[XP Home] Wel netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Vanmorgen XP Home Edition geïnstalleerd op een pc en verbinding gemaakt met het bedrijfsnetwerk (NT4.0 - server). IP-adres en DNS-serveradres worden allemaal automatisch toegezen en de XP-pc wordt zonder problemen opgenomen in het netwerk.

Maar ik krijg geen internetverbinding.
De firewall van XP staat uit.

Gaat XP Home niet samen met NT4? Moet ik nog iets installeren op de server?
Wat zie ik over het hoofd? Of had ik toch maar gewoon Pro moeten kopen?

Verwijderd

Het enige verschil tussen HOME en PRO is dat PRO domeinen ondersteund voor zover ik weet, maar ik kan je er de details niet van vertellen.
Al geprobeerd om de DNS-Servers appart in te voeren? Kun je wel op ip-adres het web op?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb je MS Proxy Server 2.0 in het netwerk draaien? Zo ja, heb je een probleem.. ehh.... uitdaging..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MIster X
axis schreef op 04 november 2002 @ 19:38:
heb je MS Proxy Server 2.0 in het netwerk draaien? Zo ja, heb je een probleem.. ehh.... uitdaging..
Idd Proxy Server 2.0. Dat is echter geen probleem, je hebt me op het goede spoor gezet:

Bij de andere Windowsmachines hoefde nooit een proxyserver te worden opgegeven. Deze werd automatisch gedetecteerd? Hoe dan ook, bij XP moet hij dus handmatig worden ingesteld. Net als bij de Macs die we hier hebben staan.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ah, bij een klant van me kreeg ik het zo niet aan de praat... kon geen proxy client vinden die ik kon installeren op de client... kun jij me misschien vertellen als je het werkend hebt, wat je dan ongeveer hebt ingesteld? Ik hou dit topic in de gaten.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MIster X
Heu... proxy installeren op de client? Gewoon in IE bij Internet Options > Lan Settings de ip van de server opgegeven met bijbehorende poort(en). (Is het eigenlijk niet vreemd dat dat bij de andere pc's niet aangeven hoeft te worden?)

Veel verder ben ik echter nog niet gekomen. Ze willen ook graag ftp-en en mailen... denk ik zo. (Neem ten minste niet aan dat WS_FTP de ftp-instellingen van IE overneemt?). Dus ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ik ga er pas maandag mee verder en zal het posten als ik er uit kom.
Pagina: 1