Toon posts:

[temp] boxed AMD 2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat problemen met mijn boxed AMD 2000+ (gekocht bij Informatique)

Ik vind de temperatuur een beetje aan de hoge kant (stressed 69 graden, idle 50 graden).
Lijkt mij niet normaal dat een bijgeleverde cooler,ideaal voor de processor bij normaal gebruik (niet overclocked), zo'n hoge temperatuur haalt.

Heb bij Informatique geinformeerd (8)7) en die zeggen alleen maar dat ik een High Performance Cooler moet kopen. Klopt toch geen reet van? Als je een boxed processor koopt, dan mag ie toch nooit zo hoog komen bij normaal gebruik?

Verwijderd

De boxed zijn niet erg goed en amd 2000+ processors worden erg heet, dus ze hebben wel gelijk met hun advies.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 16:44 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ligt er maar net aan hoeveel airflow je in je kast hebt. De warmte moet uiteindelijk je kast uit. Ik bedoel misschien is het in je kast wel boven de 40 graden, dan is je processor maar 20 graden warmer...

Kortom, vertel iets mee over je pc tje.

(enne, die cooler is door AMD gecertificeerd voor die processor, dus hij moet als je niet gaat overklokken in ieder geval heel blijven, beter kan het echter altijd...)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 16:45 . Reden: tiepvout ]

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 14:14
vind je dat hoog? :+
mijn 1700+ haalt jou stressed temp in idle :(
met standaard spire coolertje

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Ik zie het probleem niet,
die cpu kan aardig wat hebben hoor,
en als ie kapot gaat, het is een boxed, dus je hebt gerantie !
En temp meters van mobo kloppen bijna nooit,
vergeet dat dus ook niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kast is een AOpen H600M

1 extra outtake fan aan achterkant ter hoogte van me CPU (later meer hierover)
1 extra intake fan (op 5v)

MB: 29 graden
CPU: idle 51 graden, stressed 69 graden (Online Gamen)
GPU: idle 44 graden, stressed 52 graden (Asus V7100 mx400 64 mb)

Casetemp valt best wel mee (nog ff met een externe nagemeten (28 grade)
Deze veranderd ook niet echt ofzo.

Had dus het idee om mijn outtake lager te hangen zodat hij de lucht van mijn videokaart eerder uit de kast gooit. Dit schijnt wel iets te werken. Net ff spelletje getest en was 'maar' 62 graden...

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik heb precies dezelfde combo en ik moet zeggen dat je airflow echt het verschil maakt :
Ik heb nu een Antec 1080 plus AMG en dat doet de truc ...
van 50 idle naar 34 Idle ...

Verwijderd

Topicstarter
Wil eigelijk ook een extra outtake fan erin gooien zodat de warme lucht nog sneller uit de kast is.

Zit ik met het volgende probleem:

Er zit een GLobe Fan in (standaard AOpen casefan) en het is mogelijk om er een fan boven te hangen.
Nu wil ik eigelijk dus precies zo'n zelfde fan erbij hangen. Heeft iemand zo'n fan voor mij in de aanbieding. Kan hem helaas nergens vinden (dealer,vraag&aanbod,etc).

Verwijderd

Ik had hiervoor een andere AOPEN midi kast met geen fans erin. Nadat ik er twee
fannetjes ingestopt had ging de temp 10 graden omlaag. van 70 naar 60.

Ik heb toen een andere kast gekocht waar 5 fans in passen en samen met de twee in de voeding dus 7. Nu heb (met nog steeds de zelfde proc koeler) een temp van 20 graden lager. Je kast is wel belangrijk. Oh ja, ik heb ook een xp 2000.

Is trouwens ook een ANtec 1080AMG

Succes!!!!!!!!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fried schreef op 04 november 2002 @ 16:48:
vind je dat hoog? :+
mijn 1700+ haalt jou stressed temp in idle :(
met standaard spire coolertje
WOW! ik heb net mijn 1700+XP geinstalled met Spire cooler, maar IDLE komt ie niet verder dan 34 graden :) Net 3dmark 2001SE ff gedraait, toen werd ie 36...

