DVI-I kabel ombouwen naar DVI-D ?

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Topicstarter
Ik heb een Samsung 152T TFT met DVI-D input.
Verder heb ik een GF4 Ti-4400 met DVI-I uitgang.
(DVI-I is DVI-A én DVI-D)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DVI_D.jpg
DVI-D connector
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DVI_I.jpg
DVI-I connector

Dit moet perfect met elkaar werken het probleem is alleen dat de winkel waar ik mijn TFT heb gekocht alleen maar een DVI-I kabel kan leveren. ;(

Die kabel is geschikt om een analoog of een digitaal DVI signaal te vervoeren.
(DVI-A én DVI-D)

Het probleem is dat er in de connectors tbv het analoge signaal 4 Xtra pinnetjes zitten waardoor de kabel niet in mijn scherm past... :(
(Zie plaatjes bovenaan)

Zou ik gewoon die kabel kunnen kopen en dan de pinnetjes in de connector weg knippen... :?

Verder is er totaal geen verschil tussen de kabels.

De DVI-I kabel is voor analoog en digitaal en past alleen maar niet vanwegen die 4 pinnetjes, als ik die weg haal is hij dus als het goed is Xact hetzelfde als een DVI-D kabel.

Weten jullie of dit een mogenlijk gevaar is voor mijn videokaart of TFT, zelf denk ik van niet.

/me Ik heb voor deze kabel €15,- bijbetaald, anders moet ik eregns anders voor €45,- een dvi kabel kopen... :/

De V***s besteld nu voor mij weer zo'n DVI-I kabel, maar ik wil natuurlijk niet de boel slopen. ;)
Jullie horen het in ieder geval als het gelukt is... B)

/me Ben hier al 6 weken mee bezig... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Je sig geeft de oplossing :+

Ik zou gewoon even bij een andere zaak op zoek gaan naar de goeie kabel. Dan weet je zeker dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Liggie schreef op 04 november 2002 @ 15:01:
Je sig geeft de oplossing :+

Ik zou gewoon even bij een andere zaak op zoek gaan naar de goeie kabel. Dan weet je zeker dat het goed zit.
Dat is een beetje het probleem, geen enkel winkel bij mij in de buurd heeft die kabel... ;(

En daar komt bij dat ik nu voor €15,- klaar zou zijn en anders €30,- meer kwijt ben... ;)
/me Heb de TFT bij die winkel gekocht onder het mom dat ik een week later voor €15,- een kabeltje zou krijgen, Heb die €15,- ook al betaald maar 6 weken later nog steeds geen kabeltje. Ik koop (denk ik) nooit meer wat bij de V***s.. :(

EN:
Je bent een tweaker of je bent t niet... :Y)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Hier kun je allerlei soorten kabels bestellen: http://www.ksi.at/online-kataloge/kat8C/8C-975A/8C-975A.htm

Niet als spam bedoeld. maar omdat die kabels in nederland gewoon moeilijk te krijgen zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.ksi.at/online-kataloge/kat8C/8C-975A/DIV.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4729

Hey, sorry voor deze oude koe, maar ik heb ongeveer het zelfde probleem met mn smamnunsg 171p en de ti4200: de 171p heeft di-d input nodig en de ti4200 (club 3d) geeft dvi-i output dit lijk niet te werken met de dvi-d kabel op de dvi-i output ( analoog werkt prima) moet ik nu een soort kabel van dvi-d naar dvi-i (of andersom) hebben of er is een soort "tweak" die het zelfde bereikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

same prob. here

tft samsung 172T heeft een dvi D en mn gf4 ti400 heeft een dvi I

welke kabel moet ik nu hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 4729 schreef op 07 January 2003 @ 12:00:
Hey, sorry voor deze oude koe, maar ik heb ongeveer het zelfde probleem met mn samsung 171p en de ti4200: de 171p heeft di-d input nodig en de ti4200 (club 3d) geeft dvi-i output dit lijk niet te werken met de dvi-d kabel op de dvi-i output ( analoog werkt prima) moet ik nu een soort kabel van dvi-d naar dvi-i (of andersom) hebben of er is een soort "tweak" die het zelfde bereikt? :)
Als het goed is kan je een DVI-D stekker wel gewoon aansluiten op een DVI-I output. Als jij dus bij je monitor een DVI-D / DVI-D kabel hebt zitten, dan past dat gewoon. (Zie ook foto's hierboven in de post van butrosgali.)

