Wat is nou precies het verschil tussen CF en SM? Ik wil nl een digitale camera kopen, maar ik heb dus geen flauw id wat het verschil is tussen de twee kaarten. Ik heb het op internet geprobeert op te zoeken, maar die sites geven allemaal een zeer wazig antwoord.
Arrived anxious, left bored
Smartmedia gaat verdwijnen van de markt en Compactflash niet (in ieder geval nog niet binnenkort).
Dat lijkt me ook wel iets om in achting te nemen bij aankoop van een nieuwe cam.
Dat lijkt me ook wel iets om in achting te nemen bij aankoop van een nieuwe cam.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik betwijfel of smartmedia zo binnenkort gaat verdwijnen. Ik weet in ieder geval dat toshiba en dane-elec nog met 256 mb smartmediacards gaan komen(eind november ongeveer), en dat gebeurd meestal niet bij iets dat van de markt gaat verdwijnen. Zelf zou ik trouwens toch wel voor compactflash gaan omdat die kaartjes daarvoor ook verkrijgbaar zijn met veel grotere capaciteiten. voor SM is 128 nu max (en straks dus 256)
Verwijderd
Daarbij is CF veel degelijker (SM zijn maar 0,76 mm dik), en heeft CF in tegenstelling tot SM de controller zelf aan boord, zodat je dus nooit compatibiliteitsproblemen zult hebben als "mijn kaart wordt niet of als veel kleiner herkend". Bij SM kun je wel van zulke meldingen krijgen. (Dan moet je even de firmware van je cam flashen.)
Nou dat wordt ook soms wel eens gedaan om de het product weer meer onder de mensen te brengen om zo te voorkomen dat het te vroeg (voor fabrikant gezien ) van de markt verdwijnt.DocB schreef op 04 november 2002 @ 16:48:
Ik betwijfel of smartmedia zo binnenkort gaat verdwijnen. Ik weet in ieder geval dat toshiba en dane-elec nog met 256 mb smartmediacards gaan komen(eind november ongeveer), en dat gebeurd meestal niet bij iets dat van de markt gaat verdwijnen. Zelf zou ik trouwens toch wel voor compactflash gaan omdat die kaartjes daarvoor ook verkrijgbaar zijn met veel grotere capaciteiten. voor SM is 128 nu max (en straks dus 256)
Anders gezegd: een nieuwe impuls geven in de verkoop resultaten.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Dat horen we al jaren... Eind van de maand spreek ik jouw nog wel...DocB schreef op 04 november 2002 @ 16:48:
Ik betwijfel of smartmedia zo binnenkort gaat verdwijnen. Ik weet in ieder geval dat toshiba en dane-elec nog met 256 mb smartmediacards gaan komen
http://www.dpreview.com/n...090702smartmedia256mb.asp256 MB SmartMedia next year
Friday, 7 September 2001
A rumour bouncing around a couple of Japanese digital camera sites is that the SSFDC Forum (those companies involved in development and production of SmartMedia and SmartMedia products) will be sitting down in October to lay out a standard for 256 MB SmartMedia. The aim is that 256 MB SmartMedia should be priced between 10,000 and 20,000 YEN (US$80 - US$160) per piece. My question is (a) is it soon enough (b) can SmartMedia perform well enough for the 4, 5 and 6 megapixel digital cameras coming up and (c) will those SmartMedia cameras which are 128 MB compatible support the new 256 MB cards?
Vorig jaar oktober zou de productie beginnen
Het lijkt me ook een beetje onlogisch, dan zou iedere fabrikant weer nieuwe firmware moten uitbrengen voor iedere camera om het te gaan ondersteunen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
ehm tsja, dat van die geruchten wist ik niet, je zou best eens gelijk kunnen hebben 
Ik heb alleen dane elec gemaild, en die hadden het over eind november (dit jaar dus
) Daarna maar even fabrikant van mn mp3speler gemaild of ze van plan waren de firmware up te daten, en ik kreeg als antwoord dat ze begin november wat samples zouden krijgen van toshiba, en dat die kaartjes en die upgrade dan ook eind november op de markt zouden komen.
Zou dus idd goed kunnen dat het dan nog niet komt, maar ik hoop er wel op
Ik heb alleen dane elec gemaild, en die hadden het over eind november (dit jaar dus
Zou dus idd goed kunnen dat het dan nog niet komt, maar ik hoop er wel op
Pagina: 1