Welke spire heb je? en welke core? ik: AGKGA

En voor de topic starter:

Duidelijk een grotere cooler, lopen hier wel meer mensen rond met vrij warme 2000+ cpu's

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 11:03

SEQREEL

Tracing the untraceable

de standaard boxed coolers houden de proc. net op een goede temp ik zou voor een leuke temp bij een amd proc als snel naar een 5200 toerige koeler gaan zelf heb ik een thermaltake orb3 op een AMD1600+ en zit met een temp van ongeveer 32 graden daarbij heb ik dan ook twee kastkoelers de orb3 maakt wel veel lawaai op 7000rpm maar hij coolt goed, hij is nu bij de memo in de aanbieding voor E. 15,- met een koperen koellichaam eerder was de prijs van de orb3 in guldens 95,-

Dit is ook een goede cooler voor de oc-ers!! :7

Nec timide, nec tumide

• SEQREEL

SEQREEL

Tracing the untraceable

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:59:
Wil eigelijk ook een extra outtake fan erin gooien zodat de warme lucht nog sneller uit de kast is.

Zit ik met het volgende probleem:

Er zit een GLobe Fan in (standaard AOpen casefan) en het is mogelijk om er een fan boven te hangen.
Nu wil ik eigelijk dus precies zo'n zelfde fan erbij hangen. Heeft iemand zo'n fan voor mij in de aanbieding. Kan hem helaas nergens vinden (dealer,vraag&aanbod,etc).
Kijk eens op www.freezinghardware.nl hebben ze erg veel koelers!!!

Nec timide, nec tumide

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens op www.freezinghardware.nl hebben ze erg veel koelers!!!
Maar niet degene die ik zoek. Denk dat ik 2de hands meer kans heb, maar dan moet ik wel iemand vinden...

HELLUP! :O

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Die temp is nog redelijk OK hoor. Wat al gezegd werd btw, die AMD boxed dingen worden gewoon warm. Maar meen dat de kritieke temp pas ligt bij een 80 / 90 graden. Dus nog niets om je zorgen over te maken. En anders kan je een sys koeler proberen. Die zijn niet zo duur en zo bereik je denk ik een betere airflow langs je cpu dan door die in- en outtake fans onderin...

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:40:
Heb wat problemen met mijn boxed AMD 2000+ (gekocht bij Informatique)

Ik vind de temperatuur een beetje aan de hoge kant (stressed 69 graden, idle 50 graden).
Lijkt mij niet normaal dat een bijgeleverde cooler,ideaal voor de processor bij normaal gebruik (niet overclocked), zo'n hoge temperatuur haalt.

Heb bij Informatique geinformeerd (8)7) en die zeggen alleen maar dat ik een High Performance Cooler moet kopen. Klopt toch geen reet van? Als je een boxed processor koopt, dan mag ie toch nooit zo hoog komen bij normaal gebruik?
AMD geebt 3 jaar garantie op die cpu als je die cooler gebruikt !!!!!
Dus moet dat voldoende zijn maar hij wordt wel hele heet ja wat heb je tussen je blok en cpu zitten ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
kixor schreef op 04 november 2002 @ 18:28:
Die temp is nog redelijk OK hoor. Wat al gezegd werd btw, die AMD boxed dingen worden gewoon warm. Maar meen dat de kritieke temp pas ligt bij een 80 / 90 graden. Dus nog niets om je zorgen over te maken. En anders kan je een sys koeler proberen. Die zijn niet zo duur en zo bereik je denk ik een betere airflow langs je cpu dan door die in- en outtake fans onderin...
Ja hoor als je 80 gaat draaien is i wel heel snel dood :? 8)7
Dan doe je er geen jaar mee.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Astennu schreef op 04 november 2002 @ 19:18:
[...]

Ja hoor als je 80 gaat draaien is i wel heel snel dood :? 8)7
Dan doe je er geen jaar mee.
Neuh, zal niet heel snel dood zijn. Maar bij die temp zal het allemaal veel minder stabiel worden en ook schadelijk zijn voor je cpu. Naar ik meende was de kritieke temp van deze boxed cpu's zo een 80 á 90 graden. Maar om het precies te weten moet ik het eerst opzoeken. Anyway wat ik maar zeggen wou is dat hij zich niet echt zorgen hoeft te maken met de 50 graden idle en 69 stressed.

en een beetje normaal replien kan toch ook? het hoeft allemaal niet zo bot hoor... wordt je echt niet toffer van. like we proberen gewoon te helpen eh?

• SEQREEL

SEQREEL

Tracing the untraceable

Als je AMD op 80/90 graden loopt is ie binnen 8 en een halve maand dood tenminste zo ging het bij men broer nu is ie begraven in de achtertuin dus pas op!!! Geef wat meer geld aan je koeling uit zul je namelijk geen spijt van krijgen!!!!

Nec timide, nec tumide

Pagina: 1