Toon posts:

Beveiliging van internet pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search leverde een heleboel op, maar niets wat ik zoek...

Ik ben op zoek naar het antwoord op twee vragen:

(1) Kan je een website zo beveiligen zodat je alleen via de hoofdpagina (met user-id en password) naar alle onderliggende pagina's kunt.

en

(2) Kan je een url zodanig beveiligen dat hij niet als favoriet kan worden opgeslagen.

Korte situatie-schets:

Binnen mijn werkgever kan er binnenkort vanaf de werkplek via het intranet en internet worden gestudeerd (SAP gerelateerd). Een werknemer gaat via de internet explorer naar een externe site (bij een grote computerboer) en logt daar in op de site specifiek voor mijn bedrijf.

Vervolgens kiest hij een opleidingsonderwerp en krijgt een pdf voorgeschoteld (het trainingsmateriaal dus) of hij kan rechtstreek via het www naar de SAP trainings-omgeving. Echter, als hij bv een pdf krijgt te zien en hij slaat de bijbehorende url op als favoriet, sluit alles af, opent IE opnieuw en selecteert de pdf dan komt hij weer terecht bij dat document. Dat is op zich niet erg, maar hij hoeft dan niet aan te loggen op de hoofdsite. Hij kan dan echter ook via aanpassing van de url (dus gewoon een andere document naam in de adres-balk intypen) ook bij andere documenten komen en da's niet de bedoeling.

Het is namelijk van essentieel belang dat de werknemer voor ieder bezoek netjes aanlogd via de hoofdsite bij die computerboer (dat vormt namelijk de basis voor de facturatie aan ons).

Heeft iemand hier enig idee....?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het kan wel (check www.guru3d.com) maar ik zou zo niet weten hoe.
Ik denk dat je sowieso met frames moet gaan werken, en dan in de frames kijkt of ze een parent hebben ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Beetje programmeren? Ga je eens verdiepen in ASP/PHP...

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

Peetman

Tjah....

Kijk even in de fora WG en PWS. Daar staan zat van zulke topics.

Vaak gebruik je sessies voor zo'n beveiliging

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:10:
Beetje programmeren? Ga je eens verdiepen in ASP/PHP...
Ik ben geen programmeur, maar project manager ;)

Ik ben gewoon geinteresseerd in het feit of dit kan, ja of nee...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:24:
[...]

Voor die-hard nerds is dit echt een eitje. Dus ja, het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:30:
[...]

Voor die-hard nerds is dit echt een eitje. Dus ja, het kan.
Je kunt vast een tipje van de sluier oplichten voor deze schijnbaar niet-nerd. ;)

Ik ga de vraag dus toch stellen: hoe dan?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) ja
2) een url kun je gewoon domweg overtypen in je favorites als het moet.

dat in ander docent "directories" kun je ook voorkomen door bepaalde rechten uit te
delen .. mareuh

maar ik zou zeggen manage een goeie knul/muts die er de ins en outs van weet zou ik zeggen.
Je kan dingen ongelovelijk dicht timmeren

Iperf

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Met een gewoon inlogscript in PHP kun je zoiets heel simpel maken. Zie www.phpfreakz.nl !! Daar staat het prachtig uitgelegd :) Oh ehm, PHP script kun je niet zo vanaf je desktop proberen, je moet ze wel eerst vanaf een server draaien die PHP ondersteunt. Apache is een goeie keuze. Die's gratis en dat is maar een download van (ik geloof) nog geen 5 MB.

Oh trouwens, ga niet in P&W vragen hoe je zoiets moet maken, je topic zou meteen op slot gaan (scriptrequest!!)
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:24:
[...]

PHP is echt simpel en best leuk om te leren! nee, zo ben ik niet aan programmeren begonnen, dat deed ik al op m'n 7e op een Commodore 16 8)7

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 05 november 2002 @ 00:37:
Met een gewoon inlogscript in PHP kun je zoiets heel simpel maken. Zie www.phpfreakz.nl !! Daar staat het prachtig uitgelegd :) Oh ehm, PHP script kun je niet zo vanaf je desktop proberen, je moet ze wel eerst vanaf een server draaien die PHP ondersteunt. Apache is een goeie keuze. Die's gratis en dat is maar een download van (ik geloof) nog geen 5 MB.

Oh trouwens, ga niet in P&W vragen hoe je zoiets moet maken, je topic zou meteen op slot gaan (scriptrequest!!)

[...]
PHP is echt simpel en best leuk om te leren! nee, zo ben ik niet aan programmeren begonnen, dat deed ik al op m'n 7e op een Commodore 16 8)7
Iedereen bedankt.

Ik was alleen op zoek naar een oplossingsrichting. PHP is dus een mogelijke way to go.

Die computerboer waar ik het over had is Cap Gemini. Die zouden dit toch wel moeten kunnen oplossen.

tnx :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Joah van Cap Gemini verwacht ik wel dat ze mensen hebben rondlopen die in 10 minuten zo'n script inelkaar draaien, 't is nog geen kwart A4'tje code tenslotte :)

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Waarom zou je daar een PHP-script voor nodig hebben??? Zit gewoon al in Apache...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Omdat je dan een mooie login-pagina kunt maken :) Niet meteen een PLEASE ENTER YOUR USERNAME AND PASSWORD messagebox midden op je scherm! Dat is niet wat mensen graag willen: mensen willen mooie knopjes met plaatjes en duidelijke tekst!
Pagina: 1