[ECS K7S5A] Geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi medetweakers,

Het geluid wilt met geen mogelijkheid op een normaal niveau komen met dit mobo.
Ik heb netjes de drivers geïnstalleerd en de nieuwste bios geflashed. Ook staat alles in de volumeregeling van WinXP Pro volledig open.
Ik heb verschillende headsets en speakersets geprobeerd maar het geluid wil met geen mogelijkheid harder.
Het geluidskabeltje tussen de cd-romspeler en het moederbord is ook goed aangesloten (niet dat het daaraan zou kunnen liggen)

Heeft iemand nog meer dit probleem? of is er een goede oplossing? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Ik kan je zeggen, dat idd het geluid niet echt hard is, ook wanneer je een versterker ertussen gooit.Ik denk dat je 1 van de eerste revisies hebt. De enigste oplossing die bij mij opkomst is om er een versterker tussen te gooien.Maar er zijn veel messageborden over dit moederplankje dus kijk daar maar eens goed rond, ik heb me er nooit zo in verdiept in de ecs omdat er een sblive inzit. Ik kan je sterk een geluidskaart aanraden i.p.v het ac97 onboard chipje.

iig good luck

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt heb ook zoiets gehad. Ook eeen topicje over geopend. 1 moment, dan zoek ik hem op.
Staat namelijk een progje of drivers die wel willen helpen.

Maar over het algemeen is het gewoon handiger om een versterker tussen te hangen...

Kijk Hier even en dan de tweede helft van mijn post. Daar staat een progje wat er wat meer geluid uit zal duwen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Geluid? Move PMG -> AV :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dit is een bekend probleem :'( De uitgang is nl. niet voorversterkt zoals bij de meeste geluidskaarten :'( Er is dus geen softwarematige oplossing voor... Ik zelf had een speakersetje met adapter en daarop klonk het wel aardig :)

webOS all the way!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dan denk ik dat ik maar een geluidskaartje erin hang :)

T.net gallery | V&A ads

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

bloasfist

Slot-A Crew

Juniorrules schreef op 04 november 2002 @ 19:40:
dan denk ik dat ik maar een geluidskaartje erin hang :)
Hm.. ik heb er zelf een sbpci 64 inhangen, maar heb voor de lol wel eens met die onboard gewerkt, en qua volume had ik niks te klagen hoor! Ik heb geloof ik wel een van de latere revisies.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mijn weten heeft dit bordje geen onboard versterker, het geluid wat er uit komt moet dus door boxjes (met een adapter en dus versterker) geproduceerd worden of je moet hem aansluiten op een echte versterker

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
latere revs. hebben dacht ik wel beter geluid, vorige maand nog 2 k7s5a pc's geinstalleerd voor vrienden van mij, die beide met onboard geluid werken (een icm stereo en een icm boxjes) en moet zeggen dat volume wel oke was. Natuurlijk minder dan non-onboard oke.

Maar heb je een van de eerste versies?

Verwijderd

dit bord heeft er idd last van jah, wil je meer geluid is zo ongeveer de enige oplossing een nieuwe geluidskaart. Een safeway 128bits kaartje is dan een goede & goedkoope (€12,-) oplossing.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Op deze site staan alle biossen die uit zijn gekomen voor de k7s5a.
Het probleem wat jij hebt, is al eens opgelost door ECS, zij hebben namelijk iemand een beta bios gestuurd met een oplossing hiervoor, het is de file :020419.zip (onder kopje beta bios)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Pagina: 1