Toon posts:

[js] aantal karakters uitlezen binnen een tag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om het aantal karakters dat tussen een tag staat uit te lezen.

Ik wil het volgende maken als ik tussen de font tags een tekst heb staan en ik selecteer de hele tekst dan moet de fonttag vervangen worden door de tag met de nieuwe parameters.
Maar als slechts een klein gedeelte van de tekst is geselecteerd dan moet er een nieuwe font tag in de bestaande geplaatst worden.

Ik dacht dus als ik weet hoe ik het aantal karakters kan uitlezen binnen de tag en het aantal geselecteerde dan weet ik ook of ze allemaal zijn geselecteerd. Maar is er zo een soort functie in javascript

Heeft iemand een id hoe ik dit kan aanpakken of een beter voorstel om dir probleem op te lossen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ja dat kan. Alle HTML elementen zijn middels DOM aan te spreken en te wijzigen met innerHTML en outerHTML.

Maaruhh.. kap dan met het gebruik van font-tags.. en gebruik span bijvoorbeeld. :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<html>
<head>
<title>String lengte</title>
<script type="text/javascript">
function strlen(){
    alert(document.getElementById('blaat').innerHTML.length);
}
</script>
</head>
<body onload="strlen()">
 <div id="blaat">hallo allemaal</div>
</body>
</html>

Hier zo'n voorbeeldje met de innerHTML uitlezen. Verder zijn font-tags depricated, overweeg css te gebruiken ipv. ( (c) by HomeSite :P )

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik zou eerder denken aan innerText dan innerHTML.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48
Maar als slechts een klein gedeelte van de tekst is geselecteerd dan moet er een nieuwe font tag in de bestaande geplaatst worden.
Mag je eigenlijk wel 2 fonttags in elkaar nesten? ik neem aan dat je zoiets bedoeld:

"hallo <font size=1> allemaal <font size=2> en tot </font> ziens</a>"

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ach, het werkt wel, maar netjes... dat is de font-tag zowiezo niet meer :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1