Toon posts:

Cas 2.5 -> Cas 2

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De timing van mijn geheugen wordt bij het opstarten als 2.5 aangegeven.
In de bios echter kan ik de timing van het geheugen instellen. Als ik deze timing op 2 instel, is het dan eigenlijk net of ik cas 2 gehegen heb?

Zoja, zitten hier veel voordelen aan?

System:

MSI KT4 Ultra
256 mb ddr 333mhz
amd xp 2000+

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
ja, maar of je geheugen het ook trekt is een ander verhaal

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ja je computer zal het geheugen zien als CAS2 geheugen, dit heeft als voordeel dat het iets sneller wordt (kortere wachttijden).
Nadeel is wel dat je PC hier door minder stabiel kan worden, of iig bij het overklokken op de FSB zal je geheugen eerder problemen geven. Maar als je hem gewoon op 333 MHz laat lopen kan je je geheugen gewoon op CAS2 instellen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Dank u! Ik heb hem nu op cas 2 staan, geen enkel probleem, tja en als je pc daardoor sneller is waarom niet! Cas 1.5 ook proberen? Of is dat onverstandig en mol ik me geheugen dan waarschijnlijk? Jah, ik weet overklokken is niet verstandig :P, maar toch!

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Zolang het werkt zou ik zeggen "doe maar"...

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb je een CAS 1.5 instelling dan :? Zo ja, gewoon proberen, ff testen en als het stabiel is lekker laten staan >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb nog nooit van cas 1.5 gehoord. Bestaat volgens mij ook niet. Maar zou natuurlijk best kunnen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
cas1.5?

wtf? kan dat?

ach, zolang je pc blijft werken: doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volgens mij moet die er zijn :P. Als mijn pc opstart staat er nu heel leuk namelijk Cas 1.5 >:) . Draait stabiel!
Pc weer stukje sneller! :9 Nu nog cpu laten unlocken op hcc.....

Verwijderd

doe nou eens een benchmark op de verschillende CAS-instellingen, ben benieuwd of het daadwerkelijk veel uitmaakt :P

Verwijderd

Topicstarter
Welke benchmark wil je? Welk proggie

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Laten unlocken? Dat doe je toch zelf :Y)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Euhm zelf? Een athlon xp 2000+ die heeft laserkuts ennuh die moet ik dan opvullen enzo heb ik opvulspul en zilverlijm voor nodig en dat spul is duurder dan laten unlocken volgens 8)7

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:23:
Euhm zelf? Een athlon xp 2000+ die heeft laserkuts ennuh die moet ik dan opvullen enzo heb ik opvulspul en zilverlijm voor nodig en dat spul is duurder dan laten unlocken volgens 8)7
Het is lasercuts, bij dat andere kan en wil ik me niet echt een voorstelling maken ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18

Smarron

The bend

_sNaRs_ schreef op 04 november 2002 @ 16:51:
Het is lasercuts, bij dat andere kan en wil ik me niet echt een voorstelling maken ;)
LOL 8)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik weet niet, ben niet zo'n expert. Is Sissoft Sandra hier geen aangewezen test voor?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
PCmark test ook je geheugen, volgens mij is het verschil echt nihil, bij mij maakt het vrij weinig uit iig draai cas2 ook.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

quake3arenaen werkt ook

Electronics development

Verwijderd

Een CAS# latency van 1.5 clocks? Nooit van gehoord, maar 't kan blijkbaar wel:
http://download.micron.com/pdf/numbering/numsdrammod.pdf

Voor de rest: over het verschil tussen CAS3/2.5/2 en wat het inhoud kun je voldoende vinden op het internet, en in de PMG FAQ. Searchvraagje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.