[dataverbruik] per bezoeker

Pagina: 1
Acties:

• Websmurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:47
Ik heb een website die volgens webalizer ongeveer 30000 bezoekers per maand trekt. (dit zijn 1727968 hits)
Totaal aantal kb dat hiermee verbruikt wordt is volgens webalizer 18769493 (= ongeveer 18 gb).
Ik persoonlijk vind dit nog al veel voor een website waar alleen wat tekst en wat kleine plaatjes op staan.

De mysql database die er achter draait is ongeveer 18 mb. Dit zijn verschillende tabellen waarvan het merendeel maar enkele kb is. 1 tabel is 16,6 mb, dit zijn de daadwerkelijke songteksten. Deze tabel wordt maar op 1 pagina gebruikt.

Verder zijn er geen downloads mogelijk.

Als je het gemiddelde tussen het aantal bezoekers en het dataverkeer berekent kom je uit op ongeveer 0,5 mb per bezoeker.

Ik vind dit echter nogal veel. Is dit normaal en zo nee wat is er aan te doen.....

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 04-11-2002 16:37 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmmm... als er users zijn die veel songs bekijken, (of nog erger, met bijvoorbeeld teleport je hele site leegtrekken), dan vind ik 500kB per gebruiker niet zoveel hoor... Wat is het aantal page views?

Ik zie nu 58 hits per bezoek, en dit zijn dan plaatjes, stylesheets, html, etc.. stel dat ik uitga van 5 hits per pagina (ik zuig maar wat uit mijn duim), bijvoorbeeld 1 stylesheet, 1 PHP/HTML file, en 3 plaatjes, dan kom je op 12 pagina's per bezoek. Dat kan toch best 500kB zijn?

Je zou alle HTML kunnen nalopen, alle dubbele spaties vervangen door een enkele, line breaks weghalen, overbodige tags verwijderen, etc.. voor elke kB die je van je code af haalt, scheelt je dat in mijn rekenvoorbeeldje 340MB per maand.. en dat tikt aan.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15
't Enige is natuurlijk wel dat die stylesheets en plaatjes vaak gecached worden en dus maar één keer opgehaald worden. Maar het is inderdaad niet echt veel.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Kuch, heb je gezien hoeveel ruimte je meta tags innemen?

Verder is zlib compressie wel handig, dit gebruik je nu niet en aangezien de website aardig text georiënteerd is, kan dat flink schelen. (Ga uit van 60% voor de tekst, wil wel eens hoger of lager zijn)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je beginpagina, nieuws, is inclusief plaatjes al 161kB :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15
Inderdaad, de metatags alleen zijn al 11346 bytes :) En dan op elke pagina (zover ik kan zien) tikt aardig aan. Want dat wordt dus niet gecached ;)
Pagina: 1