[audio] jackplug-2tulp voor coax ?

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
mijn vader had nog een audikabel met goude pulgjes liggen, deze wil ik graag gebruiken om pc op stereo aan te sluiten.
ik kan dus deze van uit mijn sblive in mijn stereo doen op volgende manieren:
1.analoog, dan sluit ik dus ene kant op pc aan en andere kant (2 tulp) aan op stereo
2.digitaal, dan sluit ik dus ene kant op pc aan en andere kant op stereo (coax) maar dan hangt 1 uiteinde van die draad dus los zeg maar.......

ik heb geen idee wat beter is.....eerste manier lijkt me want dan hangt niet zon ding los, maar dan is t weer niet digitaal, iemand tips met beetje uitleg?

Verwijderd

In theorie heb je minder verlies van kwaliteit met een digitale-link, omdat in beide kanten foutcorrectie zit. Echter dan moet de foutcorrectie wel goed zijn. In dit geval lijkt me de digitale connectie beter dan analoge, vooral omdat je bij analoge verbindingen gevoeliger bent voor storingen door externe bronnen (je wilt niet weten wat er van je compu komt qua. signalen). Ook is de analoge uitgang van een geluidskaart niet altijd van het zelfde niveau als dat van wat een audio-apparaat.

Het loshangen van een kabel maakt volgens mij niets uit, hooguit dat het irritant gezicht is ;). Maar je kan die interlink (verbindingskabel) toch vanelkaar trekken?.

• mad_dog
je bedoelt van die stekker de ene aansluiting afhalen....
is een optie, of pa dr blijer mee is weet ik niet :D
ik zal dan maar eerst beginnen met jouw advies.....

werkt iig best :D
thx

Verwijderd

Dat digitale aansluiten heb ik gedaan met een simpel stereo-kabeltje.
DE ene kant met mini-jack in de SB Live, de andere met twee tulp in de DTT2500.
Aangezien je maar ruimte hebt voor een van de twee tulp stekkers moet je goed doormeten welke je gebruikt. Een geeft signaal door, de ander wordt kortgesloten.

• mad_dog
wat bedoel je met kortgesloten?
dat ie t niet doet?
dat klopt wel ja, maar 1 vd 2 tulpstekkers geeft signaal, tenminste maar met 1vd2 doet ie t