Heel vreemd dus dat het bij jou niet werkt. Over een paar dagen heb ik dezelfde uitdaging, want dan krijg ik mijn TFT scherm (ook met DVI-D) binnen.

Even Open Deur Intrap Mode: als je voor het eerst een DVI kabel gebruikt, en je TFT scherm staat niet op auto select, maar op D-Sub, ja, dan werkt het niet. Dus ga eerst de OSD (het menu dus) van je TFT scherm eens in, en check of de input wel op Auto of op DVI staat, als 'ie aan een DVI kabel hangt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 10:49

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Je kan volgens mij die pinnen gewoon verwijderen.
Het zijn puur de analoge signalen die dan verdwijnen en die heb je toch niet nodig.
Het zou toch hetzelfde zijn als je een kabel zonder die pinnen kocht.
Dus gewoon met een klein tangetje er uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42426

excuses voor het oprakelen van een oud topic maar ik kan nergens een definitief antwoord vinden.

Ik heb dus ook een dual head videokaart met 2x DVI-I out, en 2 17 TFT's met DVI-D input.

Ook ik heb een kabel met dvi-I stekkers die dus wel in de kaart maar niet op de schermen passen.

Met andere woorden die 4 extra pinnetjes die bij de topicstarter in de weg zitten zitten er bij mij ook. Ook ik heb het analoge signaal niet nodig, maar ik kan nergens vinden of de dvi-d en dvi-i gelijke pin schema's hebben.
Als er niemand is die dit al eens geprobeerd heeft is er misschien iemand met een verwijzing naar een site waar ik die pinschema's kan vinden...

Ik zou dus het liefst de pinnetjes er af knippen / uit trekken, maar als dat gewoon niet werkt moet ik wel slikken dat ik een nieuwe set kabels moet kopen.. .

(Zoeken op dvi-i en dvi-d is een feest van overdaad aan niet nuttige informatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 14:51

RammY

Dát!

Ik snap ut niet.. :S gebruik je toch gewoon een D kabel? dan mis je alleen 4 pinnen :S moei zelf ff kijken of ie doet.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 42426 schreef op 21 mei 2004 @ 12:53:
excuses voor het oprakelen van een oud topic maar ik kan nergens een definitief antwoord vinden.
De pin-out is hetzelfde, alleen bij een DVI-D kabel missen een paar pinnetjes voor het analoge signaal. Dus, gewoon wegknippen totdat ie past, dat werkt zeker. Het enige risico dat je loopt is dat je de kabel of DVI stekker beschadigd als je daaraan gaat trekken of daarin gaat knippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

DVI-I en DVI-D hebben voor digitale communicatie dezelfde spec's/pinout.
De 5 extra pennen bij DVI-I tov DVI-D zijn voor analoge VGA signalen.

Als je de 4 '+' pinnen afbreekt is de kabel dus niet meer geschikt voor analoge VGA signalen over een DVI-I kabel. :)

Alternatief kun je met een klein boortje / verhitte speld/spijker de nodige loze gaatjes maken in je DVI-D stekker ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 21-05-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, voor diegene die tegen hetzelfde aanlopen:

Die 4 extra pinnetjes zijn niet de enige reden dat het niet past. Die heb ik er namelijk uit getrokken en voila het past nog niet.
De reden is dat in de DVI I kabel ook het bredere koperen blokje wat tussen die 4 pinnen zit te breed is.
Met andere woorden, ik heb ook een tangetje nodig gehad om het verder klein te knippen, maar dat levert best verklooide kabels op... ;)

Maar jah ik had ze toch liggen dus vandaar de gok maar genomen. ik weet nu iig het belangrijkste.. ik blaas niets op door dit gepruts door een verkeerde spanning oid...

Verdere resultaten zal ik vanavond ff posten, weten anderen die de search gebruiken het voortaan ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, eindresultaat is helaas alleen een verklooide kabel, en geen beeld.

