PCMCIA card met 2 nics

Pagina: 1
Acties:

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik ben op zoek naar een PCMCIA netwerkkaart met 2 nics erop.

Ik heb hier nog een oude p1 laptop staan en daar wil ik internet mee delen en een firewall op installeren. Het beestje is te oud (en te zwaar) om mee naar school te nemen, en te goed om weg te gooien :)

Heeft iemand een merk of type van een fatsoenlijke kaart ? Het is voor een compaq waar iets van *nix op gaat draaien

[ Voor 0% gewijzigd door KiNgSiZZe op 04-11-2002 15:47 . Reden: vraag vergeten :P ]

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

En 2 losse 1 slot pcmcia kaarten? misschien een idee?

• KiNgSiZZe
Dat is wel een oplossing die 'aansluitingen' die ze er altijd bij doen breekt het kabeltje zo snel af, en er is geen plaats voor 2 'dongless' types :(

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
echt fysiek op één kaartje heb ik nog nooit gezien. Heeft je laptop slechts één pcmcia connector? dan houdt het snel op denk ik. Anders kan je gewoon elke combinatie van twee kaartjes nemen die een enkel slot in beslag nemen of twee xircomkaartjes (die oranje) combineren.
Tevens is het mogelijk met sommige softwarepakketen om over één netwerkkaart je internet te delen.

• KiNgSiZZe
Ik heb dus wel 2 aansluitingen enzow, ik heb al wat gegoogled (misschien niet goed :/). Ik weet dat ze er wel zijn PCI kaarten zijn met 2nics (bijv. 3com).

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Of een netwerkkaart via je USB poort kan ook nog een optie zijn he (mits aanwezig)

Meh ...

Verwijderd

Twarp schreef op 04 november 2002 @ 15:52:
Of een netwerkkaart via je USB poort kan ook nog een optie zijn he (mits aanwezig)
Is niet snel, 4mbit ofzo? maar uiteraard heboeg voor ics!

• KiNgSiZZe
Het is nog een oud beestje (P1 133) en er zit geen USB poort op. Voordeel is wel dat is GEEN geluid maakt omdat hij alleen passief gekoeld is.

Verwijderd

KiNgSiZZe schreef op 04 november 2002 @ 15:52:
Ik heb dus wel 2 aansluitingen enzow, ik heb al wat gegoogled (misschien niet goed :/). Ik weet dat ze er wel zijn PCI kaarten zijn met 2nics (bijv. 3com).
Als je weet dat ze bestaan, en je weet een merk, waarom vraag je er dan naar?

Bovendien, als twee losse kaartjes ook passen, dan kan je dat toch ook gebruiken?

Is vast goedkoper dan een dual-nic PCMCIA kaartje...

• KiNgSiZZe
Allereerst gaf ik aan dat ik ze wel ken op een PCI kaart maar niet kon vinden op een PCMCIA kaartje (moet toch mogelijk zijn of ?). Verder heb ik al aangegeven dat ik liever 1 kaartje heb, ook waarom. Ten derde heb ik niet gezegd dat geld een probleem is......... toch bedankt

• PROnline
Afbeeldingslocatie: http://www.bytemag.ru/images/No1_2002/card_bay/ris1.jpg
volgens mij kan je twee van deze kaartjes op elkaar klikken en dan in je slot schuiven. Misschien zal ik het van de week eens proberen of het werkt op m'n werk als ik het niet vergeet.

Verwijderd

Je moet de Xircom 2BE-100 hebben. Twee kaarten, dat wel, maar zonder dongles.

Afbeeldingslocatie: http://habee.dynu.com/pics/pict5536.jpg

Te koop bij inmac voor € 199,- p. st.

Schijnt op een of andere manier te stapelen te zijn....

Linkje

• KiNgSiZZe
Kijk hier zal ik eens meer over zoeken, is misschien een goed alternatief.

Thnx guys

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 06:21
Voor dat geld kan je net zo goed een hardwarematige router kopen.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:55:
[...]

