Toon posts:

Ongeldige systeemdiskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iedere keer als ik mn pc opstart vraagtie om een systeemdiskette,ik heb op die computer windows 98 staan,en ik heb ook een systeemdiskette van Windows 98 gemaakt maar die paktie niet.ook de Bootable cd van Windows 98 wiltie niet opstarten.Wat is hier aan de hand?
Dit vraagtie sinds ik er een andere cdrom heb ingedaan omdat de oude kapot is.
ik heb de computer wel 1 keer op weten te starten met een cdrom en die werkte ook in windows 98.
Het is al een oude computer ( PI 133 ) maar werkt(e) wel:+

alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

In bios bij advanced ff veranderen in het volgende:

first boot device: Floppy
Second boot device: CD-ROM
Third boot device: Hard disk 1 / C:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het alle 2 geprobeerd ( had het er even bij moeten zetten sorry) , met alle 2 bedoel ik : eerst cdrom en dan de rest , en eerst floppy en dan de rest
iniedergeval bedankt

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

heb je de master/slave jumpers goed gezet/staan ?

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

Verwijderd

Topicstarter
hij stond op OS en als ik hem op slave of master zet werkt het ook niet!
Helaas,bedankt

Verwijderd

Worden je spullen nog goed herkend in het BIOS? Branden lampjes van floppy en/of CD-ROM constant? In laatste geval zitten bandkabels verkeerd om (pin 1). Verwijder even je CD-ROM en kijk of de boel dan wel werkt; heb je in ieder geval een indikatie wat er fout gaat.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Eneeh, check ff met FDisk of je harddisk "active" is, zo niet kan die ook niet booten :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik in F-disk? Bootflop pakt ie niet

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! :D

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ontkoppel je cdrom, zodat alleen je HD en floppy (check kabels) aangesloten zijn, dan met opstartfloppy proberen (eventueel te downloaden van bootdisk.com). Zet bios wel op boot volgorde floppy, hd (ide, soms heb je ook een andere keuze betreft hd, die niet kiezen :) )

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Hmm, na nog een keer lezen krijg ik een ideetje. Zit je cd-rom aan dezelfde IDE-kabel als je harddisk? Toen ik bij mijn moeder's pc een brander bijzette aan dezelfde harddisk wilde hij ook niet goed meer opstarten, terwijl de BIOS eht allemaal goed kon vinden, nu zie ie op een andere IDE kabel en werkt het perfect :)

Magoe, ik weet natuurlijk niet hoe de boel bij jou aangesloten zit, dusss.... volgende keer meer en betere info posten! :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt weer, na dat ik een andere HD erin had gedaan ( waar al Windows 98 opstond ) starte de computer zo inene op.

bedankt voor jullie reacties!!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
hey dat had ik ook bij mijn pc, na heeeel vaak formatteren en bios resetten enz is het bij mij gelukt...

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Pagina: 1