* Anoniem: 42426 blijft dus voorlopig even op een analoog beeld zitten :-)

p.s. Iemand nog een wel goeie (de 2e dus) DVI-I kabel kopen ;)

P.P.S. Jah da's een grapje ik weet wel dat je niet mag handelen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hee, bekend topic... O-)

Ik heb destijd op de HCC een goede kabel gekocht, maar inmiddels is de kabel gewoon goed te verkijgen voor een paar euro bij de lokale kabelboer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Sorry voor het omhoog halen van dit oudere topic. Hier wordt echter wel precies het probleem beschreven waar ik nu mee te maken heb. Vandaag heb ik een DVI-I kabel gekocht met de gedachte dat 4 extra analoge pinnetjes voor niks (DVI-D kabel kostte hetzelfde) misschien ooit nog wel van pas komen. Thuis blijkt dat in mijn monitor (Philips 19") die extra pinnetjes helemaal niet passen. Omdat ik op zich niet vies ben van een beetje tweaken heb ik de pinnetjes maar netjes afgebroken. Maar wat bleek, de DVI-D kabel past nog steeds niet. Nu is het achteraf dus zo dat de bredere, platte pin van DVI-D kabels smaller is dan die van DVI-I kabels. Ik weet niet welke oetlul dit zo bedacht heeft maar nu zit ik dus mooi met een onbruikbare kabel van 20 euro die ik ook niet meer terug kan brengen :(. Vergeleken met SCART is DVI behoorlijk ondoordacht. SCART gebruikt ook niet altijd alle pinnen maar past altijd. Het zou mij niets verbazen als er achter deze pin-gekte peperdure licenties schuilgaan... :|

Ik ga nu maar een poging wagen om die platte pin smaller te maken. Daarvoor heb ik wel geschikt gereedschap nodig. Iemand tips hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen? En als het me niet lukt, probeer ik de kabel alsnog om te ruilen in de hoop dat de afgebroken pinnetjes niet opgemerkt worden. Ik weet het, is niet netjes maar ik had al moeite met die 20 euro en ben niet van plan een euro meer uit te geven voor een stomme kabel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:37:
Sorry voor het omhoog halen van dit oudere topic. Hier wordt echter wel precies het probleem beschreven waar ik nu mee te maken heb. Vandaag heb ik een DVI-I kabel gekocht met de gedachte dat 4 extra analoge pinnetjes voor niks (DVI-D kabel kostte hetzelfde) misschien ooit nog wel van pas komen. Thuis blijkt dat in mijn monitor (Philips 19") die extra pinnetjes helemaal niet passen. Omdat ik op zich niet vies ben van een beetje tweaken heb ik de pinnetjes maar netjes afgebroken. Maar wat bleek, de DVI-D kabel past nog steeds niet. Nu is het achteraf dus zo dat de bredere, platte pin van DVI-D kabels smaller is dan die van DVI-I kabels. Ik weet niet welke oetlul dit zo bedacht heeft maar nu zit ik dus mooi met een onbruikbare kabel van 20 euro die ik ook niet meer terug kan brengen :(. Vergeleken met SCART is DVI behoorlijk ondoordacht. SCART gebruikt ook niet altijd alle pinnen maar past altijd. Het zou mij niets verbazen als er achter deze pin-gekte peperdure licenties schuilgaan... :|

Ik ga nu maar een poging wagen om die platte pin smaller te maken. Daarvoor heb ik wel geschikt gereedschap nodig. Iemand tips hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen? En als het me niet lukt, probeer ik de kabel alsnog om te ruilen in de hoop dat de afgebroken pinnetjes niet opgemerkt worden. Ik weet het, is niet netjes maar ik had al moeite met die 20 euro en ben niet van plan een euro meer uit te geven voor een stomme kabel. :X
Is het je nog gelukt?

Heb hier een Samsung 172X (dvi-d) en een Ati Mobility Radeon X1700 (dvi-i). Korte conclusie, werkt bij mij ook niet.
Wellicht dat jou oplossing, ook een oplossing bij mij kan wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 14:03
M.i. is een videokaart altijd DVI-I en een normaal TFT-scherm DVI-D. Heb altijd gewoon DVI-D kabels gebruikt en die op de DVI-I uitgang van de videokaart aangesloten en dit heeft altijd prima gewerkt (3 schermen). Denk niet dat het zozeer een kabel probleem is, eerder van de videokaart/drivers (heb wel gekloot gehad (waaronder corrupt of geen beeld) met huidige monitor vanwege drivers).
Pagina: 1