Als je weet dat ze bestaan, en je weet een merk, waarom vraag je er dan naar?

Bovendien, als twee losse kaartjes ook passen, dan kan je dat toch ook gebruiken?

Is vast goedkoper dan een dual-nic PCMCIA kaartje...
Heb nog nooit een PCI kaartje in een PCMCIA slot gezien.....

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:22:
Je moet de Xircom 2BE-100 hebben. Twee kaarten, dat wel, maar zonder dongles.

[afbeelding]

Te koop bij inmac voor € 199,- p. st.

Schijnt op een of andere manier te stapelen te zijn....

Linkje
Man koop dan voor 400 euro een andere laptop !!
Voor 400 euro koop je zo een pentiem 1 233 met utp en usb onboard,
koop je nog 1 los kaartje erbij en klaar ben,
kan je er ook nog iets mee doen !

• PROnline
Die Xircom wisselen momenteel voor €25,- of nog minder 2ehands van eigenaar. Komt doordat tegenwoordig netwerk veelal onboard zit bij nieuwe laptops.

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 04 november 2002 @ 18:05:
[...]

Heb nog nooit een PCI kaartje in een PCMCIA slot gezien.....
En Max_Kool kan goed lezen joh... :X

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
KiNgSiZZe schreef op 04 november 2002 @ 15:52:
Intel heeft ze ook, maar PCMCIA, tja, is daar een markt voor ? Denk het nie, dus zullen ze wel nergens te koop zijn. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KiNgSiZZe schreef op 04 november 2002 @ 15:59:
Allereerst gaf ik aan dat ik ze wel ken op een PCI kaart maar niet kon vinden op een PCMCIA kaartje (moet toch mogelijk zijn of ?).
Wees daar niet zo zeker van. Let op dat we het hier hebben over PCMCIA (16b) en niet Cardbus (32b)- dat betekent 2 dingen:
- de meeste PC-Card NICs die je tegenwoordig koopt zijn Cardbus en die zullen niet in jouw laptop werken
- PCMCIA heeft een max bandbreedte van ongeveer 8MB/s - dat wordt dus gedeeld door alle apparaten die erin steken. Een 10Mb kaart gebruikt daar maar 1.2MB/s van, maar zelfs een enkele 100Mb kaart is al meer dan de bus aankan met 12MB/s. Twee 100Mb NICs zou ronduit zinloos zijn, ze zouden niet beter dan 2 10Mb kaarten presteren.

Een nieuwere laptop met een Cardbus interface zou daar geen last van hebben, die trekt rond de 50MB/s, genoeg om ruim 2 NICs te hebben en nog een SCSI interface in de andere slot te bedienen.

Cardbus heb je overigens in de regel pas vanaf PII/K6-2 laptops (uitzonderingen daargelaten, het is natuurlijk de chipset die de I/O capaciteiten bepaalt, niet de CPU)
Verder heb ik al aangegeven dat ik liever 1 kaartje heb, ook waarom. Ten derde heb ik niet gezegd dat geld een probleem is......... toch bedankt
En mijn antwoord daarop is: niet op deze laptop. De minimale bandbreedte die je wil hebben is 1x 10Mb (naar de xDSL) en 1x 100Mb (voor het interne netwerk), dus 1.2MB/s + 12MB/s=13.2MB/s, wat dus RUIM 50% meer is dan de I/O van je laptop aankan. Gevolg: je netwerk performance gaat lijden onder die bottleneck.

Je kunt natuurlijk 2x10Mb nemen (en let op, ik heb het hier totaal niet over of dit fysiek op 1 of 2 kaarten zit, voor het bandbreedte verhaal doet het er niet toe), maar dan heb je op je interne netwerk hogere latencies dan je zou willen en moet je een switch gebruiken om te zorgen dat de boel niet allemaal op 10Mb draait (irritante neiging van hubs in Ethernet netwerken)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1