van hoor. dus geen geflame a.u.b.).
Ik zelf dacht zo aan 2 plexi-strips maken, 4 gaatjes ofzo in m'n bovenkap maken, en dan dus zeg maar dat het zo uitziet:

--------------
| -------- |
------------

Oké ik geef toe, beetje onduidelijke 'tekening' , maar het bovenste is dus m'n bovenkap van de computer, die 2 verticale streepjes zijn schroeven, dat ----- tussen die streepjes is de radiator, en die onderste -------- zijn de plexi plaatjes.

zou dat zo werken?? anyway als ik hoor dat ik wel in die radiator mag schroeven, dan hoor ik het wel :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

't zou kunnen werken ja.. je kan ook ti-wraps of hoe je dat ook schrijft nemen en die door de gleufjes van de radiator steken en gewoon op de een of andere manier die ti-wraps vastnmaken in je kast...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Dat is ook verreweg het gemakkelijkst, gewoon "ophangen" aan tie- wraps, dus.....

• De_Bastaard
Nog helemaal niet aangedacht :) moet ik wel effe wat verzinnen, ziet natuurlijk niet uit als er van die tiewraps uitsteken :), enne hoe moet ik 'n koeler er op monteren?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die koeler heb ik bij mij er met parker schroefjes (zelftappertjes) op gemaakt op een paar lipje's die bij mij in de hoekje's zaten voor de ribben van de radiator (black Ice 1 heb ik) ik weet niet hoe jouw radiator eruit ziet maar je zou het b.v ook nog met tie-wraps kunnen proberen....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• De_Bastaard
denk dat dat gaat trillen.
het is gewoon 'n verwarmings-radiator, ... ik zal effe kijken of ik vanavond 'n pic kan maken met de camera, dan post ik die wel effe.

• De_Bastaard
Damn dacht gisteren 'doe je ff pics schieten' blijkt onze firewire kabel kaduuk te zijn :( pics komen er asap aan :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Of je maaakt 4 lange m4 bouten tussen de lamellen. De lamellen zitten da op die plaats een beetje krom, maar dat maakt niet veel uit.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je kunt wel door de radiator heen schroeven, maar niet door de buis die door de radiator loopt, als je daar een gat in molt......... ben je verder van huis :)

• De_Bastaard
Ja goed, maar de plek die ik heb tussen die buisjes is niet al te groot, de radiator is ook niet groot :) had ik btw beter voor een grotere kunnen kijken? of zou deze het net zo goed moeten doen. denk dat er net een 120mm fan op past, dan heb ik nog 'n beetje ruimte over aan alle kanten...

Verwijderd

jij ook bedankt voor je reactie ;) , je kan je rad tussen 2 plastic L profielen klemmen.
Schroef deze aan je kast met je rad er tussen geklemt. Als de L profielen vast zitten, haal je de rad. er uit. Dan plak je aan het L profilel een tocht strip van rubber en klem je rad er maar tussen, nu zal hij niet rammelen en is het ook nog netjes qwa uiterlijk. :)

• De_Bastaard
Hmm heb je toevallig een pic van die L Profielen??

Verwijderd

maak een fan adapter om je rad en dat ej ze daar voen op schroeft heb je ook geen gaten in je rad :) want die fan adapter kun ej erom heen vast maken :P
tis maar een idee...
en als je fans er iest verder vanaf zitten coolt ie ook beter.

• De_Bastaard
Hmm en dan dus zeg maar de fan aan de kast vast schroeven, zodat de rad aan de fan hangt?

Verwijderd

zowiets :) hehe
wees creabea :) be a modder :P

• De_Bastaard
Dat probeer ik wel :) maar ik was opzoek naar 'n mogelijkheid om die radiator niet te beschadigen enzo :) bedankt voor de tips so far ;)

• De_Bastaard
Ik heb net effe gekeken, en die radiator past iig precies boven in mijn kast :)
een HQ08 heeft toch nog zo'n 'verhoogde' bovenkant? daar past ie precies tussen :-) .. moet m'n floppy wel oprotten, mja dat moet dan maar >:)
moet ik wel nog even kijken of dat reservoir van Aqua-Computer.de erin past...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 09:18

DinX

Motormuis

* DinX heeft z'n radiator gewoon los zitten boven z'n voeding. Beweegt echt niet hier, ook geen trillingen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:19
Ik heb voor mijn radiator een kooi gemaakt van alu profieltjes: de radiator zit daar in geklemd. De kooi heb ik vervolgens vast gemaakt aan de kast. Dat ziet er erg netjes uit en er trilt niets.

• De_Bastaard
pics >:)

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de bovenkant van een cdspeler genomen (het omhulsel dan), een gat in gezaagd voor een 12 cm fan, aan de zijkanten heb ik 4 haakse beugeltjes geschroefd en daar hangt de rad. op. De fan zuigt de warme lucht weg die de rad produceert.

O ja, aan de bovenzijde van mn kast heb ik ook een gat gezaagd, waar de fan onderhangt en daaronder dus het omhulsel van de cd met de rad. Dit alles hangt aan 4 bouten.

Verwijderd

Ducktape werkt ook vaak erg goed. :) Heb ik ook. Neem geen craptape :r

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ducktape werkt inderdaad als een gek! Alleen het probleem is dat het na langere tijd overal gaat plakken en dat als je het weghaald je altijd vieze resten overhoud... da's echt :r

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ducttape (Ducktape is een rip-off) is lelijk :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• De_Bastaard
Ik heb hier zo'n dikke zilverkleurige rol ducttape, best prijzig iig. :) en spul werkt goed :D

nja goed, ik heb al wat verzonnen voor die radiator denk ik.... onder die bovenkap van m'n HQ08 en 'op' m'n frame, moet alleen nog ff zien hoe ik em daaraan vast maak ..... btw mijn floppy moet eruit >:)

• Termy
  • Laatst online: 00:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

idd! ducktap!=ductttape. ducttape ownt hardt en zwaar. helemaal als je het gratis meegenomen hebt van m'n exwerk :Y)

zo smerig wordt dat spul trouwens ook niet. waar ik werkte werd het nl heeeeeeel veel gebruikt (kartondoos-maak fabriek) in en om de machines.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1